Kebangkitan

42 4 0
                                    

7 bulan berlalu...

" Putera!"

Panglima Carl memberikan tabik Hormat sebagai hamba. Kelihatan Noah bertenang dan dengan perlahan jubah disarungkan ke tubuhnya oleh Dayang...

" Berangkat sekarang Panglima, masa pengubatan Beta telah tamat.. Terlalu lama  beta membazirkan waktu,
masa Pembalasan akan menjelang...

Panglima ! Masih ada waktu untuk membuat pilihan...Sebarang pilihan Panglima, Beta akan terima dengan berlapang dada.."

Noah Duduk dengan bertenang, tumpuannya hanya terarah kepada panglima - panglima dihadapannya...Apa yang akan menanti di masa hadapan mereka adalah suatu jawapan yang tidak pasti...

Dia sebagai Putera Mahkota Auris, pernah dinobatkan sebagai Putera Mahkota Dan akan menggantikan Raja.
tapi Semuanya berubah mengikut masa hanya kerana disebabkan sakit yang ditanggung Noah akibat sumpahan, 
Noah disingkirkan Dan perlu melalui pengubatan di Mana dia terpaksa dijauhkan dari negara. Peluang yang memberikan musuh dalaman negara mendapatkan Peluang untuk merebut Takhta Ketua Negara utama..

" Hamba sebagai Panglima Negara akan setia kepada Putera!"
Sebaik sahaja Panglima Carl menyatakan sumpah setia, semua orang - orang yang berada di hadapan Noah menundukkan tubuh Dan kepala untuk memberikan tabik Hormat Dan kesetiaan...

" Hidup Putera!

" Hidup Putera!"

Laungan demi laungan yang mengamatkan suasana...Bunyian derapan kaki kuda Dan gajah yang diikuti hentakan kaki manusia Dan hentakan pedang, Tombak Dan Busur Panah, membuatkan kawasan pengubatan bergegar dengan  hebat sehinggakan Bunyian haiwan bertempiaran keriuhan dengan apa yang berlaku..

" Segera berangkat semua!" Suara Panglima Carl yang bersemangat mengetuai pasukan Diraja Auris yang diterajui oleh Putera Mahkota Noah..Dengan hanya isyarat Mata dari Putera Mahkota, Semuanya bermula....

****

" Raja hamba mendapat kabar dari utusan  pemerhati di antara sempadan Negara, keberangkatan Putera Noah pulang ke Negara  telah berlaku!"
Panglima Merah, Ketua Panglima yang dilantika oleh Putera Anal bagi mengetuai segala Keselamatan Dan Keamanan Diraja...Dia merupakan orang kepercayaan Putera Anal yang Pertama...

" Berita itu sahih Panglima?"
Raja Anal menunjukkan resah seketika..Segera langkahnya diaturkan kebelakang seperti memikirkan sesuatu.

" Perkara Itu benar Raja , nyawa hamba sebagai taruhan jika perkara Itu tidak benar..Hanya memerlukan 2 Hari untuk rombongan Itu tiba kesini!"
Panglima Merah, yang Juga dikenali sebagai Panglima Mark memberikan maklumat kepada Raja Anal..

" Bagaimana dengan Putera Noah? Ada berita tentang dia...kenapa tiada satu berita yang berjaya sampai kesini?"

Anal murka sepanjang pengubatan Noah, telah bermacam - Macam perkara dilakukan untuk dia mendapatkan maklumat...

Sepanjang dia mengambil Takhta Diraja dari Raja sebelum ini. Hidupnya tidak tenang, ada sahaja yang menggangu tidur nya...Dia didatangi oleh Noah hampir setiap Malam di dalam tidur..

Dia melihat dengan sendiri kemusnahan yang terjadi disebabkan kemarahn Noah..Untuk menyedapkan hati sendiri, semua bukti penglibatannya di atas semua jenayah yang dilakukan dalam Keluarga dirajanya dimusnahkan...Dia amat pasti, Pengaruh besarnya dalam Kerajaan Auris  kuat Dan berpengaruh.

Semua pemimpin - pemimpin Dan menteri di bawah telunjuk jarinya...

Kekuasaan Noah dulu telah terkubur dalam Kerajaan Auris...

Dalam segala cara apa sekalipun, Noah tidak àkan mendapatkan Kembali Takhta sebagai Raja.
semua orang - orang di Auris telah dikawal hebat oleh dia Dan Juga permaisuri..Semua yang pernah setia kepada Raja sebelum ini telah ditamatkan riwayat...Hanya muka - muka Baru yang dilantik.. Mereka semua tidak àkan berpaling tadah...mereka tahu apa hukuman yang àkan menanti mereka sekiranya berpaling darinya Raja Auris yang Baru!

PEREMPUAN DIRAJAWhere stories live. Discover now