" Di Mana Regina!"
" Dia tiada disini! Bukankah Regina di Auris!"
" Raja sekiranya Ayahanda tidak berterus Terang.. Permaisuri akan menerina akibat dari perbuatan Raja.. Bagaimana?"
" Beta Tak tahu di Mana Puteri! Auris selamanya musuh Maurry!"
" Bukan Itu yang Diharapkan Beta bila kesini. Dimana Putera Edward, Putera Mahkota Maurry?"
Tubuh Raja Maurry Itu ditendang Noah, dia tiada lagi perasaan. Pencariannya mencari Regina membuatkan dia tidak lagi mampu berfikir..Dia hanya mahukan Regina Kembali.." Raja, dibahagian sayap utara Istana telah dicari Masih belum menemui Puteri Dan Putera Raja Maurry!"
Seorang Panglima menghadap Noah.. Pencariannya sekitar kawasan dikerah, Dan gagal menemui apa yang dicari..Noah hanya menjeling Dan memberikan isyarat tangan untuk Panglima Negaranya pergi Dan membantu di Bahagian lain.. Dia amat pasti tujuan dia kesini tidak tersilap. Regina Tentu sahaja bersembunyi di Istana Maurry, dia hanya memerlukan beberapa perancangan hingga kedua - Dua Putera Dan Puteri Maurry muncul..
" Sudah beta katakan Putera Dan Puteri Maurry tiada di Istana.. Apa yang Raja Auris mahukan dari Beta!"
" Nyawa!"
Tanpa menunggu Peluang lagi, kepala Permaisuri Maurry dipancung Noah Tanpa belas di hadapan Raja Maurry.." Permaisuri! Raja Maurry menjerit sekuat hati dengan kekejaman yang dilakukan oleh Raja Baru Auris... Lelaki Itu benar - benar Raksasa.. Kepala Permaisuri terpisah dari badan...Badan Permaisuri Rebah dilantai, darah menghiasi lantai Balai Diraja Maurry, semua tahanan Auris menunduk ketakutan dengan tangan diikat dibelakang badan...
Kekejaman Raja Auris sungguh dasyat, lebih menakutkan dia telah membunuh Wanita Pertama bagi kerjaaan Maurry, Permaisuri yang merupakan bonda kepada Puteri Regina sendiri..
" Kejam!
Puter Raksasa!
Auris akan menerima sumpahan..Hidup Raja tidak àkan Selamat..
Permaisuri...
Adinda!
Jangan mati!
Jangan Mati...
Tubuh Tanpa kepala dipeluk erat oleh Raja..cintanya kepada Permaisuri Masih utuh Biarpun nyawa telah terpisah dari badan... raja menanggisi pemergian pasangannya yang dibunuh kejam oleh Noah...
" Permaisuri telah mati!"
Noah hanya melihat kearah Raja yang memeluk tubuh Tanpa kepala.. Dia tiada belas, Selagi dia tidak menemui Regina, sesiapa yang menghalangnya akan ditamatkan riwayat Dan menerima nasib yang setimpal dengan Permaisuri.." Jadi Raja? Beta akan tamatkan nyawa semua yang Ada disini jika Beta tidak dapat jawapan di Mana Puteri.. Dimana Puteri?"
" Bunuh sahaja Beta!"
Raja Maurry telah kematian Rasa bila dilihat pasangannya Rebah...tiada lagi kebahagian yang tinggal di Dunia dirasakan. Sekiranya nyawanya diambil dari tubuh Kini, dia tiada penyesalan.. Untuk memberitahu di Mana Puterinya berada..Itu dirasakan Raja adalah suatu kesilapan yang Besar dalam dirinya jika Hal Itu dibuat..Putera dan Puterinya harus Selamat.. Selamat dari Putera Raksasa..
***
Regina mengetap bibir, dia di dalam persembunyi.. Namun Jeritan dari Ayahandanya sayu.. Dia mendengar dengan Jelas suara Raja Maurry meraung Seakan menanggisi sesuatu..Perkara yang menjadi tanda Tanya bagi Regina...telah beberapa jam dia bersembunyi... Edward telah keluar dari persembunyi setelah suara Ayahanda mereka bergema...Edward pergi untuk mendapatkan jawapan..
YOU ARE READING
PEREMPUAN DIRAJA
Historical FictionPuteri bermata biru.. Tapi mereka berdua adalah musuh kerajaan.. Dia dibawa ke pemerintahan musuh secara paksa sewaktu berumur belasan tahun..Dan disana dia ditempatkan di Harem.. Apa yang dirancang oleh King Noah untuk Puteri Regina ...... Siapakah...