Rencana

76 5 1
                                    

Kerajaan Auris...

Arghhhhhhhhhhhhhh Jeritan Regina ...wajah Putera Noah menakutkan...Di belakang badannya terdapat tubuh raksasa...tapi bayangan Itu hanya sepintas lalu sebelum wajah Putera Mahkota kembali normal semula..

". Apa ....apa tadi Putera!" Regina mengigil sambil matanya memandang kearah Putera, hanya api di tangan Putera yang menyinari mereka berdua di bilik gelap Itu...

" Raksasa....awak harus berwaspada Marry! Raksasa ini àkan muncul bila Saya mahukan dia...dan sejak kehadiran Puteri Regina disini, Saya berjaya kawal dia!"

" Kenapa ....kenapa awak tunjukkan tadi pada Saya?" Tubuh Regina Masih mengigil, ketakutan tadi Masih belum lagi dapat dihilangkan...

" MARRY! Cerita Sebenar tentang Puteri? Kenapa sikap Puteri berbeza?"

" Saya Tak tahu.....Saya Tak tahu?"

" Awak tahu Marry! dan awak àkan maklumkan pada saya....Siapa Puteri Regina?"

" Saya Tak tahu...saya cuma hamba Putera Mahkota! Saya Tak tahu apa - apa, mungkin cuaca di Auris telah mengubah Puteri"
Regina tidak tahu bagaiamana Idea Itu telah terfikir di fikiranya...

Wajah menakutkan Putera Mahkota bersama Raksasa begitu menakutkan..Jadi benarkan Putera Mahkota ini disumpah... sebagai Puteri dia tidak terlepas dari didengarkan tentang cerita ini..

Cerita dari zaman Diraja...

" Saya bencikan penipuan dan Khianat!".

" Saya Tak tipu!"

" Bagaiamana Saya boleh percaya!"

" Raksasa awak tidak àkan menipu! Dia....dia hilang, awak boleh kawal dia!"

Noah berfikir sejenak, jarang dia dapat mengawal Raksasanya sebelum ini..sebelum ini jika Raksasanya muncul, Sesiapa yang mendekati Noah àkan Mati, tiada yang terselamat... Hanya Marry!

Mungkinkah disebabkan dengan kehadiran Puteri, dia berjaya!

Pegangan di tubuh Regina dilepaskan Noah perlahan...Kemarahan tadi semakin dapat dikawal...

Jika bukan disebabkan Marry telah dipilih sebagai Perempuan pertama Dan perkara Itu telah dihebahkan,  telah lama dia menamatkan Nyawa Marry disitu..

Kedengaran Marry Menarik nafas lega..

" Perkara ini belum berakhir Marry! Malam Perempuan Diraja diraikan, Itu adalah ujian sekali lagi untuk hamba!"

Noah!

Putera!

Putera Mahkota!"dalam kegelapan Tubuh Putera Menghilang.. Regina Masih tergamam dengan semua yang terjadi..

Hari ini dia telah melihat dengan sendiri raksasa yang muncul dari Tubuh Putera Mahkota...Besar, Hitam dan Ganas, seperti haiwan dari zaman Purba..

Jadi dari raksasa Itu Putera Noah mendapat kekuatan..dari situ Noah mempunyai tenaga yang kuat dan kuasa untuk menyerang Sesiapa sahaja..

Pelik bagi Regina! Kenapa raksasa Itu tidak menyerangnya!

Fikiran Regina kembali kepada kata - kata terakhir Putera..

"Malam Perempuan Diraja diraikan, Itu adalah ujian sekali lagi"

Apa maksud Putera.? Apa maksud Putera Perempuan Diraja àkan diuji? adakah  raksasa Itu àkan muncul lagi...

Adakah raksasa Itu dapat dikawal oleh Noah,  Jika tidak berjaya hidup dia àkan berakhir?

Tidak!"
Dia perlu lakukan sesuatu...hidup dirasakan Puteri Regina Masih singkat..

PEREMPUAN DIRAJAWhere stories live. Discover now