5. Menkkakipuja

881 20 2
                                    

Herään herätyskellon piippaukseen ja tunnen mahakipua. "Ei jumalauta!" karjaisen juostessani vessaan. Menkat. Nepä tietysti. Hyppään suihkuun ja vietän siellä pitkän tovin kuuman veden alla toivoen, että vatsakramppini helpottaisivat.

"Joskus vaan vihaan olla tyttö" mutisen kärttyisenä kun istahdan ruokapöytään. Elias katsoo minua kummissaan ja minä vastaan takasin älä kysy- ilmeellä.

Syön aamupalani vaikka ei ollutkaan hirveä nälkä, pesen hampaani ja kasvoni ja meikkaan. Sitten lähden kävelemään bussipysäkille.

Koulunpihalla huomaan Mintun, Emmin, Mean, Alexandran ja Gigin yhdellä koulun penkkiryhmistä. Lähden kipittämään heidän luokseen. "Moikka Vilmaaaa" Mea tervehtii pirteästi. "Huomenta vaan" mumisen vastaukseksi. "Joku noussu väärällä jalalla?" Gigi sanoo vittuilen. Näytän vastaukseksi vain kansainvälistä käsimerkkiä.

Minulla on ensimmäisellä tunnilla historiaa, onnekseni Alexandralla ja Emmilläkin on sitä joten ei tarvitsisi olla yksin.

"Vittu toi sitte jaksaa pälättää" valitan tylsistyneenä viitaten opettajaan. "No äläpä" Alexandra komppaa. "Mä en jaksa tätä enää, I'm out, bye bitches!" Emmi sanoo samalla kun nousee ylös ja lähtee kävelemään ulos luokasta. Katsomme Alexandran kanssa kuinka vanha nais-opettaja huutaa Emmin nimeä.

"Pitäskö sitä itekki lähtee vetää" tuumin nojatessani päätäni käteeni. "No ei tätä tuntii oo ku joku 10 minaa jälel ni ite ainaki jään" Alexandra sanoo olkia kohauttaen. "Oke, jään sit sun kaa" vastaan takaisin. "Mehä ollaa unohettu lisää sut meijän snäppiryhmää!" Hän hihkaisee yhtäkkiä. "No lisää ihmees jos mut hyväksytää porukkaa" sanon virnistäen.

Loppu tunnin käytämme muiden kanssa chattailyn ja snäppäilyn jonka jälkeen vihdoin pääsemme pois luokasta.

"Etitää muut käsiimme, Emmiki on varmaa niitten kaa" Alexandra sanoo. Nyökkään hyväksyvästi ja lähdemme talsimaan kohti meidän vakkaripaikkaa.

Kun vihdoin pääsemme perille huomaamme muiden puhuvan innoissaan jostakin.

"Mistä te puhutte?" Kysyn kiinnostuneena tytöiltä kun istumme alas.
"Perjantaina on bileet!" Emmi hihkaisee. "Kenen ne on?" Vastaan kysymyksellä. "Oliverin" Emmi vastaa.
"Kuka on Oliver?" Kysyn hämmentyneenä. "Tyttörukka on ihan pihalla maailman menosta" Gigi sanoo dramaattisesti. "Oliver on yks niistä suosituista lätkäjätkistä" Minttu selventää. "Ja Emmi on ihan lääpällään siihen" hän vielä jatkaa. "Mut se on nii hyvännäkönen" Emmi huokaisee. "Anna ku arvaan, se on sellanen perus player fuckboy?" Kysyn tietäessäni vastauksen. "Sepä se" Mea liittyy keskusteluun. "Takasin aiheeseen, ootteko tulossa sinne?" Emmi kysyy. "Tottakai, tuun näyttää niin hyvältä et kaikki muijat siin talos haluu nuolla mun jalkoja" Gigi sanoo. "Hyi vittu Gigi pidä ittes kurissa" nauran. Gigi vain kohauttaa olkiaan. Loput vastaavat myöntävästi. "Entä sä Vilma, ootko tulossa?" Mea kysyy. "No tottakai se on tulossa" Minttu vastaa puolestani. "En mä oikee tiiä..." Sanon harkitsevasti mutta Emmi keskeyttää minut."No höpö höpö tottakai sä tuut, siit tulee kivaa!" Hän sanoo. "No okei sitte" sanon vieläkin hieman epäilevänä.

Sori että on vähän lyhyt osa, toivottavasti tykkäätte!

Terkkuja, Martta<3

Sydämen MokaWhere stories live. Discover now