.62
اتجه علي لغرفة ياسمين وهو يحمل بيده علبة للأسعافات الاوليه.....دخل وجد ياسمين مازالت بمكانها تبكي وهي حاضنه نفسها.......وبدون اي مقدمات اتجه علي لها وحملها ثم وضعها على السرير وبدأ يعالج جروحها.....والغريب أن ياسمين ماعترضتش.......ثواني وانتفضت من الوجع.....
علي.......بتوجعك...هنا نظرت له ياسمين بقلب مكسور
ياسمين ببكاء........وايه الجديد انا من ساعة ما عرفتك وانت بتجرحني.....بس متقلقش وجع قلبي المرادي اكبر من اي وجع تاني.....
علي........انا خيرتك من الأول وانتي اللي خترتي تصحي الشيطان اللي جوايا......
ياسمين ببكاء شديد.........انت ايه......انت فعلاا شيطان مبتحسش ولا هتحس اب.....قاطع كلامها بقبلة قاسيه...وحاولت ياسمين تحاول أن تبعده عنها لكنه كان كالمغيب لم يستفيق إلا على دموعها اللي نزلت على وجهه.......
علي بهدوء وهو ماسك وجهها بين أيده........ ياسمين انا بحبك سامحيني وادينا فرصة....انا مش عايزك تتأذي مني .....
ياسمين.........انا عمري ما هقدر اسامحك ابداا......هنا تحول علي مرة أخرى وعيونه اتحولت للون الاحمر........
على بغضب......يبقى انتي اللي اختارتي وماتندميش على اختيارك وعواقبه........ثم تركها واتجه (للحمام).....كان علي بيتنفس بغضب وبسرعة.....
علي في نفسه........مش قادره تفهم أن ده خلاص ماضي.....بتفكر تبعد عني.....عمره ما هيحصل ابداا......وبعدها خد شاور ولبس واتجه عشان ينام...... وياسمين اتجهت هي الأخرى (للحمام)....وخدت شاور وخرجت.....واتجهت تنام على (الكنبه)....قام علي من مكانه....وحمل ياسمين ووضع على السرير.......
علي........اوعي تفكري تنامي في حته تانيه غير حضني......
ياسمين.......انا مش هنام جنبك حتى مش في حضنك........
علي.........بجد......وحضنها من ضهرها.....حاولت تبعده عنها لكن طبعاً مقدرتش..
ياسمين.......طب ممكن تلبس....كان علي جزعه العلوي عاري........
علي......عمرك شوفتيني نمت غير كده......
...كان علي حضنها جامد اوي ومخبي وشه في رقبتها...... وبعد قليل من الوقت ياسمين حست أن علي نام وحاولت تقوم.....لكن وجدت ايد بتشدها......كان علي اللى سحبها واعتلاها....
علي.......كنتي راحة على فين.......
ياسمين بتوتر......ع... علي ابعد عني لوسمحت......
علي.......تؤ تؤ......ثم بدأ بتقبيلها بهدوء.....كانت ياسمين بتضربه على صدره......لكن بدون فايدة.......ابتعد عنها بعد أن شعر بحاجتها للهواء......وبدأ بتقبيل وجهها ورقبتها......
ياسمين........ علي لو سمحت انا خايفه.......
علي بعد عنها ورجع حضنها ....
علي........ ماتحوليش تبعدي عني ابداا....انا بحبك لدرجة اني ممكن اموتك بس متبقيش لغيري أو بعيدة عني...... وشدد من احتضنها وكأنه عايز يدخلها جواه.......
........تشرق الشمس تعلن بدايه يوم جديد........
كانت ياسمين نايمة....ثواني وفاقت على علي وهو بيرش عليها (جردل مايه)........ياترى ايه اللي هيحصل وايه اللي علي ناوي عليه..........؟🌼✍🏼 هاله صالح
**********************************
. 🌼صلوا على النبي🌼
استيقظت يارا واتجهت لترتدي ملابسها وهي عبارة عن بنطال بوي فريند وعليه تشيرت بالون الاحمر الغامق وكوتش ابيض وفردت شعرها ووضعت بعض المكياج الخفيف......ثواني ورن هاتفها....
يارا......الو يا محمد...
محمد.......أيوة يا قلب محمد انزلي بقى انا جيت....
يارا........ ماشي يا حبيبي......ثم أغلقت الخط واتجهت لمحمد وركبت معه السيارة.......
يارا........ صباح الخير......
محمد......صبا......ده صباح (زفت) على دماغك......ايه اللي انتي (منيله) ده.......
يارا........ايه اللي انا عملته معلش....
محمد بغضب.......ده.......ومسك وشها ومسحلها الروج وحتى أنه بهدلها وشها بيه.......عرفتي انتي عملتي ايه......
يارا بغضب..........انت اتجننت يامحمد.....ايه اللي انت عملته ده.. بهدلتلي وشي.......وبدأت تمسح وشها......
محمد بغضب.........وانتي ايه اللي يخليكي تحطي مكياج..... وبعدين شعرك ده مش قولتلك تتحجبي......
يارا...........وانا قولتلك مش عايزة البس الحجاب دلوقتي يا محمد كفايه ضغط علياا في الموضوع ده.....
محمد.......انا عايز افهم انتي ليه مش عايزة تسمعي الكلام وتريحيني
يارا...........مش فكرة اسمع كلامك بس كل فينا في حاجات ميقدرش يعملها وكمان في حاجات ميقدرش يتخلى عنها......وانا بقى مش هقدر البس الحجاب دلوقتي....وانت لو في يوم اتمسكت بحاجة عمري ما هنقشك حتى.......
محمد وقد خطرت في باله فكرة........ماشي يا يارا براحتك .....واتجه للشركه......وبعد ما وصلوا..اتجه كل منهم لمكتبه.......وبعد مرور بعض الوقت.....
..كانت يارا في مكتبها تتابع عملها........ثم دق الباب....
يارا وهي تنظر في بعض الأوراق التي أمامها.........ادخل...
دخلت بنت.....
البنت.........اذا سمحتي بدي اقابل محمد .....انتبهت يارا لمن تتحدث....وتحولت ملامحها للغضب بعد أن رأتها......كانت بنت لابسه فستان قصير للغايه حتى لا يتعدى ركبتها ومفتوح من ناحية الصدر.........
يارا ببعض الغضب........وانتي مين بقى......وقبل ماالبنت ترد....خرج محمد من مكتبه......
محمد........سلينا عامله ايه......اتجهت البنت لمحمد وبكل (وقاحه)......حضنت محمد........
سلينا........ كتير منيحه ولو....بس كنت مفكرتك نسياني..........
محمد بضحك وبرود عشان يضايق يارا........وهو في حد يقدر ينسى بنات لبنان برده...... تعالي نكمل كلامنا في المكتب......يارا اتنين قهوة على مكتبي......
يارا بغضب وغيرة........وحيات امك.......
محمد..........ايه.....
يارا........ولا حاجه غور وانا هجبها....... قصدي اتفضل وانا هجيبها.......ثم اتجه لداخل مكتبه وهو بيضحك عليها.......
سيلينا.......سكرتيرتك كتير غريبه.....
محمد بضحك........لا اصلها حبيبتي وبتغير وانتي ماشاء الله مقصرتيش وحضنتيني.......وانا اسف يا سلينا بس بلاش تعملي كده تاني....يعني محدش ليه الحق بحضني غير يارا ........
سيلينا......... والله ما بعرف ....شو بتكون هلئ فكرت أنه نيتي عاطلة.......انت بتعرف أنه نيتي سليمه
محمد.......لا متخافيش......المهم انتي جيتي في وقتك احنا محتاجين سكرتير لعلي.......
سيلينا......اه كتير منيح.......
أنت تقرأ
للعشق جنون
General Fiction🦋ليلى واحمد🦋......صدمة في الماضي جعلتها تكره الرجال حتى أتى هو وغير حياتها وجعل قلبها يدق له.....لكن قصتهم بتاخد محور أخرى برجوع أخته الميته من الموت لرجوع حقها وحمايتها........حب......رعب.....الوقوف في وجه المصاعب...عايز تعرف اكتر ادخل اقرأ...