Misi

56 3 1
                                    

" Regina berpaling ke belakang, dunianya bagaikan ingin terbalik...Sungguh dia tidak percaya di depannya muncul seseorang yang sangat dirindukan..

" Edward!"

" Edward!" Beberapa kali nama Itu disebut dengan lantang..dia masih tidak percaya dengan apa yang terlihat di depan matanya...

" Puteri!" Tanpa menunggu lama, tubuh adinda kesayangan dan Puteri tunggal Maurry dipeluk erat oleh Edward..

" Kekanda, Macam Mana Putera....sampai sini...? Dalam linangan air Mata Dan wajah yang tersenyum kegembiraan, Regina tidak dapat menahan diri..dia begitu teruja dengan kehadiran Edward disisinya...

Semangat dirinya yang hilang dulu kini kembali...

" Kekanda akan Cari Puteri..Walaupun Puteri di hujung dunia, kekanda akan Cari!"

" Bagaimana dengan Bonda dan Ayahanda Kekanda..negara Maurry , Adakah semuanya selamat!"

Jawapan dari Edward...
Hanya anggukan..... Masa mereka berdua semakin suntuk...
" Puteri Masa semakin suntuk, Kita perlu keluar dari sini!"

" Maksud Putera?.... Kekanda selamatkan Puteri!"
Regina membeliakkan Mata..Itulah Masa yang ditungu - tunggu oleh Regina..
Detik waktu untuk dia keluar dari hidup Putera Raksasa...

Dan impian Itu kini berada di depan mata....Malah penyelamatnya adalah Edward...

Kaki Regina mulai melangkah....namun

......Ada sesuatu yang mengusarkan Regina...dia Segera berpaling kembali.....kelihatan  tiada Sesiapa di sisi Edward..Tiada orang suruhan...panglima peperangan...dan..
hanya Edward......

' apa yang Edward rancang!" Regina berbisik sendiri dia dapat rasakan rancangan Edward Itu adalah suatu perkara  mustahil....bagaimana cara mereka untuk menentang Noah nanti, jika lelaki Itu sedar Kehilangan dia...

Noah....kekuasaan lelaki Itu pada dunia begitu menakutkan Regina...

Regina gusar!

" Edward ! Apa rancangan Kekanda?" Wajah tenang Edward di hadapannya ditenung....Walaupun was - was ...dia mahu tahu rancangan Edward...

" Segalanya telah dirancang tapi......! Edward dilihat Regina tidak habiskan ayat.....

"Kita berdua akan selamat... Kekanda Janji!"

" Tapi Edward.........!"

Sesuatu menganggu fikiran Regina......

" Edward bukan maksud Adinda mahu ......? Tapi Bagaimana dengan Putera Kerajaan Aurish..Maksud Adinda Putera Mahkota Noah...Bagaimana jika dia  dapat hidu Kehilangan adinda...Adakah Maurry akan terkesan?"

" Jangan risau Puteri, Maurry tidak terlibat dalam Hal ini...Noah tidak àkan dapat mencari Puteri...selamanya! Puteri àkan selamat!"

*****

" Arrghhbhhhhhhh!" Suara Noah menjerit menahan kesakitan...

" Putera...! Kenapa tumpuan Putera Hari ini terganggu!" Ahli Nujum bergegas mendapatkan Putera Mahkota Aurish ..Kelihatan Noah menongkat tangan  dengan peluh telah membasahi tubuh..

Telah enam jam mereka berdua berada dalam keadaan pengubatan...Hanya peratus  kecil sahaja yang berjaya yang selebihnya gagal..
Terlihat jelas di mata Ahli Nujum Tertua, tumpuan fikiran Putera Noah ternganggu...

" Ahli Nujum kenapa minggu ini tidak seperti bulan sebelum ini..Kenapa pengubatan Beta menjadi sukar...apa yang membuatkan Hal ini terjadi.....Noah dapat rasakan getaran ditubuhnya..Misi melawan raksasa Kali ini dalam badannya sendiri sukar...

PEREMPUAN DIRAJAWhere stories live. Discover now