part 12 [ foe ]

180 13 1
                                    

Red roses

Lufias yang mendengar butir bicara antara Daniella dan kawannya itu faruq mula menangkat kaki keluar dari situ. Panas hatinya kini apabila wanita itu mengatakan hasratnya untuk melepaskan diri darinya.

'Kau fikir aku akan lepaskan kau dengan mudah? Memang tak. Kau akan jadi milik aku selamanya. '

Tidak sanggup dia membayangkan Daniella berada di dalam dakapan lelaki lain selain dirinya.

"Hai Lufias " tegur satu suara halus di belakangnya.

"Eh Needzneen " balas Lufias. Dia bukannya benci sangat dengan wanita ini. Tetapi dia tidak sukakan cara Mamanya yang senang-senang nak menjodohkan dirinya dengan wanita ini.

"You buat apa dekat sini?" Tanya Needzneen dan berjalan beriringan dengan lelaki itu.

" Saja jalan-jalan "

"Ohh.. dan lunch hour ni you dah makan belum? "

"Belum you temankan i boleh ?" Pinta Lufias

"Boleh je jom. And how married? "

" No need to talk here . Come " tangan Needzneen di gamit tanpa sedar.

Tanpa mereka sedari ada sepasang mata-mata yang memandang mereka.

"Hey kau tengok apa Dani " tegur Faruq.

"Oh nothing. Dah jom "

'Pegang-pegang tangan bagai'

'Aku pun tak hadap lah dengan kau '

"Wei sejak bila kau jadi atlet pejalan kaki ni jalan tak hingat dunia " ucap Faruq lalu mengejar langkah Daniella yang menonong ke depan.

"Aku balik sendiri bye"

"Wei kau kenapa ni? Cuba story ngan aku? Kau tengok apa tadi?" Tanya Faruq sekali gus memegang tangan Daniella.

"None of your business, aku ada hal yang nak di settle kan" usai berkata dia berlalu pergi.

"Wei Dani!! Danii"

......................................

Daniella memandu keretanya ke LW block tempat di mana Tan sri Hamid memintanya berjumpa. Dua orang bodyguard setia di belakangnya. Menunggu kemunculan lelaki tersebut.

"Hello.. ok aku masuk"

"Kau berdua tunggu dalam kereta. Aku masuk sorang anything aku call korang. "


"Baik bos"

Daniella di bawa masuk oleh dua orang lelaki berkulit agak gelap ke tengah-tengah bangunan yang agak sunyi, hanya terdapat seekor kucing. Mata Daniella melilau memandang sekeliling bangunan. Tidak terlalu usang.

"Mana bos kau " tanya Daniella

"Dalam kereta sana " tangan mereka dituding ke arah sebuah kereta Audi berwarna hitam.

Wanna Be My(Red Rose)Where stories live. Discover now