-
-
-
-Esoknya , aku pergi ke sekolah seperti biasa dengan adik kesayangan tapi boong aku ni.
"Belajar elok elok nae?" Pesan mama. Aku dengan Yoomin mengiyakan je. Mama pergi ke pejabat guru, Yoomin masuk ke kelasnya and aku pun masuk ke kelas aku.
"Yoojung-ah!" Sergah Sejeong dari belakang sambil peluk lengan aku.
"Yah! Terkejut aku kau ni kan-"
Sejeong gelak bila aku marah dia. Haiya.
"Kajja keluar petang ni nak tak?" Ajak Sejeong. Aku pandang Sejeong.
"Pergi mana?" Soal aku.
"Makan tteokbokki. Nak?" Soal Sejeong lagi.
"Boleh jugak." Jawab aku.
"Yeahhh! petang ni lepas balik sekolah. Arraseo? Aku tunggu depan pagar sekolah." Ujar Sejeong. Aku mengangguk je.
"Dah, aku kena jumpa Cikgu Jungkook kejap. Jumpa rehat nanti tau." Sambungnya lagi.
"Nae." Jawab aku. Sejeong jalan tinggalkan aku.
"Nak pergi mana petang ni?" Soal Jeongwoo dari belakang aku. Lagi sekali, terkejut aku.
"Pergi makan tteokbokki je. Sejeong ajak." Jawab aku. Jeongwoo mengangguk.
Sejeong berhenti seketika and toleh ke arah Yoojung dengan Jeongwoo.
Dia terus jalan tanpa satu senyuman pun terpapar pada wajahnya.
-
-
-
-Dalam kelas, Uncle Jimin mengajar dan semua pelajar fokus. Tidur? Main telefon kat belakang? Benda biasa. Uncle Jimin memang sporting. Doyoung cuit tangan aku. Aku toleh pandang dia.
"Lapar." Ngadu dia sambil pegang perut dia.
"Bukan masalah aku." Jawab aku. Lantas aku pandang ke papan putih semula. Doyoung mencebikkan bibirnya. Ingat comellah tu. Aku pandang dia semula.
"Nanti rehat, makanlah." Ujar aku. Dia senyum pandang aku. Dia tongkat kepala dia dengan tangan dia sambil pandang aku.
"Fokus!" Marah aku sambil muncungkan mulut ke arah papan putih. Dia mengangguk sambil tersenyum. Kelakar kekadang dia ni.
Lepas rehat, event mula. Makanan semua dah tersedia kat belakang kelas.
"Okay semua, boleh kemas meja dan barang barang awak. Susun meja elok elok ya. Cikgu kena pergi pejabat sekejap." Ujar Uncle Jimin.
"Nae." Jawab semua pelajar. Pantas semua berdiri dan mengemas meja masing masing.
"Tak sabarnya nak makan spagetti kau." Ujar Doyoung.
"Haritu kau dah makan banyak dah. Tak payah nak mengada sangatlah." Jawab aku sambil jeling dia.
"Lapar!" Rengek Doyoung kat aku. Nak dipijak je rasa.
Satu kelas susun meja untuk pelajar ataupun cikgu lain datang makan. Aku sediakan makanan. Jadi pelayan ni payah. Doyoung? Kat tempat photobooth. Sesiapa yang nak bergambar dengan Doyoung. Boleh bergambar. Yelah budak top kan. Biasalah. Yang lain hias hias kelas. Tiup belon apa semua.
"Rasanya dah boleh bukak dah restoran kita ni." Ujar Jiah sambil tulis kat papan kenyataan luar kelas 'open'.
Ramai dah pelajar lain beratur kat luar tunggu bukak je restoran kelas kitaorang ni. Ramai masuk semata mata nak bergambar dengan Doyoung je.
"Okay okay, sesiapa yang nak bergambar dengan Doyoung. Kena beli makanan sekali. Mana boleh bergambar macamtu je kan?" Ujar Yujin. Berebut bhai diorang pergi kat kaunter makan. Aku yang gelabah senduk makanan.
Ramai pelajar yeoja yang bergambar dengan Doyoung. Rapat rapat dengan Doyoung, depan belakang kiri kanan.
"Bah!" Sergah Sejeong lagi dan lagi.
"Yah Sejeong! Terkejut aku tahu tak!" Marah aku. Sejeong gelak je.
"Weh ramainya bergambar dengan Doyoung. Kau tak jeles ke?" Soal Sejeong.
"Mw-mwo? Jea-jealous?" Soal aku. Sejeong mengangguk.
"Yelah, Doyoung kan namjachingu kau. Takkan kau tak rasa jealous ramai perempuan dekat dengan dia?" Soal Sejeong lagi. Aku terdiam.
Jealous?
Perlu ke aku jealous?
Sedangkan aku tak cintakan and sayangkan dia?
Aku toleh pandang Doyoung. Doyoung letak tangan dia kat belakang kerusi perempuan tu.
Haish.
Masuk kelas ni diorang cuma nak bergambar dengan Doyoung je. Meluat pulak aku. Aku hentak senduk dalam mangkuk spagetti aku. Satu kelas terdiam.
Sumpah aku tak sedar apa yang aku buat. Aku jadi pelik kenapa semua senyap. Aku donggak pandang diorang. Diorang semua pandang aku. Termasuk Doyoung.
"Yoojung-ah? Gwaechanayo?" Soal Sejeong. Aku terkebil kebil pandang sekeliling.
"Nae, gwaechana!" Jawab aku sambil tergelak kekok. Doyoung tergelak kecil pandang aku.
"Yoojung jealous tu Doyoung!" Ujar Eunmi. Satu kelas 'wuuuu' kan aku dengan Doyoung.
"A-an-aniy!" Gelabah aku bila diorang salah anggap. Aigo Yoojung-ah. Aku marah kat yeoja yeoja ni je.
"Chagi, kajja ambil gambar sekali." Ujar Doyoung.
"Mw-mwo? Ch-chagi?!" Terpinga pinga aku weh pandang Doyoung. Malu aku satu kelas pandang. Doyoung mengangguk pandang aku.
"Ppaliwa." Ujar Doyoung lagi sambil hulur tangan ke arah aku.
"Taknaklah, ambil jelah gambar dulu. Banyak order ni." Jawab aku.
"Yah Yoojung! Pergilah. Ppali ppali!" Ujar Sejeong sambil tolak aku pergi kat Doyoung.
"Mw-mwo?!" Aku gelabah bila kena tolak dengan Sejeong. Cari pasallah Sejeong ni. Doyoung terus rangkul bahu aku.
"Ppali tangkap gambar. Pandang kamera tu." Ujar Doyoung. Aku dah malu dah pandang kamera tu.
"Niceuu!" Ujar jurukamera kelas kitaorang, Daniel.
"Yah! Posinglah macam orang couple. Ni macam patung je aku tengokkan." Perli si Jiah.
"Mw-mwo?" Makin gelabah aku. Doyoung tarik dagu aku supaya pandang dia.
Weh, sumpah muka kitaorang memang rapat. Doyoung pandang tepat dalam mata aku. Sambil dia pelok pinggang aku dengan sebelah tangan dia. Dia senyum pandang aku. Baru aku tahu macamni handsomenya dia bila pandang dekat dekat macamni.
"Wahhhh." Satu kelas riuh dengan tindakkan Doyoung. Daniel yang jadi jurukamera tu cepat cepat ambil gambar kitaorang.
Dada aku sumpah berdebar. Jantung aku berdegub laju gila. Air liur aku telan beberapa kali. Aku tak tahu kenapa aku macamni. Rasa seram sejuk. Aku tak tahu kenapa. Aku tak pernah pandang dia tepat macamni. Tapi harini, aku pandang. And aku rasa lain.
Ni ke dinamakan cinta?
-
-
-
-To be continue <3
YOU ARE READING
[ C ] Buaya Darat Classmate Aku
Fanfiction[ KIM DOYOUNG FANFICTION ] Park Yoojung yang tak sengaja mencabar seorang buaya darat iaitu Kim Doyoung. Aku takkan percaya dengan lidah buaya! Start : 05/05/2021 End : 05/08/2021 Status : complete ✅ © ayamgoleknyah #1 treasure [ 02/08/2021 ] #1 kim...