.....كان في واحده و واحد اتقبلوا في حلم واحد ومهما الأيام تعاند مسكين في ايد بعض.......
جاء الصباح معلن بدايه يوم جديد......
استيقظت رضوى واتجهت لترتدي ملابسها وهي عبارة عن ميني دريس جيلد بالون الاسود وعليه طرحه مشجرة.....
رضوى.......ماما انا نزله.......
والدة رضوى...........ربنا معاكي يا حبيبتي.......
نزلت رضوى واتجهت للشركة.......بعد شوية وصلت ووجدت وائل (بيركن) سيارته.......
رضوى........ صباح الخير......
وائل........ صباح الفل يارضوتي...واتجوا لداخل الشركة....
رضوى.......الله...... حقيقي الشركة مزخرفه بشكل خرافي......
وائل.......ده كله شغل ابويا.....
رضوى.......جميل جدا......
وائل...... عارفه يارضوتي....لما كنت في امريكا صباح الخير لازم معاها خمس بوسات كده......
رضوى....... اه بس انت دلوقتي في مصر ياقلبي ....
وائل.......اه طبعاا....... تعالي اوريكي المكتب بتاعك......كان مكتب رضوى بجانب مكتب وائل وكان بيفصلهم حائط من الأزاز......
رضوى........حلو اوي.....
وائل.......ده مكتبي..... وشاور على مكتبه.....عملت بينه وبين مكتبك حيطة ازاز عشان تفضلي قصاد عيني......
رضوى........بس كده انا مش هعرف اركز في شغلي ابداا......
وائل.........اومال انا اعمل ايه في قمر اللي قدامي ده.......
رضوى بخجل وتوتر......احم روح شوف شغلك.......
وائل........طيب.......وقرب من رضوى وخطف منها بوسه سريعة من خدها وخرج.......أما رضوى ابتسمت بعد خروجه.......ثم اتجهت تتابع عملها....تحت نظرات وائل لها......وبعد بعض الوقت......اتجه وائل إلى مكتب رضوى.....
وائل......... رضوى يلا عشان في اجتماع......
رضوى......حاضر.......... واتجهوا للأجتماع......
وائل........احنا معروض علينا صفق كبيرة ومهمة جدا للشركه........رياض المنفلوطي عايز يأسس قريه سياحيه في اسوان واحنا اللي مسئولين عن تأسيسها....هااا وروني افكركوا.........
إحدى الموظفين.......احنا ممكن نخلي الوجهة بتاعت القريه على شكل واحد من المعابد اللي هناك.......
وائل.........هي فكرة حلوة بس اتعملت قبل كده انا عايز حاجة جديدة.......فكرة ماتعملتش قبل كده.......
رضوى........احنا ممكن نخلي الوجهة تبقى عبار عن تمثالين بشكل وملامح الفراعنه لكن هيكون منحوت بشكل من أشكال اليوجا......وكمان نزخرفها بشكل يكون بيجمع مابين المستقبل والماضي........
وائل........ اتفضلي اشرحلنا فكرتك.......قامت رضوى ووقفت مكان وائل وهو قعد........
رضوى......... الناس بيسيبوا بيتهم ويسافروا او يروحوا القرى السياحية عشان ينسوا مشاكلهم وضغطات الحياة ويحسوا براحة نفسية......وطبعاا حاجه للاسترخاء هي اليوجا.....وبما أن القريه في اسوان يبقى لازم الواجهة تكون فيها من الأصالة بتاعت البلد.....وهنزخرفها بأشكال المستقبل عشان تبقى مميزة......عن القرى التانيه.....وكمان لازم يكون التغيير من الخارج والداخل كمان......
وائل.........ازاي يعني.......
رضوى.......يعني كل القرى بتغير في الشكل الخارجي وبس احنا بقى هنغير كمان في شكل الغرف يعني بدل اللون الابيض اللي كلنا متعودين عليه هنغير في الالوان وكمان هنحط رسومات واشكال جديده ومختلفة...بس كده انا خلصت........وقبل أن يتكلم وائل وجد الجميع يصفق لرضوى..........
وائل وهو بيغمز لرضوى.......برافواا.......واتجه الجميع للخارج......وبعد كام ساعه.......كانت رضوى قاعدة بتشتغل وبتغني.......ولاحظ وائل وقام من مكانه واتجه لمكتب رضوى
رضوى وهي بتغني وغافلة عن وائل اللي واقف نتابعها...........سيبه بكره شوقه لوحده يجيبه...يعرف أن انا .......قاطعها وائل......
وائل........ والله انا عارف من غير ما تقولي......
رضوى بضحك......عارف ايه.......قرب منها وائل وحضنها....
وائل........عارف انك حبيبتي وحياتي كلها.......وباسها في خدها......وخرج........وكل واحد تابع عمله مرة أخرى..... وبعد ما خلصوا شغل.....وصلها وائل لمنزلها ثم اتجه لمنزله........
أنت تقرأ
للعشق جنون
Fiksi Umum🦋ليلى واحمد🦋......صدمة في الماضي جعلتها تكره الرجال حتى أتى هو وغير حياتها وجعل قلبها يدق له.....لكن قصتهم بتاخد محور أخرى برجوع أخته الميته من الموت لرجوع حقها وحمايتها........حب......رعب.....الوقوف في وجه المصاعب...عايز تعرف اكتر ادخل اقرأ...