part 17 [ divorce? ]

153 7 0
                                    

Red rose

Mesej yang di terima tadi membuatkan Daniella pasrah.

"Zafrul bak sini kunci kereta? Aku nak pergi tenangkan diri aku kejap " pinta Daniella Arisya.

Zafrul yang mengesyaki tindak tanduk majikannya itu hanya menurut. Kunci kereta di serahkan. Faruq hanya diam memerhati kelakuan wanita yang di cintainya sejak sekian lama itu.

"Korang tak payah risau. Pandai-pandailah aku jaga diri " Daniella Arisya mula memasuki perut kereta dan memecut laju membelah jalan raya.

"Faruq kereta kau mana ?" tanya Zafrul.

"Sana" tunjuk Faruq.

"Jom kita follow Dani. Aku syak ada yang tak kena dengan dia. "

"Maksud kau?" tanya Faruq

"Kau ingat kes yang dia kena tembak hari tu?" tanya Zafrul balik

"ingat "

"Aku rasa dia nak jumpa orang tu sorang diri. Macam yang dia buat untuk selamatkan ayah aku "

"Degil. Keras kepala. Buat keputusan ikut kepala hotak dia je " marah Faruq. Ahirnya kedua lelaki tersebut mengikuti kereta Daniella Arisya dari jarak jauh.

Kali ini Zafrul tidak akan membiarkan majikannya itu membahayakan nyawanya lagi. Cukup-cukup lah Daniella Arisya membahayakan dirinya sebelum ini demi menyelamatkan ayahnya. Kali ini dia sanggup menggadaikan nyawanya demi Daniella Arisya sendiri.

Kereta yang di pandu oleh Daniella Arisya menuju ke arah rumah Lufias. Kereta milik Faruq di berhentikan selang 2 buah rumah dari rumah Lufias Naufal.

"Kenapa dia pergi rumah Lufias ?"

Pertanyaan dari Faruq hanya di balas gelengan dari Zafrul. Mereka hanya menanti kelibat Daniella keluar dari rumah tersebut.

"Dani tinggal dengan Lufias?" dia mula merasakan ada yang tidak kena. Masakan Daniella dengan senangnya masuk ke rumah Lufias.

"Baru je " jawab Zafrul.

Jawapan yang di beri oleh Zafrul membuatkan dada Faruq mula membara. Dia berharap bukan itu jawapan yang akan diterimanya.

"Pergi mana?" tegur suara di belakang Daniella Arisya.

"A-aku keluar kejap. Ni aku balik nak ambik b..."

Belum sempat Daniella Arisya menyudahkan ayatnya. Kata-katanya sudah dicantas oleh Lufias Naufal.

"Keluar dengan Faruq" bidas Lufias Naufal. Tanpa mempedulikan penjelasan dari Daniella Arisya.

Daniella Arisya yang sedang kusut memikirkan keadaan Hany mula berang dengan tuduhan yang di lontarkan oleh Lufias Naufal.

"Kalau aku keluar dengan Faruq sekali pun. Semua tu tak ada kena mengena dengan kau " pintu bilik Lufias di buka. Almari pakaian di tuju.

Niat dia pulang ke rumah Lufias untuk mengambil semula pakaiannya. Dan berbincang dengan baik. Untuk keluar dari rumah Lufias. Namun dengan kelakuan lelaki tersebut menyebabkan dia melupakan niatnya itu.
 

Wanna Be My(Red Rose)Where stories live. Discover now