الجزء 65

180 8 0
                                    


....♥️💍الحب مش إنك تلاقي حد تعيش معاه، الحب إنك تلاقي حد متقدرش تعيش من غيره ❤️🌍

ستيقظت ياسمين من نومها لكنها لم تجد علي ولم تكن حتى في غرفتها......
ياسمين..........(احيييه)...خطف تاني هو علي كان ماشي يعادي في خلق الله كلهم......وفتحت باب الغرفة واتجهت للخارج......... سمعت صوت اغنية جايه من الاسفل.....نزلت بهدوء......دخلت المطبخ لكنها لم تجد أحد......
ياسمين..........لا ورايق اوي (بروح امه)ومشغل اغاني......ثواني ووجدت شخص بيحضنها من ضهرها..... طبعاً كان علي........
علي......... صباح الجمال....
ياسمين..........ياربي.... والله انت قطعتلي الخلف......
علي بضحك........لا ده احنا هنخلف جيش.....
ياسمين بضحك........جيش....علي.....
علي وهو دافن وشه في رقبتها........امممممم
ياسمين........هو احنا فين يا حبيبي......
علي.........في مملكتي.... وتعالى يلا انا حضرت كل الفطار.....
ياسمين........بس ازاي جينا...انا مش فاكره حاجه......
علي........عشان كنتي نايمه لما جينا مردتش اصحيكي وانتي مشاء الله نومك غريب.......
ياسمين بضحك.......انا فعلاا لما بنام مش بحس بحاجة خالص.......
علي........طب يلا.....وكان متجه لخارج المنزل بأكمله.....
ياسمين وهي بتشاور على ملابسها........كده.....كان لابسه بلوزه فوق الروكبه لونها ابيض.......
علي........ تعالي بس احنا هنفطر برة...... اتجهت ياسمين للخارج وانبهرت بالمكان من جماله كانوا فوق جبل و كان المكان كله ورد.....لكن الثلج مخبي جماله بشكل اكتر من رائع.....مكنش في بيت غير البيت اللي هما فيه ولا كان في حد غيرهم........
ياسمين وهي مبهورة.......الله المكان يجنن....
علي وهو بيحضنها.........دي مملكتك....
ياسمين......... بحبك....
علي.......انا اتعديت معاكي مرحلة الحب.....انا خلاص وصلت معاكي للجنون...بقيت مجنون بعشقك.....وخدها من ايديها وقعدها على رجله وبدأ ياكلوا.......
ياسمين في نفسها.......انا مش عارفه انا ازاي رجعت وسامحتك....مع اني كنت حالفة وشوحت بإيدي اوي....وقولت لا مش راجعه.....قاطع تفكيرها علي....
علي.........حبيبة قلبي بتفكر في ايه.....
ياسمين......مفيش......انا هروح اعملك قهوة....وباسته في خده واتجهت للداخل.....عشان تعمله القهوة......وبعد القليل من الوقت.....اتجهت لعلي واديته القهوة وكان علي بيشوف شغل على اللاب توب.....وكانت ياسمين ماسكة التليفون وباين أنها مركزة جداا فيه وشوية تبتسم وشوية تضحك ضحكات عالية......ثواني وبدأت عيونها تدمع وكانت خلاص هتبكي...... علي خد منها التليفون ....
علي.......مركزة في ايه....ايه اللي خلاكي تعيطي.....
ياسمين...... الرواية.....
علي بصدمة....... ايه......
ياسمين.......كنت بقرأ الروايه......
علي.......وبتعيطي عشان الرواية..... وبعدين من امته بتقرأي روايات.......
ياسمين........مش بقرأ بس الرواية دي مختلفة عشان صاحبتي هاله هي اللي بتكتبها.....والجزء ده كله حزين.....
علي.......طيب انا اللي غلطان عشان فتحت اللاب توب.....ومسك اللاب توب وقفله وقفل تليفونه ومسك تليفون ياسمين وقفله....... مفيش تليفونات تاني طول ما احنا هنا في انا وانتي وبس...... قولتيلي اسم الرواية ايه...
ياسمين........للعشق جنون.....
علي.......طب تعالي انا هحكيلك باقي الرواية.......وخدها في حضنه وبدأ بتقبيل وجهها ورقبتها ثم أخذ شفايفها في قبلة طويل عبر لها عن عشقه لها......ثم....اخذها معه الي عالم تواحد القلوب........وهل ستظل الرياح كما تشتهي السفن.........؟.......🦋✍🏼 هاله صالح
       **********************************
                       🦋استغفروا🦋

للعشق جنونحيث تعيش القصص. اكتشف الآن