الجزء....🦋67🦋

173 8 0
                                    


69

." أنتِ جميلة بالشكل اللي يعجز الناس العادية عن وصفه❤️....

.....أما ميار فاقت وجدت نفسها في مكان آخر وبعيد.....
ميار بصدمة........اس.....اسلام......
اسلام......أيوة أهدي......
ميار بفرح باينه عليها وبكاء.........انت....انت ما موتش.....انت لسه عايش......خدها اسلام في حضنه......
اسلام.......اهدي انا هنا معاكي اهووو...... بس اهدي وبطلي عياط......
ميار..........انا مش فاهمه حاجه.....
اسلام........هفهمك....انا رجعت من الكليه....طلبت اكل وبعد ما كلت....خدت...خدت.......برشام منوم......بخده في العادة عشان اعرف انام.......وقتها اتصلت بياا سلمى وقالتلي انك خلاص سمحتيني وهترجعيلي....انا كنت خلاص فاقد الامل بس فرحت جدا.......وقومت عشان اعمل كوبايه قهوة عشان افوق.......وانا واقف في حد ضربني بسكينه في ضهري...وجري كنت عايزة ألحقه بس وقعت من تأثير المنوم......لما رحت المستشفى.....طلعت الضربة سطحيه.....ويدوب خدت كام غرزة....بس بابا لما عرف وجالي المستشفى.....قالي أن دي خط ومترتبه كويس حد يموتني ويخلص مني وانتي تتحبسي......وفعلاا طلعت دي الحقيقة......
ميار........مين اللي عمل كده مين اللي بيكرهنا اوي كده....
اسلام.........لحد دلوقتي لسه مش عارفين حد...... وبعدين احنا قدام الكل دلوقتي انا ميت وانتي محبوسه على زمة التحقيق........
ميار.........مش قادره اصدق ان كان ممكن اخسرك......
اسلام........مش كان زمانة دلوقتي عملين فرح وعيشين مبسوطين.....
ميار....... خلاص بقى سيبك من الماضي كله......هو احنا فين.......
اسلام........انتي في السجن بتاعي.......
ميار بضحك........وانا عملت ايه ياحضابط.....
اسلام بضحك.......سرقتي قلبي......ميار ضحكت.....
ميار.........بجد بقى احنا فين......
اسلام.......احنا على اليخت بتاعي في جزيرة في بريس.....
ميار.........انت بتهزر صح.......
اسلام.........لا والله بتكلم جد.....
ميار بفرحة.......عااااااا...يعني انا دلوقتي في بريس......
اسلام بضحك........أيوة يامجنونة......كانت ميار فرحانه جداا..... اسلام بخير ورجعوا لبعض....... اسلام قرب منها وبدأ بتقبيل وجهها قبلات صغيرة.....
ميار بتوتر وقد بدأت خدودها أن تحمر........ اسلام مينفعش كده عيب......
اسلام وهو مازال يقبلها بشغف........ على فكره انا جوزك......
ميار.......اس... قاطعها بقبلة مشتاقه يعبر بها عن حبه......كانوا الاتنين تيهين في عالم اخر.......امتدت يد اسلام لفك زراير بلوزتها......وساب شفايفها ومكمل في رقبتها.......حضنته ميار وقربته منها اكتر وهو دفن وشه في رقبتها.....ثم أصبحوا روح واحدة..... واخيرا بدأت الحياة بضحك لهم......ولكن هل ستستقر حياتهم ام ان للقدر رأي آخر........؟......🦋✍🏼 هاله صالح
♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦استغفروا
.....*مِش مُهم تكون مُبهِر، المُهم تكون حقيقِي*🖤.......

كان ليلى بتجهز نفسها عشان تقابل احمد.....اتجهت لترتدي ملابسها وهي عبارة عن ميني دريس بلون الأبيض وعليه طرحه بالون البنفسجي ووضعت روج بالون الوردي فقط.....ثواني ووصلتها رسالة من احمد أنه وصل.....فأتجهت للخارج....... بمجرد ما شافها احمد انبهر من جمالها......
احمد........ايه الجمال ده كله ياليلو......
ليلى بضحك........دي اقل حاجه عندي.....
احمد........طيب استني.......وقرب منها وكان في أيده شريطة سوداء ربطها على عيون ليلى......
ليلى.......هو احنا فينا من كده.......
احمد.........ده عشان المفاجأة.......
ليلى بضحك........ياخوفي يااحمد لترميني من فوق جبل ولا حاجه زي المسلسلات الهنديه......
أحمد بضحك........الله يخربيت المسلسلات اللي بوظت دماغك.......ثواني ووقف السيارة وساعد ليلى عشان تنزل واتجه لداخل......ووقف ليلى في منتصف مكان اكتر من رائع....كان جميل اوي ورومانسي بشكل هادئه.......
احمد....... خليكي هنا....واعي تشيلي الشريط غير لما اقولك.....
ليلى.........طب انت رايح فين......
احمد.......استني بس........ثم اتجه لمكان ما وترك ليلى.......
.....ثواني واشتغلت وموسيقى.....واحمد راح لليلى وشال الشريط من على عينيها وقربها ليه وبدأوا يرقصوا وكان أحمد مركب ميك....وبدأ يغني لها...(بحبك...اه بحبك مش كلام وخلاص.....مفيش اصلاا كلام يوصفلك الاحساس..لقيت فيكي اللي ملقيتهوش في كل الناس⁦⁦....♡بحبك.....اه بحبك مش كلام يتقال....ياأجمل من رأت عيني⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦....(بعد مرور بعض الوقت....خلصوا رقص.....
احمد......تعالي معايا.....ومسك من ايديها وقاعدها على طربيزة...... على فكره عاملها بأيدي دي.....
ليلى....... مكرونة بالبشاميل....اهوو كده الكلام.....وبدأت تاكل ....تجنن....تجنن يااحمد.....
احمد بضحك........طب براحة ياحبيبتي الأكل مش هيطير والله......
ليلى....... بقولك ايه سيبني اكل براحتي وبعدين ابقى اشوف انت عايز ايه......
احمد بضحك.........اه يا جزمه طب حتى هاتي بوسه وقوليلي شكرا.....تسلم ايدك..... صحيح البنات دول مابيطمرش فيهم حاجه.......
ليلى بضحك.........ياسيدي تسلم ايدك.....وتعيش وتعملي كل اللي بحبه كده يا قرة عيني ياقمر.....
احمد.......كلي ياختي كلي....
ليلى......احمااااااا.....
احمد.......عايزة ايه يا آخر صبري......
ليلى........ناولني البيبسي من عندك ياحب.......
احمد بعد ما اداها البيبسي كان بيبص عليها وهو مبسوط جدا أنه خلاها فرحانه بعد كل ده وأن هو السبب في فرحتها.....
ليلى بعد ما خلصت اكل....... الحمدلله خلاص شبعت...تسلم ايدك الأكل قمر زيك.....
احمد بضحك.......لسه فاكره ياختي....
ليلى بضحك....... ماخلاص يافوزي.....
احمد......طب تعالي......وخدها وقاعدوا في مكان زي سينما مصغرة......
ليلى........لا بجد انت كده بتهزر......
احمد....... تعالي يامجنونة اكيد مابهزرش.... فيلم The conjuring الجزء الجديد(ده فيلم رعب جامد)......وجاب فشار واعدوا جنب بعض يتفرجوا......وكانت في أجزاء في الفيلم مرعبه...فكانت ليلى بتحضن احمد بدون قصد من الخوف.... وطبعاً احمد كان بيتبسط.....وبعد مايقارب الساعتين.......الفيلم خلص واعدوا يتكلموا ويهزروا..... وبعدين احمد وصلها لمنزلها......وكان متجه لمنزله..... ثواني ورن هاتفه وكان محمد.....
احمد.......عامل ايه يا عم محمد...
محمد........لسه فاكر ترد يابني ام التليفون اللي شايله ده شايله ليه لو مابتردش عليه .....
احمد.......ايه يا عم قلبت علي ابوياا كده ليه.....امبارح كنت نايم والنهارده كنت مع ليلى وفاقل الفون......
محمد.......طب ياعم الرايق تعالالي على الكافيه اللي بنعد فيه......
احمد......ماشي.....ثم اغلق الخط...واتجه للكافيه.....ثواني ووصل...وسلم على محمد......
احمد........ايه بقى اللي مخليك متضايق كده.....
محمد...... هقولك.....وحكى لأحمد كل اللي حصل مع ميار وإسلام... واعتراف البواب......
احمد.......طب وإسلام وميار دلوقتي فين......
محمد.......لا دول بيتفسحوا ومروقين بالهم سايبيني انا هنا......
احمد....... الحمدلله......بس عايز اقولك أن سلمى مستحيل تعمل كده......
محمد....... البواب كان متفق معاها واعترف....
احمد......بس صد......قاطع كلامه رنين هاتف محمد......
محمد.......الو يا رحيم.....
رحيم.........احنا جبنا سلمى رشدي.....
محمد.......طيب....انا جايلك.......ياترى احمد هو اللي على حق ولا سلمى فعلاا هي اللي قتلت اسلام.........؟.......🦋✍🏼 هاله صالح
⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦استغفروا⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦♡⁦⁦

للعشق جنونحيث تعيش القصص. اكتشف الآن