Hamil

94 5 0
                                    

" Bagaimana?"

" Melalui semakan hamba Puteri telah hamil Dan akan melahirkan dalam masa terdekat hanya satu purnama bulan lagi!"

" Tak mungkin!" Suara Noah bergema hingga menimbulkan ketakutan kepada  Perubatan Diraja..

" Adakah semua Itu tidak silap?" Noah tidak berpuas hati..Kenapa berita buruk Itu yang diterima selepas dia menemui Regina..

" Hamba sangat Pasti Raja!" Mata menunduk kelantai dengan tubuh mengigil hebat..Jika salah caturan jawapan , nyawa diri yang melayang..

" Hanya satu purnama?
Pengubatan bagaimana manusia Itu boleh berada dalam Puteri..
Siapa yang hamilkan Puteri?"
Noah berang, sepanjang dia bersama dengan Regina ketika pengubatan bersama Ahli Nujum Tertua.. Ahli Nujum Tertua telah menyediakan ubat untuk benih di dalam tubuh Puteri musnah..

Dia Masih ingat lagi kata - kata Ahli Nujum Tertua...nasihat lelaki tua Itu untuk tidak membenarkan Puteri hamil Anaknya..Jika tidak pengubatan Noah membuang Raksasa tidak àkan berjaya...

Sekarang Semuanya nyata di depan mata Noah..

" Hamba tiada jawapan untuk Itu Raja. Hanya jawapan Itu...Puteri Regina sahaja yang tahu siapa Ayahanda kepada kandungan bayinya!"
Pengubatan yang dipanggil merasa simpati kepada Puteri Regina...

" Sediakan ubat untuk manusia dalam kandungan Puteri mati!"
Noah mengeluarkan perintah, dia tidak mahu mengambil risiko untuk bayi Itu hidup di Dunia..Jika Itu adalah Anakandanya, dia tidak mahu nyawa Regina menerima nasib yang sama seperti Bondanya dulu ketika dia Lahir..

Jika bayi Itu sebaliknya Dan Regina mengandungi Anak lelaki yang lain, dia tidak àkan teragak - agak untuk benih Itu muncul Dan hidup di Dunia..

Bayi di dalam kandungan adalah penghalang untuk hidup dia..Penyakit Raksasa yang dia hadapai Masih belum sepenuhnya diubati,  lebih memeritkan Noah Ahli Nujum Tertua telah mati Dan tiada lagi sesiapa  yang dapat membantu Noah melawan sakitnya nanti..

Terakhir pengubatan bersama Ahli Nujum Tertua dia telah diganggu dengan Dua Raksasa....
" Adakah Raksasa Kedua adalah miliknya! Yang bererti benih dalam diri Regina adalah Anakandanya!"
Noah memandang ke arah diri Regina yang Masih terlelap...

" Pergi!"
Pengubatan diusir untuk keluar...

Perlahan - lahan Noah meuju kearah Regina, tangan Noah menyentuh sesuatu di kulit tubuh Regina..Sebaik sentuhan Noah Mengena di kulit Regina, Noah merasakan pergerakan hebat di tubuh Regina..

Pergerakan yang membuat Noah takut...Lebih memeranjatkan Noah, dia menanggis dengan apa yang jadi dengan hidupnya..

" Argghhhhhh!"
Akibat dari pergerakan yang luar biasa dari bayinya Regina tersedar..Jelas di mata Regina dilihat Noah mengalirkan Mata...Sesuatu yang tidak pernah terjadi sebelum ini..

" Apakah perkara hebat yang telah berlaku hingga membuatkan putera  Raksasa Auris mengalirkan air Mata?"

Adakah pengubatan Noah sebelum ini telah berhasil..

" Putera?"

Regina cuba untuk bangun dari pembaringan...Dia terkejut apabila dilihat pakaiannya telah tersingkap sehingga membuka aib rahsianya.. sebahagian tubuhnya terdedah..Lebih parah apa yang terbentang di mata Regina..

" Tidak!"

Rahsia dirinya hamil telah diketahui oleh Noah...

Noah memandang Regina dengan tajam.. Biarpun Mata Noah Masih bersisa dengan  air Mata, lelaki Itu tetap merapati Regina...Dengan  kasar tangan Noah  mendapatkan Regina..

Leher Regina dicengkam Noah hingga Regina tidak bernafas..

" Puteri! Terlalu banyak rahsia yang disimpan Puteri dari Beta!" Mata Noah melihat kearah tubuh Regina..

" Arghhhhhhhh...Arghh! "
Regina ketakutan..dapat dirasakan udara untuk bernafas telah tiada...Kuat cengkaman tangan Noah di lehernya..Dia cuba merungakikan tangan Raja, Namun segala usaha tidak berhasil...

" Apa yang Puteri sembunyikan !"
Tubuh Regina dilempar Noah dihujung katil, hanya sipi untuk Regina terjatuh dari kamar... Walaupun Regina sukar untuk mengembalikan pernafasan normalnya, dia tetap bersyukur dirinya Masih Selamat..

Belum sempat Regina bernafas...
Tangan kasar Noah Kembali mencengkam kelehernya..Kemarahan lelaki ifu tidak lagi dapat dikawal Regina..

Regina kematian idea...Dalam kekecohan bergelut, tangan Noah ditarik Regina untuk menyentuh bayinya...

Ternyata cara Itu bekesan untuk Noah mengurangkan cengkaman di leher Regina..
" Anak Putera!" Regina mencuba sehabis tenaga untuk Segera memaklumkan perkara Itu kepada Noah...Dia berharap Noah dapat bertenang dengan berita Itu...

" Bagaimana?"

" Hamba Tak tahu!" Regina menjauhi Noah, dari riak reaksi Noah dia dapat rasakan Noah tidak senang dengan berita yang Baru disampaikan...

" Dia tidak àkan Lahir di Dunia!"

Regina mengigil ketakutan, tubuh dirasakan lemah...Bayinya turut bergerak hebat di dalam tubuh  Regina, Seakan mendengar Dan tahu akan nasib yang akan menimpanya nanti....

" Pengubatan!"
Suara Noah bergema kuat memanggil..Mata Regina Segera bergerak kepintu gerbang kamar...Di Sana dia dapat rasakan nyawa bayi dalam kandungannya bahaya...

" Raja! Raja...turunkan perintah tadi...Raja..

Jangan!

Noah...Putera, kasihi bayi ini..

Putera...

PEREMPUAN DIRAJAWhere stories live. Discover now