Istun pukukopissa vetäen luistimia jalkaani. Vedän hupparini vetoketjun kiinni ja suojat luistimieni teriin. "Amanda" totean kääntäen pääni vieressäni istuvaan tyttöön. "Nii?" Hän kysyy. "Onks Alex tänää tääl?" Kysyn tuolta. "On, sen treenit loppuu puoltuntii ennen meitä kui?" Amanda kummastelee. "Mun pitäs puhuu sille" selitän lyhyesti. "Mahtaako tää asia liittyy niihin tanssiaisiin?" Hän utelee. Pieni puna nousee poskilleni. "Ehkä, no okei, olin aatellu kysyy sitä sinne mut en tiiä oikee onks se hyvä idea" soperran. "Alex ei koskaa oo oikee ollu mikää tanssi ihminen ni en oo varma onko se ees menossa sinne ja jos on ni luulen et sillä on jo pari mut aina voit tietysti yrittää" tuo selittää. "Aa okei" sanon hieman pettyneenä. Amanda luo minulle myötätuntoisen ja anteeksipyytävän katseen jonka jälkeen lähdemme talsimaan kohti kaukaloa.
Treenien jälkeen laitan Mintulle viestiä. En edes vaivautunut puhumaan Alexille hallilla.
Minttu
Mennäänkö yhes sit sinne
tansseihi vai onks sul jo joku toinen
Ei oo ketään muuta, eiks Alex suostunu?
En ees jaksanu kysyy ku sain
sisäpiirintietoo et sil on jo pari tai et se ei mee ollenkaaKeltä sä nää kuulit?
Sen systeriltä, se on samas luisteluryhmäs mun kaa
Oke, mennää ihmees kahestaa
Onks sul jo mekko vai pitääks mennä shoppailee
Ei oo joten mennää vaa
Puhutaa huomen lisääJätän keskustelun siihen ja menen nukkumaan.
Kömmin ylös sängystä ja valitsen itselleni vaatteet; siniset leveälahkeiset farkut, topin ja kauluspaidan avonaiseksi siihen päälle. Astelen keittiöön keittämään puuroa. Saan puuron valmiiksi ilman että se paloi pohjaan, ihme. Syön puuroni vesilasillisen kanssa ja kipitän takaisin huoneeseeni meikkaamaan. Päätän tehdä eyelinerit, en ole hetkeen niitä tehnyt. Kun saan aamutoimet tehtyä vedän converseni jalkaan ja huikkaan isälle heipat. Kuulen kuinka rahina hiekkatiestä allani hiipuu ja astun asfaltille. Kuljen bussipysäkille ja vilkutan korttiani bussille. Nousen etuovesta sisään ja piippaan korttini. Istuudun perimmäiselle penkille ja kaivan kuulokkeet taskustani niinkuin aina. Hyppään ulos bussista ja kävelen koululle.
"Hellou" tervehdin tyttöjä. "No hellurei" saan takaisin. "Millos mennää mekkoshoppailemaa" kysyn kääntyen Mintun puoleen. "No vaikka tänää, ketää muita tulossa meijän kaa?" Hän kysyy kääntyen muiden puoleen. "Hei mun pitää kans ostaa mekko, tuun mukaa!" Emmi huikkaa. "Mul on mekko jo valmiina" Mea sanoo. "Juu sama" Alexandra toteaa. "Mul kans" Gigi hymähtää. "No me mennää sit kolmestaa, käyks heti koulun jälkee?" Kysyn tytöiltä. "Tottakai" he sanovat yhteen ääneen.
Astumme yhdessä Mean kanssa matikanluokkaan ja istumme alas. "Mites sul ja Alexil" tyttö kuiskaa. "Sil oli jo vissii pari tai sit se ei oo menos" kuiskaan takaisin. "No voi vittu" hän tuhahtaa. "Ei se mitää, eihän me ees tunneta toisiimme kunnol" sanon. "No silti" Mea sanoo. Opettaja saapuu ja alamme opiskelemaan.
Kiitti kaikille lukijoille:)
Terkkuja, Martta<3
YOU ARE READING
Sydämen Moka
Random"Hyi helvetti tääl haisee" "Väitäks ettet ite hikoile" Vilma harrastaa taitoluistelua, kuitenkin isän työn perässä joutuu Vilma muuttamaan Lahteen Turusta joka tarkoittaa uutta koulua, luisteluseuraa ja ihmisiä. Huomautuksia! -Tarina saattaa sisäl...