Hoofdstuk 20

634 11 0
                                    

Je komt weer terug van de wc en Lando rijdt inmiddels al 2de. Je kan het niet geloven. Blijkbaar had Hamilton een probleem met zijn remmen, dus hij moest weer opnieuw pitten, maar anders had Lando hem ook gegarandeerd ingehaald. Iedereen is helemaal blij in de garage. Hij rijdt ook heel erg dicht op de nummer 1 en je hoopt natuurlijk nog dat die wint, maar het is max en die geeft niet snel een overwinning uit handen. Je gaat weer op je plekje zitten en je kijkt gespannen naar het scherm. Ze hoeven nog maar 6 rondjes en je weet niet zeker of Lando het gaat redden. Opeens vliegt max er vanaf. Hij heeft een klapband en vliegt zo de muur in. Je kijkt geschrokken naar het scherm. Je wilt weten of alles goed is, maar gelukkig komt hij uit zijn auto. Dan realiseer je het pas. Op dit moment staat Lando gewoon eerste. Hij zou nu winnen. Het is een rode vlag en iedereen komt weer de pit inrijden. Omdat ze nog niet zeker weten of ze door gaan stappen ook de meeste coureurs al uit. Lando stapt ook uit en gaat op het stoeprandje zitten. Je loopt maar niet naar hem toe, omdat je hem niet wilt afleiden. Er wordt doorgegeven dat er wel nog geracet gaat worden en dat het weer een staande start wordt. Iedereen stapt dus weer in de auto en gaat klaarzitten. Je maakt nog heel even oogcontact met Lando en je ziet een glimlach op zijn gezicht komen. Iedereen rijdt de pit uit en gaat klaar staan op de goede plek. In de garage heerst weer een soort spanning omdat hij nu een goede start moet hebben en dan kan hij misschien wel eerste worden. Het wordt wel lastig want Perez start naast hem en Hamilton erachter.

Ze starten weer en hij heeft weer een goede start. Er wordt hard gejuicht. Ze moeten nog twee rondjes en Perez komt weer steeds dichterbij. Ook Hamilton komt dichterbij. Het lijkt wel alsof Hamilton ze allebei in een keer in wil halen, maar hij verremt zich en gaat rechtdoor. Lando moet nog 1 ronde ervoor zorgen dat hij Perez voor blijft. De laatste bocht en hij heeft het gewoon gedaan. Hij is eerste geworden. Iedereen is helemaal blij en iedereen is aan het juichen en elkaar aan het knuffelen. Er komt opeens iemand naar je toe lopen en hij zegt tegen je "je brengt geluk Florine. Je heb het beste in hem naar boven gehaald." Je slaat een beetje dicht van wat hij net tegen je heeft gezegd. "Dat valt wel mee, hij reed gewoon heel erg goed." Je ziet hem wel knikken maar hij heeft ook een lach op zijn gezicht. Iedereen rent naar de hekken toe waar Lando zo ook naar toe komt. Je gaat een beetje aan de zijkant staan maar je wordt steeds meer je voren gehaald. Lando stapt uit zijn auto en hij komt op jullie afrennen, maar nadat hij naar jou heeft gekeken, remt hij een beetje af en komt hij eerst naar jou toe lopen. Hij geeft je gelijk een knuffel. Je kijkt hem heel verbaasd aan. Iedereen ziet dit. Waarom doet hij dit? Je fluistert dan ook in zijn oor "maar Lando de camera's. Iedereen ziet dit." Je hoort hem heel even lachen en daarna reageert hij met "dat maakt me niet uit. Iedereen mag dit weten." Je moet er heel even om lachen maar je geniet ook heel erg van het moment. Nadat jullie weer los laten maakt hij een gebaar dat je iets opzij moet en hij springt zo op de rest van de crew. Ze slaan hem allemaal op zijn hoofd en rug. Iedereen is zo erg blij met deze prestatie en met deze overwinning. Een man komt aanlopen en Lando moet een paar interviews gaan geven en daarna moet hij ook naar het podium. Je mag met de McLaren pit mee. Jullie staan allemaal klaar en nadat Lando ook op het podium komt, is iedereen aan het juichen en gillen. Tijdens het volkslied zie je hem heel trots kijken. Na een paar seconde kijkt hij je aan en jullie hebben voor de rest alleen maar oogcontact gehad. Nadat het volkslied voorbij is, is het tijd voor champagne. Lando maakt het op zijn manier weer open en het ziet er weer heel spectaculair uit. Je vindt het ook wel aantrekkelijk hoe hij dat altijd doet. Iedereen van McLaren loopt weg, dus je loopt ook maar mee. In de garage pak je nog even snel je flesje water wat je tijdens de race heb gehad en je pakt je tas. Je had ook een heel klein tasje bij je waar je belangrijkste spullen in zitten. Er komt een man naar je toelopen en hij kijkt je een beetje boos aan. "Florine is het toch?" Je knikt. "Kan je nu weer uit de garage gaan? We moeten opruimen?" Je kan het niet geloven dat hij je gewoon wegstuurt en Lando had gezegd dat je hier op hem moest wachten. "Maar ik moest hier op Lando wachten? Waar is hij?" Je ziet de man een soort nee schudden en daarna zegt hij ook "Lando is allang vertrokken en heeft mij gevraagd om jou ook weg te sturen. Hij heeft geen tijd voor meisjes zoals jou. Je was echt niet de eerste die hier in de garage zat. Je bent niet speciaal voor hem of zo." Je kijkt hem verbaasd aan dat hij dat net heeft gezegd. Je kan het niet geloven en je loopt met tranen in je ogen weg.

He was always the one |Lando Norris & Dutch|Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu