61»«««»كأني كنت انتظر إحدى المعجزات فستجاب الله لدعائي وأتيت انت لي🌺««««»»»
بعد ما محمد خرج من الحفلة اتجه وائل لرضوى
وائل......... بقولك ايه ماتيجي نروح اي حته تانيه وانتي زي القمر كده بدل الحفلة المملة دي........
رضوى.......دي معاكسة بقى يا استاذ وائل......
وائل........وهو ف.......لكن قاطعته (الحربايه) سندي....
سندي وهي بتتظاهر بالبرأة........وائل ممكن اتكلم معاك.....
وائل بهدوء تام........ طبعاً.......ثم نظرة إلى رضوى وفي حركة مفاجأة شدها إليه وحط يده على كتفها وكنها في حضنه..صدمت رضوى من حركته هذه....... رضوى مش حد غريب دي حبيبتي ولو عايزة تقولي حاجة تقدري تقوليها قدامها.......
سندي بتمثيل الحزن......وائل انا بحبك ي......
وائل........ كفايه ياسندي كفايه بجد ايه كل الكدب ده يابنتي ده انتي بنفسك جيتي وقولتيلي انك بتحب محمد..... دلوقتي مفيش محمد...فبقيتي بتحبي وائل.....بجد مش عارف اقولك ايه.......وخد رضوى واتجوا للسيارة.......ووقفوا عند إحدى الكافيهات........
رضوى......ايه وقفت ليه.......
وائل.........يلاا انزلي.......نزلت رضوى ووائل... وبمجرد ما دخلوا الكافيه اتفجأت رضوى من جمال المكان......مكنش فيه حد في المكان غيرهم وكان مزين بطريقة جميلة جدا وهادئة........
رضوى.......الله المكان حلو اوي......
وائل........ رضوى انا بحبك......
رضوى.......هااااا
وائل..........بحبك...... بحبك اوي......تقبلي حبي لكي..... تقبلي تكملي حياتك معاياا......وتكوني نصي التاني........
رضوى........أيوة يا وائل بس......
وائل.......بس اي.....
رضوى.......بس انت عارف ان انا كنت متجوزة..... ليه تربط حياتك بوا........لكن قطع كلامها وائل......
وائل........ششششش انا عارف ودي مش مشكلة فيكي ده نصيب.......
رضوى....... يعني مش هيجي يوم تندم انك حبتني......
وائل وهو بيهز رأسه بنفي........عمري ما اندم على حبك ابداا......انا ماصدقت لقيتك يارضوتي.... ده انا بعشقك....وهكون اسعد واحد في الدنيا لو قبلتي حبي.....
رضوى بعيون دامعه........وانا بحبك اوي......هنا حضنها وائل......
وائل بحب وهو ما زال حضنها...... ربنا يخليكي ليا يا رضوتي..... بعشقك......
رضوى.......وانا بموت فيك...... ثواني واشتغلت اغنية (وحان الان )مسك أيد رضوى ورقصوا وبعدها.......اخرج وائل.....خاتم سوليتير.....ومسك ايد رضوى ولبسولها ثم باس ايديها.......
وائل........ بحبك......
رضوى........وانا كمان بحبك اوي.....ثم اتجوا ليتناولوا الطعام وبعدها أعدوا يتكلموا ويهزروا.....
وائل......... صحيح من بكرة هتيجي تشتغلي معايا ياقلبي في الشركة.....
رضوى.......اه يا حبيبي بس ممكن محمد وعلي يزعلوا لا.....قاطع كلامها وائل......
وائل.........انا اتكلمت معاهم وهم موافقين....
رضوى...... يبقى خلاص مفيش مشكلة.....
وائل......لا في.....
رضوى......ايه في ايه....
وائل.......مش هعرف اركز في الشغل طول ما القمر قدامي....وكمله كلام وبعدها وصلها وائل لمنزلها ثم اتجه إلى منزله..........ياترى ايه اللي هيكتبه القدر......؟............بقلم🌺هاله صالح........
********************************
🌺🌺صلوا على النبي 🌺🌺
وصل وليد وطارق للكافيه ولسوء حظ ايه أن هي اللي راحت عشان تشوف هيشربه ايه.........
ايه........حضرتكم تطلبوا ايه يا فندم.....
وليد بأبتسامة خبيثة وهو باصصلها من فوق لتحت........ملبن...
ايه.......نعم...
وليد.......قهوة.....
ايه بقرف.......عشر دقايق وتبقى عند حضرتك..... واتجهت إلى عملها....ثواني وأتت بالقهوة......واتجهت لعملها مرة أخرى وهي غير منتبه لواليد اللي متابعها بعنيه.......وبعد ساعات.....كانوا خلاص بيقفلوا الكافيه فضطر وليد أنه يمشي لكن فضل مستنيها في العربيه.....خرجت ايه وكانت مستنيه سياره اجره.....اقترب وليد منها بسيارته......
وليد.......احم شكلك مش هتلاقي تاكسي في وقت زي ده.. ماتيجي اوصلك......
ايه.......لا شكراا....نزل وليد من السيارة واتجه إليها......
وليد..... طب تعالي واوصلك بيتي بدل بيتك و .....لم يكمل كلامه حتى ضربته ايه بالقلم على وشه......
ايه.....اخرص ياكلب.....
وليد بغضب......وحيات امي لوريكي انتي بتضربي وليد السمنودي ياروحمك........هو بيدايقك يابنتي ولا ايه.....ده كان سأئق تاكس عجوز.......بدون اي مقدمات اتجهت إليه بسرعة.......
ايه........بسرعة ياحج على######### وأعطته العنوان.......ثم اوصلها إلى منزلها.........
أنت تقرأ
للعشق جنون
General Fiction🦋ليلى واحمد🦋......صدمة في الماضي جعلتها تكره الرجال حتى أتى هو وغير حياتها وجعل قلبها يدق له.....لكن قصتهم بتاخد محور أخرى برجوع أخته الميته من الموت لرجوع حقها وحمايتها........حب......رعب.....الوقوف في وجه المصاعب...عايز تعرف اكتر ادخل اقرأ...