" Bagaimana Puteri ? Apa kata kalau Kita kembali ke Kerajaan Maurry bulan purnama àkan datang? Utusan tentang pernikahan Dua negara ini telah dikhabarkan..Beta hanya harapkan berita negara dari Negara Puteri?"
" Putera...,apa maksud Putera. Bukankah pernikahan ini telah selesai.... Buat apa...Buat apa untuk Puteri kembali ke Kerajaan Maurry...
" Apa maksud Puteri? Puteri tidak mahu kembali ke Negara Kerajaan Puteri? Apa Puteri Tak mahu berjumpa kembali dengan kerabat Keluarga Puteri di Sana?'
Putera Andika mengerutkan wajah...Pertama Kali dalam hidup dia berjumpa dengan seorang Puteri yang tidak mahu kembali ke Negara asal..lebih mengejutkan Andika Puteri Regina yang dinikahi seakan mengelak untuk kembali..
Tidak seperti tiga orang perempuan yang telah menjadi gundiknya di Istana Dan perempuan - perempuan sebelum ini...Semuanya ingin pulang Setelah Andika mulai rapat dengan mereka.. Pulang untuk melepaskan kerinduan pada Keluarga..
Dia pernah penuhi permintaan seorang hamba yang menjadi Perempuannya dulu..Namun akhirnya, Hal Itu diketahui oleh Permaisuri...
Peraturan Istana tidak boleh diubah untuk seorang hamba.. Akhir penghidupan wanita kesayangan Andika dihukumi hukaman mati.. Hidup sebagai Hamba di Istana tiada banyak pilihan..Taraf hamba hanya di bawah kaki Keluarga Diraja..
" Bukan Itu maksud Puteri, Putera...Sebenarnya mungkin pernikahan ini àkan mendapat balasan dari Kerajaan Maurry, lagipun Keputusan pernikahan ini terburu - buru...Hamba seorang Puteri tunggal di kerajaan Maurry.. Pernah Putera fikirkan tentang Keluarga Diraja Puteri disana.. Perasaan Keluarga Puteri jika Kita kembali dalam Masa terdekat..
Lagipun pernikahan ini membelakangkan Keluarga Diraja Puteri...Semua Keputusan pernikahan ini hanya menurut semua dari perintah Raja Aurish...sedangkan Putera tahu bagaimana Dua Kerajaan ini bermusuh."
" Pernikahan telah terjadi..Apa Puteri bimbang jika pernikahan ini dibatalkan oleh Keluarga Diraja Maurry?
Beta tiada masalah jika Hal Itu terjadi!"
" Apa maksud Putera..!"
Marry terkejut dengan luahan Putera Andika pada Malam pengantin mereka berdua. Tanpa disangka oleh Marry, isu berkenaan Keluarga Puteri Regina menganggu mereka berdua Malam ini..Belum sehari mereka berdua menjadi Pengantin Diraja. Isu Keluarga telah diungkit..Marry gusar! Adakah pernikahan ini tiada beerti untuk Putera Andika. Jika benar bagaimana nasibnya di situ kelak..Hidup bersama seorang Putera Raja yang hanya menganggap dirinya tidak bernilai..
Kenapa hidupnya Masih belum berubah menjadi yang lebih baik..Kenapa hidupnya tidak bertuah seperti Puteri Regina sebenar..
" Puteri...Pernikahan ini cadangan dari Putera Mahkota, Dan telah dipersetujui oleh Permaisuri dan Raja.. Puteri boleh tinggal di Istana ini Dan kekal sebagai isteri Diraja beta...!"
Andika berdiri dan ingin melangkah ke pintu bilik.." Nanti! ...Putera...
" Apa lagi Puteri?" Andika berpaling kearah Marry...dia mahu Marry jelas tentang hubungan mereka berdua selepas pernikahan yang telah terjadi..Tentang perasaan Andika, dia tidak mahu lagi perasaanya di mainkan oleh sessiapa lagi..Jalan hidupnya àkan ditentukan sendiri..
" Kemana Putera mahu pergi..Bukankah Malam ini malam meraikan pernikahan Diraja..Puteri àkan ikut segala arahan Putera sepanjang pernikahan ini!"..
Marry tanpa segan silu telah memeluk Putera Andika selepas laluan keluar Putera tadi dihalang..." Bagus! Sekarang lepaskan tubuh Beta!" Tanpa membalas pelukan Marry Putera Andika Masih terpegun dengan wajahnya Masih melihat ke arah hadapan, mengarah ke pintu..
YOU ARE READING
PEREMPUAN DIRAJA
Historical FictionPuteri bermata biru.. Tapi mereka berdua adalah musuh kerajaan.. Dia dibawa ke pemerintahan musuh secara paksa sewaktu berumur belasan tahun..Dan disana dia ditempatkan di Harem.. Apa yang dirancang oleh King Noah untuk Puteri Regina ...... Siapakah...