الجزء 55

212 12 0
                                    

55

..اتجه والد ليلى ووالدتها للحمام ...
والدة ليلى بخوف شديد..........: لييييييلىىى ...... دخلوا لقوا ليلى مرميه على الأرض مغمياا عليها......حملها والدها واتجه بها لغرفتها وبدأوا يحاولوا يصحوها
والد ليلى.........هاتي برفن أو اي حاجه افوقها  بيها.......ليلىىى..ليلىىىىىى ياحبيبتي فوقي ......ثواني واتت والدة ليلي وأعطته الماء والبرفن ...وبدأ والدها أنه يفوقها ...ثواني واستفاقت ليلى ..وبدأت تاخد نفسها بصعوبة وبدأت بالبكاء وهي متمسكة بوالدها كالأطفال بخوف شديد .....
والدة ليلى وهي وخداها في حضنها........ في ايه ياحبيبتي...ايه اللي حصل خلاكي تخافي وتصرخي بشكل ده ....
ليلي......أن... أنا كنت بغسل وشي وفجأة لقيت واحدة في المراية ...كانت بتقولي انا عايزه حقي ...سعتها خوفت وصرخت ولفيت عشان اشوفها ملقتهاش ..مكنتش موجودة غير في المراية.....هنا نظرة والدة ليلي لوالدها بخوف على ابنتها ....
والد ليلى بهدوء كي يطمئن قلب ليلى ووالدتها.......ده انتي تلاقيكي بس كان بيتهيألك تأثير الحلم ...المهم انك النهارده هتنامي في حضني زي زمان...ثم وجه كلامه لوالدتها......يلا تعالي كلنا هنام سوى وخد ليلى ووالدتها في حضنه وذهبوا في أحلامهم...........

جاء الصباح معلننا بدايه يوم جديد .......
استيقظت ليلى واتجهت لترتدي ملابسها وهي عبارة عن  بلوزة بيضاء ونطلون چينز وطرحه بالون الاحمر الغامق وكوتش ابيض وبعدها اتجهت تصلي فرض الله قبل أن تذهب إلى الجامعة وبعدها اتجهت لتوقف سيارة أجرة واتجهت إلى الجامعة.........ثواني ووصلت الجامعة...وكانت متجه للمحاضر ..لكن أوقفها صوت احمد......
احمد.......ليلووووو..
ليلى بأبتسامة جميلة........ صباح الخير
احمد....... صباح الورد والياسمين والفل ...ده ياصباح القمر......
ليلى....... احمد هو انت ليه حتي لما بتيجي تقولي صباح الخير بتقولها بطريقة كده مش بتريحني
احمد بخبث وهو رافع حاجبه........مالها طريقتي صحيح ستات نكديه ....
ليلى بضحك......ماشي يا سيدي ب........قاطعت كلامها ثم أكملت......دي هي مش معقول احمد ثواني وجيالك واتجهت لبنتين  واقفين.....لوسمحت
احدي البنات......أيوة ....هنا اتفجأت ليلى وتراجعت لورا بخوف....مكنتش نفس البنت اللي شافتها ...
البنات......في حاجة.....
ليلى.......ل..لا....انا بس فكرتك وحدة صحبتي ...قالت كده ورجع لأحمد..لكن في طريق رجعتها سمعت صوت وكأن حد خلفها بيوشوشها بيقولها...... عايزه حقي ... عايزه حقي ......لفت ليلى بسرعة وبخوف بس ملقيتش حد .... ازاي ان..انا متأكدة اني سمعت حد .....قاطع كلامها احمد
احمد.......ايه يا بنتي مالك...
ليلى بأبتسامة عشان احمد ميلحظش عليها الخوف ويقلق عليها......لا مفيش فكرتها صاحبتي
احمد بضحك...... لازم تنسي صحابك ماالست هانم بقلها محضرتين مابتجيش ...
ليلى بمرح وتمثيل .......مممم وياترى الست هانم ينفع تحضر ولا لا ...
احمد....... لا مينفعش تحضري حرصاا على تركيز الدكتور وهو بيشرح ..لأنك لو حضرتي مش هعرف اركز غير معاكي
ليلى بمرح وهذه المرة قد تناست كل شيء معه......يابني بقى كفايه الكلام الحلو ده مش بعرف ارد عليه...
احمد.....طب يلا ياختي انتوا مينفعش معاكوا اللي يقولكوا كلام حلو........واتجه للمحاضرة....وبدأ احمد بالشرح وبعد ما خلص ......
احمد........ على انتي معزومة على الغداء عندنا النهارده..
ليلى.........لا يا عم متشكرة
احمد.........هو انا طايقك عشان اعزمك .دي ماما اللي عزماكي ...
ليلى.......ايه يا عم انت متعرفش تبقى رومانسي ( اتعلم من معتز شوية ياض) .....
احمد وهو بيغمز لها........بقى كده طب والله بعد كده ما هتشوفي غير الرومنسيه.....ياحلويات ...
ليلى بتوتر من نظرة احمد........طب يلا..........وركبوا السيارة متجهين لمنزل احمد......
احمد بخبث......... ليلو هو انتي من البنات اللي بتضايق من البوس ولا عادي.....
ليلى وقد بدأت خدودها أن تحمر..........ياساااافل ..لا ياعنياا انا من نوعية فاتن فامتضيقنيش بقى.....عيل قليل الأد.......حاااااااسب يااااااحمد حاااااااااااااسب ...... ياترى ايه اللي بيحصل مع ليلى وايه سببه ومين البنت اللي بتظهرلها دي ووعايزة حق ايه .............؟استنوا وشوفوا......⁦✍🏼⁩ هاله صالح
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

للعشق جنونحيث تعيش القصص. اكتشف الآن