"Hello Syuk kau dekat mana ni? Aku dah setengah jam tunggu kau ni. Dari tadi lagi on the way kau. Ni lah melayu .... Bla bla bla bla "
Syukri di talian hanya menadah telinga mendengar bebelan dari kawanya. Tengku Lufias Naufal orang yang suka membebel. Pasrah jela jadi kawan dia ni.
" Dah habis cakap? Aku dah sampai ni tengah parking kereta, kau masuk lah dulu jap lagi aku masuk" kata Syukri malas, dah lah jalan jammed kena bebel lagi hmm macam best permulaan pagi ni.
"Yela aku masuk dulu kau tu bukan boleh percaya sangat... Bla bla bla..." Mulut Tengku Lufias masih tak berhenti bercakap pot pet pot pet.
Pukk
" Woi bangang buta ke, rosak lukisan aku ni" jerkah seorang budak.
Ting!
Aku tak hiraukan lagi pasal budak yang jerkah aku tu. Mata aku fokus pada chat yang di hantar oleh setiausaha aku ebih menarik perhatian ku
Papp
Budak tadi menepuk meja dengan kuat menyedarkan Tengku Lufias atas kesalahannya.
"Lek ah bro aku bukan sengaja pum" kakinya tetap berdiri tegak di sebelah meja budak tadi. Masih menghadam apa yang di beritahu oleh setiausahanya itu.
'Alah tumpah air nak bising aku boleh ganti lah'
"Aku bayar ganti rugi air kau" kata Tengku Lufias lagi namun matanya masih memandang ke arah telefonnya.
"Kau..." Jerit budak tersebut dengan kuat menyebabkan Tengku Lufias mengangkat kepalanya memandang ke arah budak tadi. Matanya tiba-tiba terarah pada kertas di atas meja.
'Alamak lukisan dia. Patut lah dia marah. Jap jap Aku rasa dia sebut tadi...
" Woi bangang buta ke, rosak lukisan aku ni"
ROSAK LUKISAN AKU NI.
'yes aku tak perasan dia sebut tadi'"Wei perlahan lah sikit suara tu macam perempuan lah aku ni jerit macam tu." nasib baik kedudukan mereka agak tersorok dari pelanggan yang lain. Kalau tak buat malu je.
"Dah kau tu mata letak dekat mata hah? Buta." Amuk daniella lagi. Rasa nak nangis je sekarang ni. Penat-penat dia buat. Last-last macam ni jadi.
"Apa kau kata aku buta"
'Sabar ini salah kau memang patut dia marah' bisik Lufias dalam hati."Yela dahtu kau tengok lukisan aku ni? customer aku nak lusa kau faham lusa? Kalau dah macam ni.. " tak dapat Daniella nak sambung kata-katanya tadi. Nak marah pum dah takde guna. Benda dah jadi. Kalau marah kaw kaw lelaki ni pum bukan dapat kembalikan lukisan dia pum. Pasrah wei pasrah.
"Dahtu kau nak aku buat macam mana? Nak suruh aku lukis balik? " agak-agak lah kalau budak lelaki ni minta Aku lukis balik. Aku ni lukis lembu pun jadi kucing. Hanya muka pasrah di tayangkan oleh Tengku Lufias.
"Kau reti ke nak lukis balik"
Ambik kau soalan maut dia bagi.
"Erkk tak " ucap Tengku Lufias sambil tersengih.
YOU ARE READING
Wanna Be My(Red Rose)
RomantikEngku Daniella Arisya ialah seorang yang berpewartakan kasar atau lebih tepat tomboy. Tengok sekali imbas memang orang ingat dia lelaki. Dia menjadi tomboy atas kehendak nendanya demi menyorok identiti sebenar Daniella. Sebab yang kedua kerana kisah...