Eski Defterler

209 20 4
                                    

Turnuvanın ardından izleyenlerin oluşturduğu kalabalık dağıldı. Yenilenler yenenleri tebrik ediyor dövüş sırasında yaptıkları doğru ya da yanlış hamleleri değerlendiriyorlardı. Arthur, Merlin ve Morganayla birlikte saraya doğru ilerlerken Gaius'un yüzünde telaşlı bir ifadeyle kendisine yaklaştığını gördü. "Kralım." Arthur şifacının selamını başıyla aldı. "Ne oldu Gaius? Seni nadiren bu kadar endişeli görürüm." Gaius endişeyle etrafa göz gezdirdiğinde kral anlatacağı şeyin gizli ve önemli bir şey olduğunu anladı. Arthur dostane bir tavırla Gaius'un sırtına dokundu.
"Odamda konuşalım istersen Gaius." Gaius açıkça rahatlamıştı. "İyi olur Kralım."

Merlin merakla ikisini geriden takip ederken Morgana da meraklandığını açıkça belli etti. "Merlin ne olmuş olabilir ki? Haberin var mı?" Başını sağa sola sallayan Merlin önemli olayın ne olduğunu anlayana kadar Morgana'yı bundan uzak tutmanın daha mantıklı olduğunu düşündü. Eğer ona anlatabileceği bir şeyse tereddüt etmeden bunu yapacaktı ama hala küçük de olsa ona karşı içinde bir kuşku vardı. "Morgana şuan senin için en uygun olan şey odana gitmen olacaktır. Ben de onların yanına gidip neler olduğuna bir bakayım."

Morgana kısa bir süre Merlin'e dikti yeşil gözlerini. "Peki öyle olsun Merlin.. Ama bir dahaki sefere bana ne yapacağımı söyleme." Ardından Merlin'e arkasını dönüp odasının bulunduğu kata giden merdivenleri çıkmaya başladı. Merlin Morgana'nın tavrı karşısında öylece kalakalmıştı. Yanlış bir şey söylememişti. Ama Morgana'nın tabiatında kendi kararlarıyla hareket etmek vardı. Ona yapması söylenen şey kötü olmasa bile ona emir verilmiş gibi algılıyor ve bunu hiç hoş karşılamıyordu. Merlin gülümsedi. Morgana'nın kendi karakterinin davranışlarını sergilemesi iyiye işaret olmalıydı.

Merlin koşturarak Arthur'un odasına doğru ilerledi. İkisi de odaya yeni girmişti, bir şey kaçırmadığına sevinerek hızla yanlarına vardı. "Merlin kapıyı kapatır mısın lütfen?"
Gaius kapının kapandığından emin olunca konuşmaya başladı. "Kralım bugün sabah sizinle konuşmuştum."
Arthur Merlin'in konuya yabancı kalmaması için sözlerinin devamını getirdi. Kapı kapalı olmasına rağmen birileri sesini duyabilecekmiş gibi daha sessiz bir tonda konuşuyordu. "Gaius bana geçitlerle ilgili endişelerinden bahsetmişti. Ruhlar Dünyası geçidinin yıllar sonra tekrar açılması bunun gerçekleşmesini bekleyenler için bir fırsat oldu."

Merlin araya girmek istediğini elini kaldırarak belirtti. "Bir dakika.. Bir dakika bunun olmasını bekleyenler mi vardı?" Arthur geçmiş defterleri açmanın verdiği sıkıntıyla iç çekti. "Babamın krallığı zamanında, ben doğduktan kısa bir süre sonra ruhlar dünyası geçidi açılmış. Geçit çok kısa bir süreliğene de olsa açık kalmış. Ben de bunları babamın ölümünün ardından öğrendim. Odasını incelediğimde krallıkla ve yaptıklarıyla ilgili tuttuğu gizli bir günce olduğunu görmek beni oldukça şaşırttı. "

Merlin geçidin açılmasına şaşırsa da Uther'in krallıkla ilgili gizli bilgileri bir deftere kaydetmesi ona garip gelmedi. Arthur da sanki Merlin'in düşüncelerini okumuş gibi sözlerine devam etti. "Babamın krallıkla ilgili kayıtla tutması elbette çok normal ama kişisel bir şeymiş gibi onu günceye yazması bana mantıklı gelmedi." Merlin içinden "Babanın çok da mantıklı bir adam olduğu söylenemez" diye düşündü.

Arthur önemli bir noktaya değindiğine parmağıyla işaret ederek "Ama güncede bir yazı yok. En azından benim okuyabileceğim şekilde. Özel bir teknikle yazılmış olmalı ama ben ne olduğunu çözemedim.

Arthur konuyu toparlamak adına asıl mevzuya döndü. "Gaius geçit hakkındaki endişelerinden bana dün bahsetmişti. Ben de Gaius'un bilgisinin benimkinden daha fazla olduğunu bildiğim için yazıları okumada bana yardımcı olabielceğini düşündüm. Babamın odasında gizli bir bölmede bulunan günceyi ve onun altında nereye ait olduğunu bilmediğim anahtarı incelemesi için ona izin verdim. Bunu turnuva esnasında yapmasını da özellikle istedim. Saray halkının büyük bir kısmı turnuvada olacak ya da turnuvayı seyredecekti. Anlaşılan o ki işler yolunda gitmemiş.. Gaius neler olduğunu anlat. "

RISE AGAIN (Merlin Fanfiction) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin