60
يارا ببعض الغضب..........سيب ايدي انت واخدني على فين .... بقولك سيب ايدي....
محمد بغضب شديد.........انتيييي تخرصييييي خاااااالص فااااااااهمه.....وخلع چاكيت البدله ولبسهولها.......وركبوا سيارته......اتجه محمد لمول ما ونزل وساب يارا في السيارة تكاد أن تموت من الغيظ.....بعدها رجع.......
محمد......يلاا انزلي.......
يارا........لا مش هنزل من العربية دي غير عند بيتنا....
محمد........كده طب ماشي.......قال جملته وشال يارا واتجه بيها للمول.......
يارا......ايه ده بقى إنشاء الله
محمد بغضب..........اتفضلي غيري (الزفت ) اللي انتي لبساه ده.......قال كده وهو بيديها فستان.......
يارا........لا مش لابسه حاجه .....
محمد بغضب.......... طب اغيرلك انا طالما انتي مش راضية.....
يارا........لااا لاااا...انا هغير لوحدي.....واتجهت للبروڤه وغيرت ملابسها......وخرجت.......
محمد........أيوة كده.......واتجوا للسيارة مرة أخرى.....
يارا........ تقدر تقولى احنا رايحين على فين
محمد.......فضل ساكت ومردش......
يارا........ على فكره انا بكلمك.....لكن محمد مردش عليها....ثواني ووصلوا لمكان جماله لا يوصف كان مطل على البحر وكان مزين بطريقة أكثر من رائع......
اول مانزلوا.........
يارا وهي بتحاول تفك ايديها من ايد محمد........اوعي ايدي......انت ازاي تمسك ايدي كده.......هنا كان نفذ صبر محمد......مسكها من خصرها بقوه.......وهو ضغط على فكها.........
محمد بغضب شديد.......وانتيييي ازاااااي تجييبب الحفلة باااااالشكل ده هااااااااااا........ماترديييييي.......انتفضت يارا بخوف من صوت محمد.....
يارا بخوف شديد لكنها ردت بشجاعة........وان....وانت مالك خليك في حالك وسيبني في حالي بقى.......
محمد بغضب شديد و شدد الضغط على خصرها..........انتييييي.....انتيي كل حالي يا يارا .....وعمري ما هسيبك ابداا فاهمه ولو عملتي اللي عملتيه ده تاني اقسم بالله لموتك يايارا..........
يارا وهي بتحاول تبرر لنفسها........هو انا كنت عاملت ايه يعني ماسندي كانت لابسة فستان واقصر من ده كمان.......
محمد بغضب.............يابنتي انتي ايه غابيه مابتفهميش...... سندي تعمل اللي تعمله انا مليش دعوه بيها......انما انتي حبيبتي وبتاعي انا لوحدي......
يارا بفرحه...... بجد يعني انت مابتحبش سندي......
محمد بغضب.........لسه بتسألي......بحبك انتي (ياحمارة)......ده لما شوفتك ( بالزفت) اللي كنتي لابسها كنت عايز اموت اي حد شافك ولسه بتسألي بحبك ولا لأ بعد كل اللي حصل في الحافلة قدامك.....انا مش بحبك يا يارا انا بعشقك و..........قاطعت كلامه يارا وهي بتحضنه....
يارا وبدأت عيونها تدمع........وانا بموت فيكي والله.....شدد محمد من احتضنها
محمد وهو ما زال حضنها......... وحشتيني اوي.... وحشني جنانك وضحكتك وعيونك اللي زي غابه دول (عشان عينيها خضرة ياجماعة).. ......وحشتني كل حاجه فيكي........
يارا.........ليه مفهمتنيش......ليه ماعرفتنيش من الأول......انا كنت هموت......
محمد........عشان عارفك مجنونه لوكنت قولتلك كنتي بهدلتي الدنياا.....
يارا.......معاك حق ده كنت عايزة اجيب البت سندي من شعرها......
محمد........طب تعالي محضرلك مفاجأة......وشاور بأيديه......ثواني وظهر تامر حسني وبدأ يغني......اغنيه (قولني كلام اول مرة قوله).......
يارا..........الله تامر حسني ده حبيبي.......هنا بصلها محمد بغضب
محمد........ شوفتي انتي اللي عايزه تضيقيني ازاي حتى وانا بفرحك......
يارا........ خلاص بقى متزعلش تعالى نرقص.......
محمد بأبتسامة.........يلاا........ وبدأوا يرقصوا.....
يارا وهي ماسكة محمد من الجاكيت البادلة وبترقص وتغني........قابل منه لااا محدش فرقلي اتقبلت بيه اوام قلبي رقلي......وبعد ما خلصت الاغنيه شاور محمد لتامر حسني بمعنى أنه كده تمام........
يارا بضحك.......بص انا بحب اغاني تامر وكل حاجة بس مش دي الأغاني اللي بيترقص عليها.........
محمد........ والله كنت عارف.....وشاور مرة أخرى......ثواني واشتغلت اغنية.......( اي ده اي ده اي ده).......
محمد وهو بيرقص وشاور على يارا........هو في كده كده.......واعدوا يرقصوا ويغنوا.......بعد ما يقارب الساعتين.........وقفوا رقص.........
يارا........انا تعبت اوي حقيقي مش قادره......
محمد......ومين سمعك ولا انا قادر....... تعالي ناكل......وراحوا وكلوا وبعد ما خلصوا اكل....... خرج محمد علبه وأخرج منها سلسلة دهب وخاتم فضة..........
محمد.........اهلي دايماا كانوا شايفيني فاشل ومش نافع......لحد ما في يوم قولت قررت اني هسيب البيت وانزل القاهرة وانا كده كده بشتغل وبصرف على نفسي....وقتها تيتا اديتني السلسلة دي وقالتلي ابقى اديها للبنت اللي تاخد قلبي...... مش عارف ليه بس لما ارتبط بسندي مارضيتش اديهالها........... ودلوقتي انتي اللي خدتي قلبي والسلسلة دي بقيت بتاعتك انتي........
يارا.........بحبك....
محمد........وانا بعشق امك......
يارا.........طب لبسهالي.......لبسها السلسلة.......ومسك أيدها ولبسها الخاتم وباس ايديها...
محمد........ده انا اللي اختارته.....جيبته فضه عشان عارف انك بتحبي الفضة اكتر.........
يارا.........تؤ تؤ.......بحبك انت اكتر.........حضنها محمد.....
محمد بمرح.........اه ياأم العيال...... مبسوطه يارا.....
يارا........ مبسوطه بس......ده انا حاسه ان قلبي هيوقف من الفرحة......أعدوا شوية مع بعض وبعد كده محمد وصل يارا لمنزلها واتجه لمنزله..........ياترى ايه اللي هيحصل معاهم والدنيا هتفضل حلوة ولا القدر ليه رأي آخر.........؟.........✨✍🏼 هاله صالح.....*******************
كان علي وياسمين متجهين للمنزل بعد ما خلصوا الحفلة.....
ياسمين........أما الواد محمد ده سوسه.......علي ضحك ومردش.......ايه انت كنت عارف ولا ايه......
علي بضحك وثقه........ يابنتي انا علي السيوفي يعني محدش يقدر يكدب علياا.......Flash backللحصل........
بعد ما يارا جريت وطلعت من المستشفى وبعدها ياسمين.....
علي لسندي........اطلعيي برة.......اتجهت سندي للخارج بخوف.......
محمد.......اي ياعلي مالك.......
علي........انت ممكن تمثل على اي حد إلا أنا فخلص وقول بتعمل ده كله ليه......وساعتها محمد حكى لعلي كل حاجه.......Back.....
وصلوا للبيت ...
ياسمين....... والله انتوا الاتنين ميتأمنلكوش......
علي........سيبك بقى من يارا ومحمد وخليكي معاياا انا......
ياسمين بضحك........انا جعانه.....انت مش جعان.....
علي......لا جعان.......
ياسمين بضحك.......تعرف ياعلي وانا مخطوفه الراجل قالي انك قال ايه بتشتغل في المافياا.....
علي بتوتر........بس...بس هو مش بيكدب ياياسمين.......
ياسمين.........ايه.......تخيلوا رد فعل ياسمين هيكون ايه.....؟........✨✍🏼 هاله صالح********************
عارفه أن الجزء صغير بس انا حقيقي تعبانه اوي وياريت تتدعولي.........
أنت تقرأ
للعشق جنون
General Fiction🦋ليلى واحمد🦋......صدمة في الماضي جعلتها تكره الرجال حتى أتى هو وغير حياتها وجعل قلبها يدق له.....لكن قصتهم بتاخد محور أخرى برجوع أخته الميته من الموت لرجوع حقها وحمايتها........حب......رعب.....الوقوف في وجه المصاعب...عايز تعرف اكتر ادخل اقرأ...