الجزء 57

184 10 0
                                    


..مكانك في قلبي مهما كنت بعيد علياا....

محمد بغضب......... ميااااااااار.......وكان محمد متجه لكي يضرب اسلام .....لكن ميار أوقفته
ميار......... محمد أهدى بس واسمعني
محمد بغضب..........ابعدى انتي ياميار......واتجه لأسلام وكان هيضربه لكن اسلام مسك أيده
اسلام......... اهدي يا محمد.........لكن محمد ضربه( بالدماغ).....
محمد بغضب.......افهم ايه ......وكان هيضربه تاني لكن ميار أوقفته .......
ميار.........عشان خاطري يامحمد خلاص بقى ... كفاااااية... لوسمحت يلا نمشي ...... عشان خاطري.......
محمد.......حاضر ياميار......بس انت لسه حسابي معاك ماخلصش.......قال جملته الأخيرة واتجه هو وميار وركبوا سيارته واول ما ركبوا السيارة....... محمد خد ميار فحضنه وقبل جبينها........
ميار بضحك.......لا ده انت طلعت بتحبني يلا يا محمد بقى
محمد........انتي كويسة يا حبيبتي...... هزت ميار رأسها بالموافقة......
ميار......... الحمدلله.......
محمد......... والله يا اسلام لوريك........
ميار..........لا يامحمد عشان خاطري انا ملكش دعوه بيه ....هو خلاص هيطلقني وكل واحد فينا هيروح من طريق.........
محمد بصدمه.........يطلقك .....
ميار.........اه.....وحكتله كل اللي حصل من اول ما اسلام خطفها.......
محمد.......تعرفي ميار انا كنت متصايق من اسلام.....بس عارفه انا لو مكانه هعمل كده زيه بالظبط ...هو عمل ده كله عشان بيحبك... حاولي تسمحي ...حاولي تسمحي ياميار.......وانا هوعدك اني مش هقربله لإني لو موعدتكيش مش عارف انا ممكن اعمل ايه.....
ميار بضحك عشان تغير الموضوع.........لاا انت هتضحك علياا ايه اللي انت قولته يوم مااتخطفت ده يعني ايه هتخطب سندي
محمد.........مالها سندي.......هنا افتكرت ميار أن محمد فقد الذاكرة
ميار في نفسها........انا هوريها سندي الكلب دي ماشي والله لطلع عينها.......لا لا ملهاش.....
محمد.........بس اوعي تجيبي لحد سيره اني هخطبها
ميار........... ليه انتي مش هتقولهم انك هتخطب
محمد........ بعدين هتفهمي كل حاجه.......
ميار.........ماشي انا اصلاا هروح اعد مع ماما..
محمد........طب مش هتعدي مع ماما وبابا ماشي إنما مش هترجع معاياا ليه
ميار...........انا محتاج اعد مع ماما شويه وبعد كده هرجع القاهره معاك ....يلاا بقى على بيت ماما ......
محمد......... محمد ماشي بس على فكره خطوبتي انا وسندي..... يوم السبت (بعد بكرة)
ميار..........اه .... طبعاً هجي..........وصلها محمد لمنزل والدتها وسلم عليها واتجه للشركة لأن في سفقه مهمه وعلي غير موجود........ياترى ميار هتعمل بنصيحة محمد وتسامح.......؟.......⁦✍🏼 هاله صالح.......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
......لينا حياة مع بعض هنعوض منين ونعوضها بمين اصعب حاجه تهد في ثانيه اللي انت بانيه في سنين⁦❤️⁩.......

كانت في غرفتها.... بتكلم نفسها زي المجنونه
يارا وهي بتكلم نفسها في المراياا.......انتي غبيه ..عاااااا ازاي تسمحيله يبوسك ....ها انتي قليله الأدب ...انتي ازاي تخلي يعمل كده .....انا اكيد محدش كان فاضي يربيني ..مامااااااا..... ماما.....واتجهت لوالدتها في المطبخ...
يارا........انتي كنتي فين هااا كنتي فين.....
والدة يارا ........هو ايه اللي كنت فين يا بنت الهبله انتي هو انا بخرج من البيت
يارا.........لا كنتي فين وانا بتربي والله حاسه اني مشفتش ربع ساعة تربيه........
والدة يارا.........من عنياا هصلح غلطتي فيكي وهربيكي يابنت الجزمة .....قالت جملتها ومسكت الشبشب وحدفته على يارا لتجري يارا من أمامها........
والدة يارا........ تعالي مش كنتي عايزة تتربي انا هربيكي
يارا.........لا خلاص انا رجعت في كلامي ....انا عيلة هتعملي دماغك بدماغ عيله.....
والدة يارا........ يارب عوض علياا عوض الصابرين في الخلفه (الوسخة) دي
يارا بضحك من داخل اوضيتها........اتاري الأخلاق بتهين والنعمة لا ويقولولك اهم ح.......ليقاطع كلامها رنين هاتفها......
يارا........الو
محمد........يارا انا في طريقي للشركة جهزي اوراق الصفقه مع شركةX.O.K...
يارا........ماشي .....ثم اغلقت الخط واتجهت لترتدي ملابسها وهي عبارة عن...... بنطال بوي فريند بالون الرصاصي وعليه تشيرت بالون الأبيض وچاكيت جيلد بالون الاسود......
يارا.......ماما انا نزله......
والدتها.......مع السلامه يا حبيبتي........
نزلت يارا وكانت لسه هتوقف تاكسي لتتجه للشركة لكن محمد جه ووقف بالسيارة بتاعته أمامها .......
محمد........اركبي
يارا.........لا ده مستحيل......مش هركب معاك تاني ابداا
محمد......اركبي .....انا دلوقتي مديرك ......
يارا........ماشي .....وركبت بس المرادي ركبت في المقعد الخلفي للسيارة.......
محمد........ده على اساس اني السواق بتاعك
يارا......... والله لو مش عجبك نزلني وانا اركب تاكس
محمد.......ماشي يا يارا واتجه للشركة........ولما وصلوا اتجه كل منهم لمكتبه ليتابع عمله........
يارا وهي قاعدة في مكتبها......... عارفه احلى حاجة فيكي ايه....... تعالي انا قولك ...... طبعاً ده كان محمد.......
يارا........لو سمحت يا استاذ محمد التزم حدودك
محمد........طب وراياا على الأجتماع......بدأوا الأجتماع واتفقوا مع الشركة وكسبوا السفقة وبعد ما خلصوا........
محمد.........كلكم معزومين على خطوبتي يوم السبت الجاي.....
يارا بصدمه.........ايه.........ياترى محمد ناوي على ايه ويارا هتعمل ايه.......؟.........⁦❤️⁩ بقلم هاله صالح......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
....... حبيبي سنيني بينه بيني ياقلبي يعني خطوة واحدة مش خيال⁦❤️⁩.......

للعشق جنونحيث تعيش القصص. اكتشف الآن