52وما أجمل أن يكون لديك صديق أن زبلت روحك يضيئها مرة أخرى ويقول كل شيء بخير ........
خرجت ميار من البيت مسرعة وهي بتبكي ومش عارفه هي هتروح على فين بس كل اللي تعرفوا انها مجروحه ومتلغبط ولازم تفضل لوحدها شويه ...ثواني ووجدت نفسها عند البحر احسن مكان في اسكندريه لومتضايق ترحله ..فضلت تتمشى على البحر وهي شاردة تبكي فهي لا تدري ماذا فعلت ليحدث معها ذالك.......ثواني ووجدت نفسها تتصل بأحمد نعم فأحمد يفهمها جيداا وصديقها منذ الطفولة .....
ميار.........الو يا احمد
احمد بصدمه كبيرة فهو يعلم أنها مخطوفة.........أيوة يا ميار انتي فين وعامله ايه ..انتي كويسه هاا
ميار......... اهدى بس أنا كويسه انا بس عايزة اتكلم معاك شويه
احمد.........طب انتي فين
ميار........انا في &&&&&&& واعطته العنوان ....
احمد........ ماشي ثواني وهكون عندك......ثم اغلق الخط واتجه للمكان اللي فيه ميار .. ثواني ووصل ....وجد ميار تبكي بشدة وحزن
احمد بخضة عليها.........ايه ده مالك في ايه
ميار.........انا تعبت من كل ده انا تعبت من حياتي كلها انا خلاص والله مش قادره استحمل بجد تعبت
احمد بتفهم..........طب اهدي طيب بااس اهدي ...وأخرج منديل واعطه لها ....خدي امسحي دموعك دي واهدي ...قولي بقى في ايه......
مياربعد ماهديت........هو انت عرفت أن اسلام خطفني
احمد لبعض الغضب..........أيوة ده انا واخوكي محمد قالبنا الدنيا عليكي ..بس فهمني كنتي فين وايه اللي حصل معاكي...
ميار .......انا هقولك .......وحكيتله كل اللي حصل من اول ما اسلام خطفها لحد ماعرفت الحقيقة عن ماماتها ومواجهتها لباباها ..
احمد......... اسلاااااام الكلب ده ازاي يعمل معاكي كده ..انا لازم اوريه وال.........لتقاطعه ميار
ميار.........لااا يااحمد ..لااا اوعدني انك مش هتعمل لإسلام حاجة ابداا
احمد.........بس يام.......
ميار بمقاطعة.......... اوعدني يااحمد
احمد وهو بيتنفس بغضب........اوعدك.....بس انتي دلوقتي هتعملي ايه مع ابوكي
ميار........مش عارفه بس شكلي هروح اعد مع ماما
احمد........انا مش عارف هو ازاي كده وازاي قدر يخدعك ده كله وليه اصلاا يعمل كدة ......
ميار........مش عارفه ولا عايزة اعرف خلاص تعبت من كل ده انا هروح اعد مع ماما......
احمد.........احسن حاجة هتعمليها ....ابعدي عنه وانسيه احسن....
ميار بضحك وقد تنست حزنها لبعض الوقت.......أيوة بس مش هعد مع ماما كتير ياعنياا اناوليلى اصلاا أمنية حياتنا أن احنا نعيش سوى .....
احمد بضحك.........اه تنوري ..بس مش لما اتجوزها الأول
ميار........أيوة يلاا اتجوزوا بسرعة عشان اجي اعد عندكم
احمد....... اه ..بس اوعى تجي من اول شهر العسل ده اخوكي حتى...
ميار بضحك وخبث..........لااااا يااااحبيبيييي ده انا من اول يوم هتلاقيني عندكم ...يعني تقدر تعتبرني الغسالة الجديد.....
احمد بضحك......... يخوفي ياميار لنروح شهر العسل انا وليلو القيكي قاعدلنا في الأوضة زي عادل امام (في فيلم عريس من جهه امنيه) ....
ميار بضحك....... والله فكرة واجيب البت ياسمين معايا اصل ياسمين وليلى دول البيست ولازم نكون سوى سوى وانت بقى ابقى اعد مع جوز ياسمين في الليفينج ياخووياا .....
احمد بأستغراب........هي ياسمين اتجوزت ومن غير ما تقول لحد
ميار........... ياختااي ده موضوع كبير يحتاج وقت كتير......انا هقولك...وقالتلوا على اللي حصل مع ياسمين.....بس ميار لسه متعرفش أن ياسمين وعلي حبوا بعض .....
احمد.........وانتي ومحمد ازاي تسكتوا على كده .. وبعدين انا قايل لياسمين انها لو احتاجت اي حاجه انا موجود كأني اخوها ليه تعمل كده في نفسها...
ميار...........مين اللي قال كده على فكره ياسمين سعتها رنت على محمد كتير بس مردش وجوزها دلوقتي بيقول أنه مش هيطلقها مهما حصل
احمد........لاااااا لازم نسعدها ويطلقها غظبن عنه ....( الواد ده ميعرفش حاجة فمعزور يا جماعه معلش هههه) ....
ميار.......مش هنعرف محمد راح وأتكلم معاها لكن هو مصمم أنه بيحبها ومش هيطلقها ....ويمكن يكون بيحبها ...
احمد.......... لازم نتأكد برده ولو هي مغصوبة لازم نسعدها ويطلقها.....(هتموت يااحمد ههههه) ..
ميار............وانت بقي مفكر انك عادي كده تكلمها ده حتى في الجامعة معاها حراس مبيخلوش حد يخبطها بالغلط حتي .......
احمد............ليه ده كله انشاء الله هي متجوزة م....... ليقاطعه صوت رنين هاتفه.....
احمد.......الو يا حبيبتي
والدة احمد......انت فين يابني هنتأخر على الدكتور
احمد........انا خلاص جي اهوو ... سلام.....ثم اغلق الخط ....طب يلا عشان اوصلك معايا
ميار........لا انا محتاجه اعد مع نفس شويه ......
احمد.......ماهو مش هينفع اسيبك لوحدك كده ...
ميار........معلش يا احمد بس سيبني لوحدي شويه.......
احمد بتفهم ........ماشي بس متطوليش ..ماشي
ميار.......... ماشي........بصلها احمد
احمد بتفهم........ميار كل حاجه هتعدي وتمر ....هزت ميار رأسها بالموافقة وابتسامة......ثم ذهب احمد في طريقه....... ياترى ايه اللي هيحصل مع ميار وهتعدي اللي هي فيه وتبدأمن جديد.......؟استنوا وشفوا........✍️ هاله صالح......اتجه علي خارج المنزل
جمال(إحدى رجال علي) ......... علي باشا على فين ... علي باشا....لم يجيب علي .......
نصر (إحدى رجال علي) ..........روح وراه ياجمال وانا ورجالتي هنا عشان نأمن البيت ولمار هانم .....
جمال........تمام ماشي .........وشاور لرجالته واتجه وراء علي أسطول من السيارات الممتلئه بالرجال........بعد بعض الوقت وصل علي ونزل من سيارته واتجه لمكان غريب اول مرة حد من رجالته .....ثواني ووصل لمبني وفتحه وجمال ورجالته وراه...... وبمجرد أن دخل ناد بصوت عالي .......
علي........كيكيموراااااااااااااا.....سيلفياااااااااا...... كيكيموراااااااااااااا.....سيلفياااااااا .....ثواني واتجه إلى علي ثلاث اسود وكان باين عليهم انهم والدين وابنهم .... تراجعوا رجالة علي للوراء بخوف شديد بما فيهم جمال
جمال بخوف شديد.........ع..ع...عل....علي ب..باشا ..ه..هو اي ده ياباشا
علي بصرامة شديد وصوت عالي...........جماااااااال خد رجالتك وامشي ...يلاااااااااااا مش عايز حد قدامي.. بمجرد ماسمع جمال كلام علي اتجه هو ورجالته شكرين ربهم أنهم سالمين...وبعد ما مشيواا ...قرب علي من الأسود وبدون خوف كأنهم حيوانته الأليفة وهم قربوا منه وكأنهم عرفينه من زمان .......
علي وهو بيتكلم معاهم .......انا النهارده مش جي الطمن عليكم ....انا جي عايز مساعدتكم .. مراتي اتخطفت وانتوا بس اللي هتسعدوني ......قال كدا واتجه للطابق العلوي وفتح أوضة ممتلئه بكل انواع الأسلحة...واخرجة بدله تشبه بدلة القناصين وفيها مكان تكفي لأكتر من مائة سلاح وجمع جميع انواع الأسلحة الموجودة في الأوضه ....ثم أخرج تليفونه واتصل بحسين (إحدى رجال علي)
علي بصرامة معتاد عليها...........الو يا حسين الطيارة جاهزة
حسين.........ايوة ياعلي باشا الطيارة جاهزة....
علي.......... تمام.......واغلق الخط ....ثم اتجه الطيارة ومعه الأسدان الكبيران ... وبمجرد ما حسين شاف الأسود جري وطلع فوق السيارة
حسين بخوف.........ع... علي باشا...ان....انا مقدرش اركب حتى الطيارة وهم معاك العمر مش بعزقة ياباشا...
علي بنظرة استهزاء وغضب........انا مشغل معاياا شوية اغبيه...روح انت ...ثم اتجه للطيارة ...كيكيمورا ..سيلفياا واتجه بالطيارة لسايكوف...........ياترى علي هيعمل ايه فأندرادوا و كنيورس .......؟.......استنوا وشفوا.....✍️ هاله صالح......أما على الناحيه الاخرى
بعد ما سايكوف قفل مع علي...ناد على أحد رجاله
سايكوف.........Columbueaawaasha ... Columbiaawaasha (كولومبيوااااااااا ... كولومبيوااااااااا)
كولومبيوا..........К моему сэр ( أجل سيدي)
سايكوف.........Через пять десятилетий у меня есть место и ( في خمس دقايق يكون عندي مكان اندرادوا)
كولومبيوا..........Другое сэр (شئ اخر سيدي)
سايكوف......... Бегать по (انصرف)..... وبالفعل في اقل من خمس دقايق جه كولومبيوا ومعاه مكان اندرادوا........
كولومبيوا...........Эта команда была обеспокоена .....&&&( قد تم الأمر وهذا العنوان..&&&&)
سايكوف...........Обрабатывать мужчин и следовать за мной ( قم بتجهيز الرجال واتبعني) .......واتجه سايكوف ورجالته لمكان اندرادوا.......وعند اندرادوا....
إحدى رجاله.........Сыр г-н Кенорес прибыл ( سيدي السيد كنيورس وصل) ....
اندرادوا..........Agga Я избавимся от этого нарушения, и портам порт ( اخيراا سأتخلص من هذه المزعجة وانفذ انتقامي) .......ياترى ايه اللي هيحصل وياترى علي وسايكوف هيلحقوا ياسمين ولا كنيورس واندرادوا هيقتلوها .......؟..........استنوا وشفوا ايه اللي هيحصل عشان اللي قالك علي طيب قولوا كل سنه وانت طيب...... المفاجأة هتنزل يوم الأتنين ....استنوا ضرب النار.............✍️ هاله صالح
أنت تقرأ
للعشق جنون
General Fiction🦋ليلى واحمد🦋......صدمة في الماضي جعلتها تكره الرجال حتى أتى هو وغير حياتها وجعل قلبها يدق له.....لكن قصتهم بتاخد محور أخرى برجوع أخته الميته من الموت لرجوع حقها وحمايتها........حب......رعب.....الوقوف في وجه المصاعب...عايز تعرف اكتر ادخل اقرأ...