part 21 [ceo]

104 4 0
                                    

Red roses

Sudah Seminggu kejadian di hopital berlalu. Selama itu jugalah Lufias tidak bertemu dengan isterinya. Sekali lagi Lufias melepaskan keluhan apabila memikirkan mamanya yang asyik memaksanya melepaskan Daniella dan berkahwin dengan Tengku Nedzneen.

Tok tok!!!

Bunyi ketukan di pintu menyedarkan Lufias.

"Masuk " arahnya.

"Tengku jangan lupa sekejap lagi Tengku ada meeting dengan Encik Zulkarnain. " Pesan Amy selaku Pa Lufias.

Lufias hanya membalas dengan anggukan dan memberi arahan dengan tangan bahawa dia ingin bersendirian buat masa ini.

"Bos jom" ajak Amy sekali lagi.

Tersedar lagi Lufias Naufal dari terus melayang diri termenung mengingati Si isteri. Ajakan dari Amy hanya di balas dengan anggukan kecil. Sungguh tidak bermaya hari-harinya kini.

Walaupun perasaannya untuk Daniella belum di kenal pasti sepenuhnya namum dia tahu dia sayangkan isterinya. Dia tak sanggup melihat isterinya berada dalam genggaman orang lain, tidak sanggup dirinya membayangkan Daniella di peluk, di sayang, di cintai dan di bahagiakan oleh orang lain. Ya! Dia mungkin kedengaran agak obses dengan isteri sendiri namum itulah hakikatnya.

Restoran Sri Perantau

"Assalamualaikum Tengku Lufias " Sapa Encik Zulkarnain terdahulu.

"Waalaikumussalam duduk la, kita nak order makan dulu atau bincangkan tentang projek kita" sahut Lufias dengan senang. Hal peribadi harus dilupakan sekejap. Dia harus bertindak profesional . Jangan di campur adukkan masalah peribadi dalam urusan pejabat.

"Terpulang pada Tengku"

"Waiters" panggil Tengku Lufias.

"Oh lupa nak bagitahu ini adalah tahun terakhir Tengku Lufias berurusan dengan saya. Lepas ni Tengku akan refers direct dengan Ceo baru kami " ucap Encik Zulkarnain terus terang.

"Tak payah tengku-tengku panggil je naufal, lagi pun Encik Zulkarnain lebih tua dari saya. Rasanya tak manis sangat untuk di dengar" ucap Lufias dengan tenang.

"Siapa Ceo baru tu?" Tanya Lufias tanpa selindung. Yela sebelum ini Syarikat perhotelan Gab hanya di uruskan oleh Encik Zulkarnain sepenuhnya sebagai COO setelah hampir 10 tahun lamanya.

"Cucu Engku Azizah sekarang ni dia berada di Paris tahun depan dia balik sini dan akan mengambil alih tugas saya. Yela saya pun dah tua, lama sangat saya ditugaskan menjaga syarikat ni"

Penerangan dari encik Zulkarnain panjang lebar dan di amati sepenuhnya oleh Lufias Naufal.

Perbincangan mereka di teruskan sehingga melebihi waklu lunch hour. Untuk next even Lufias Naufal akan menggunakan Hotel Gab sepenuhnya selama 5 bulan berturut untuk next fesyen yang akan datang.

.........................................

Sudah hampir 5 bulan Daniella hilang tanpa jejak. 4 bulan pertama dia ada mengupah beberapa orang penyiasat terkenal untuk mencari lokasi keberadaan isterinya namun tetap juga tidak dapat di jejak. Tan Sri Hamid juga menghilangkan diri hampir sebulan. Banyak mesyuarat yang tertunggak kini.

Lufias Naufal rasa dirinya tak terurus sekarang ini. Minggu depan adalah majlis Kahwin dia dengan Tengku Needznen tanpa rela. Dia hanya menurut perintah Mamanya. Sudah penat dia melarang dan ingkar dengan Mamanya. Kini dia sudah malas dia penat hidup begini. Ya perkahwinan ini 100 % di uruskan oleh Mamanya dan keluarga Tengku Inani.

Wanna Be My(Red Rose)Where stories live. Discover now