Hoofdstuk 1 'Weerzien'

1.8K 47 4
                                    

Snel reed ik door de binnenstad van Arnhem naar m'n werk. Ik was aan de late kant en dat zou Verhoeven, mijn baas, absoluut niet op prijs stellen. Al helemaal niet omdat ik vandaag een nieuwe partner zou krijgen. Ik was sinds anderhalve week pas weer aan het werk, maar omdat me nog geen partner was toegewezen mocht ik alleen maar bureauwerk doen. Toen Verhoeven me een paar dagen geleden vroeg of ik al weer toe was aan een nieuwe partner stemde ik dus vol overtuiging in. Eindelijk zou ik weer wat anders doen dan de hele dag een beetje dossiers schrijven en dingen opzoeken. Ik had wel behoefte aan wat actie.
Verhoeven had me alleen verteld dat mijn partner een vrouw zou zijn en dat ze verhuisd was naar Arnhem vanuit Limburg. Ze heeft al een paar jaar niet meer gewerkt bij de politie, maar de jaren daarvoor schijnt ze een erg goede rechercheur geweest te zijn. Ik kan niet wachten om haar te ontmoeten en eindelijk weer normaal te kunnen werken. Hopelijk kan ik al dat gedoe van de afgelopen weken dan achter me laten.
Ik parkeer mijn auto op de parkeerplaats voor het bureau en loop haastig naar binnen.
"Hé, Wolfs!" word ik begroet door Michel de Jonge, een collega van me.
"Hé, De Jonge!"
"Verhoeven verwacht je in zijn kantoor," zegt Michel terwijl hij me een vriendschappelijke klap op m'n schouder geeft. "Je nieuwe partner is trouwens echt een lekker ding," voegt hij toe en hij knipoogt naar me. Ik haal mijn schouders op. Zolang ze haar werk maar goed doet en we het een beetje kunnen vinden samen vind ik het prima. Ik haast me naar het kantoor en trek de deur open.
"Sorry dat ik zo laat ben, Verhoeven, ik was..." Ik stop midden in mijn zin en mijn mond valt open. De vrouw die voor Verhoeven's bureau staat heeft zich omgedraaid en staart me vol ongeloof aan.

"Wolfs?!"

"Eva?"

A/N: Heeeey allemaal. Het eerste deeltje is voor @flevafan die me al een tijdje telkens vraagt wanneer ik m'n verhaal ga posten. Bij deze, speciaal voor jou! :)
Dit is de allereerste Fleva fanfictie die ik schrijf, dus sorry als het niet echt goed is... Ik doe mijn best! Tips zijn altijd welkom. Hopelijk gaan jullie het leuk vinden! Waarschijnlijk post ik vanavond nog het tweede deel. xxx

Gekwetst (Flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu