14

1.2K 166 65
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

Sampai saja di Sekolah Tinggi Sukan Jung-Il. Semua pelajar buat lawatan mereka sendiri. Kiranya bebas untuk bergerak. Memang besar gila sekolah ni. Event dia panjang nak mampos. Aku yang penat nak tengok.

Aku ikut je belakang Doyoung. Doyoung dengan kawan kawan dia kat depan aku. Aku ni takkan nak ikut Jiah tu semua kan? Aku rapat pun tak. Diorang dah tentunya bertiga. Aku ni mana rapat dengan mana mana classmate aku melainkan Doyoung je.

Insecure aku datang sekolah ni. Pelajar yeoja dia semua tinggi tinggi. Tapi tak peliklah kan, sekolah sukan.

Langkah aku berhenti bila nampak event untuk pasukan renang. Aku ni minat berenang tapi tak pandai berenang. Paham paham jelah.

Aku cuma perhatikan je piala piala yang pasukan renang sekolah ni dapatkan. Banyak juara je.

"Lawanyaaaa." Mata aku tertumpu kat satu piala. Memang lawa. Macam bentuk kristal. Menyilau mata aku tengok piala ni.

"Yoojung? Majja?"

Suara tu. Macam aku kenal. Aku donggak. Omoo Jay?! Jay pandang aku sambil tersenyum senget. Aduh Yoojung. Pabo!

"Manaa Doyoung?" Soal Jay.

"Hah? Ada--" aku dah gelabah nak cari Doyoung.

"Kenapa tanya pasal aku?" Soal Doyoung kat sebelah aku. Terkejut jugak aku tetiba Doyoung muncul sebelah aku. Doyoung tarik tangan aku.

"Saja je tanya dengan yeojachingu kau ni." Balas Jay sambil smirk ke arah aku.

"Tapi kan Doyoung. Comel jugak ek yeojachingu kau ni. Lama jugak kau kekal dengan dia. Selalunya tak sampai seminggu dah tukar pasangan lain." Sambung Jay.

"Aku tak nak burukkan nama sekolah aku sebab kau. So selagi aku masih boleh bertahan. Tutup mulut kau." Balas Doyoung. Lalu Doyoung tarik tangan aku pergi dari situ. Jay cuma tergelak kecil pandang Doyoung dan Yoojung.

"Aku rasa Doyoung belum unboxing lagi yeoja tu." Ujar Jake.

"Itulah, nampak macam susah je perempuan tu." Sambung Sunghoon pulak. Jay tergelak sinis.

"Tapi tak salah pun sebelum Doyoung unboxing. Kita unboxing dulu kan?" Balas Jay sambil tersenyum jahat.

-
-
-
-

"Kan aku dah cakap, jangan jauh dari aku. Kenapa kau tak boleh nak ikut?" Soal Doyoung. Serious nada dia memang macam marahkan aku.

"Tak, aku cuma nak tengok event. Aku tak tahu pun--" aku belum habis cakap lagi, tapi..

"Tak tahu apa? Dah jelas lagi nyata kot tu event si Jay tu. Jebal Yoojung-ah. Jangan degil." Potong si Doyoung. Aku langsung tak beri peluang tuk bercakap. Aku palingkan wajah aku dari pandang dia.

"Aku dah tak larat nak hadap benda ni." Ujar aku tanpa pandang wajah Doyoung.

"Apa maksud kau?" Soal Doyoung.

"Aku penat! Penat nak pura pura jadi yeojachingu kau! Kau tahu tak hari hari aku hadap kutukan orang yang minat kau?" Jawab aku. Kini nada suara aku sedikit meninggi.

"Selama ni kau cuma pura pura je anggap aku namjachingu kau? Sedangkan aku dah mintak diberikan kau peluang Yoojung." Soal Doyoung. Situasi semakin serious dan dingin. Aku diam and aku tak pandang pun muka Doyoung.

Doyoung mendekati aku. Mukanya merapati muka aku. Sumpah aku tak sangka dia bertindak macamtu. Aku jauhkan diri aku dari dia.

"Yah! Kau nak buat apa?!" Marah aku. Doyoung terdiam.

"Kau tak pernah cuba untuk sayangkan aku ke Yoojung?" Soal Doyoung. Aku terdiam seribu bahasa. Aku tak tahu nak jawab apa dah.

"Kau nak putus ke Yoojung?" Soal Doyoung lagi. Aku tak tahu! sumpah aku tak tahu nak bagi jawapan apa.

"Aku tanya ni Yoojung. Nak atau tak, tu je jawapan. Tak perlu buat karangan." Sambung Doyoung lagi. Ottoke? Yoojung! Jawablah! Doyoung memandang aku. Sumpah aku yang takut tengok dia. Tak pernah nampak dia serious macam ni.

"Jawab je Yoojung." Ujar Doyoung lagi bila aku senyapkan diri.

"Nae, aku nak putus! Aku dah tak tahan nak hidup sebagai yeojachingu kau!" Jawab aku dengan nada yang tinggi. Doyoung menyuak rambutnya kebelakang dan hanya mengangguk.

"Arraseo. Mulai saat ni, kau bukan lagi yeojachingu aku." Balas Doyoung. Tanpa mendengar apa apa daripada aku, dia terus jalan tinggalkan aku sorang sorang. Airmata aku mengalir, aku tak tahulah kenapa. Rasa sedih bila dia cakap macam tu dengan aku. Tapi salah aku jugak, tak pernah bukak hati aku untuk sayang and cintakan dia.

Aku tak tahu nak pergi mana kat sekolah sebesar ni. Semua pelajar dekat event. Aku ni? Macam orang takda hala tuju.

Aku duduk sorang sorang kat pondok sekolah tu. Yep, memang sunyi kawasan tu. Sebab semua pelajar kat event. Aku tak nak terserempak dengan Doyoung. Entahlah, ikutkan hati aku nak balik je sekarang ni. Uncle Jimin pun entah kemana. Mesti Uncle Jimin sebok berurusan dengan cikgu cikgu yang lain.

"Tengoklah siapa yang duduk sorang sorang dekat sini."

Aku cepat cepat toleh. Jay lagi- kenapalah dia ni suka sangat kacau aku? Aku berdiri, memang nak blah je dari situ. Tapi kawan kawan dia kepung aku. Jay mendekati muka aku.

"Cantik jugak kau ni kan?" Dia tenung aku macam nak makan aku je. Sumpah aku takut sekarang ni.

"Kau nak apa?! Tak payah ganggu aku lah!" Marah aku. Aku kena beranikan diri aku.

"Aku nak kau lah. Mana namjachingu kau? Dah putus ke?" Soal Jay sambil tergelak sinis. Aku diam. aku nak blah, tapi dia tahan tangan aku. Aku tepis kasar tangan dia.

"Kau ni memang takda adab eh? Sesuka hati nak pegang aku!" Tengking aku.

"Woah! Garang jugak ek kau ni. Patutlah Doyoung tergila gilakan kau." Ujar Jay sambil pandang aku atas bawah.

"Last warning eh, jangan ganggu aku!" Marah aku. Aku nak pergi, lantas Jay sentap tangan aku kasar.

"Arghh!" Jerit aku, sakit weh. Tenaga lelaki. Diorang bertiga tarik aku bawak kat sebuah stor kosong. Sampai je kat stor tu, Jay tolak aku kasar sampai aku terduduk. Puas aku meronta nak lepaskan diri, tapi tak terdaya.

"Kalau Doyoung belum sentuh kau lagi, so sekarang ni aku orang pertama lah kan yang dapat kau?" Jay tergelak. Apa ni? Aku mengesot kebelakang sehingga ke dinding. Sumpah aku takut.

"YAH! KAU NAK BUAT APA HA?!" Airmata aku mengalir. Jay membuka tali pinggang dia.

DOBBY! AKU TAKUT!

Aku pejamkan mata aku sambil peluk kaki aku. Aku dengar suara diorang gelakkan aku. Gelakkan yang jahat. Aku takut!

Jay tarik aku kasar.

"ARGH! LEPASKAN AKU LAH!" Aku jerit sambil mengalirkan airmata. Aku takut.

Jay paksa aku baring. Tapi aku menolak. Aku sedaya upaya tolak! Tanpa aku perasan, Jay menyentap kasar baju aku sehingga terkoyak.

"HAJIMA!" Aku jerit sekuat hati.

-
-
-
-

To be continue <3

[ C ] Buaya Darat Classmate Aku Where stories live. Discover now