21

1.2K 167 7
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

Doyoung kembali ke homestay setelah beberapa jam tenangkan dirinya. Semua pandang Doyoung.

"Mana Yoojung?" Soal Junghwan. Diorang ingat Yoojung bersama dengan Doyoung. Rupanya tak.

"Yoojung tak balik lagi ke?" Soal Doyoung semula. Semua menggeleng.

"Mana kau pergi ni Yoojung?" Getus hati Doyoung. Nampak kerisauan Doyoung terhadap Yoojung dari riak wajahnya. Tak lama lepastu, Yoojung berlari masuk ke homestay.

"Yoomin!" Jerit Yoojung. Yoomin terkejut tetiba Yoojung datang mengejut. Kelihatan wajahnya begitu cemas. Aku cuba untuk tenangkan nafas aku.

"Waeyo?" Soal Yoomin yang terkejut dengan tindakkan Yoojung.

"Kita kena balik sekarang." Ujar aku.

"Wae?" Soal Yoomin lagi.

"Mama-" airmata aku mengalir laju. Suasana jadi dingin. Aku langsung tak hiraukan Doyoung.

-
-

Aku dan Yoomin gerak balik ke Seoul semula. Aku memang tak kisah dah pasal sesiapa. Yang aku pikir cuma mama yang sekarang ni kat icu bertarung nyawa.

"Macam mana dengan mama sekarang ni?" Soal Yoomin yang memang cemas. Mama kemalangan dalam perjalanan dia menuju ke Seoul. Papa call bagitahu aku.

-
-

Flashback.

Aku duduk termenung kat tepi jambatan. Dan masih lagi menangis.

KRING ~

Papa call aku. Aku cepat cepat lap airmata dan betulkan suara aku supaya papa tak syak apa apa. Aku jawab panggilan dari papa.

"Papa." Sapa aku ceria.

"Yoojung, balik Seoul secepat mungkin." Ujar papa dalam call, and suara papa memang cemas.

"Waeyo?" Soal aku.

"Mama, sekarang ni kat icu. Mama excident dalam perjalanan balik Seoul. Ppali balik Seoul. Mama perlukan anak anak dia untuk kuat." Jawab papa.

"Mw-mwo?" Aku terkaku. Dugaan apa ni?

Mama--

-
-
-
-

Kalau aku tahu, aku tak ikut diorang pergi bercuti macam ni. Aku kecewa dan sekarang aku takut.

Mama, tunggu kami berdua.

Mesej, call memang banyak dari Doyoung. Aku tak tahulah dia nak apa lagi dari aku.

Aku sakit hati dengan dia. Aku block nombor dia semua. Sumpah aku tak nak ada kaitan lagi dengan dia. Lelaki buaya darat macam dia, aku takkan percaya sampai bila bila.

[ C ] Buaya Darat Classmate Aku Where stories live. Discover now