"Huomenta" sanon unisena kun löntystän alas aamupalalle. "Huomenta" äiti vastaa virkeänä. "Moneen asti oikeen valvoit kun noin väsyttää?" hän naurahtaa. "En tiiä oikee" vastaan ennekuin vahingossa snitchaan itseni. Kaadan muroja ja maitoa kulhoon. "Monelta ollaan muuten menossa takas iskälle?" kysyn äidiltä vielä kun muistan. "Aattelin että voisin viedä teidät joskus kuuden aikaan, onko se okei?" äiti vastaa. "Joo" Elias vastaa puolestani, samalla kun juoksee keittiöön.
"Nähään kahenviikon päästä!" vilkutamme Eliaksen kanssa kun äiti kaartaa pois talon pihasta. Marssimme sisään taloon ja lysähdämme yhdessä sohvalle. "Ens viikolla koulut loppu, mitkä fiilikset?" kysyn Eliakselta pitäen kättäni mikrofonina. "Mahtavat" hän vastaa ja vetää aurinkolasit nenälleen jolle alamme nauraa.
"Joo venaas hetki käyn kysyy iskält jos se kävis" sanon puhelimeen ja kiiruhdan alakertaan. Olen puhunut puhelimessa Mintun kanssa sen jälkeen kun tulimme äidiltä ja saimme loistoidean pitää yökylän meillä. "Voiks Minttu tulla meille yöks vielä tänään jos luvataan olla huomenna ajoissa koululla?" kysyn. "No tottakai, kunhan ette mekasta koko yötä" isä vastaa. Juoksen takaisin huoneeseeni ja nappaan puhelimeni. "Juup se kävi" sanon. "Jesss pakkaan mun kamat ja lähen sit heti tulee, tekstaa osote" Minttu sanoo toisesta päästä linjaa. "Nähää kohta!" sanon ennenkuin katkaisen puhelun. Tekstaan Mintulle osoitteen jonka jälkeen vilkaisen huonettani. Heitän lattialla lojuvat vaatteet vaatehuoneeseeni ja roskat roskiin, saa kelvata.
"Nyt tulee vaikee kysymys: haluisitko mielummin silmät korviks vai korvat silmiks?" Minttu kysyy ja pyrskähdämme nauruun. "Mistä sä revit näitä" kysyn nauruni lomasta. Nauramme seuraavat 30 minuuttia niin että emme meinaa saada henkeä ja onnistun tippumaan sängystäkin. "Oke nyt mä haluun kuulla kaikki tuoreimmat juorut" sanon ja lyön käteni yhteen. Minttu makoilee patjalla lattialla ja minä roikotan päätäni sängyn reunalta hänen puoleensa. "Okei no: Alexandral ja Verneril on vissii jotai juttuu ainaki" Minttu sanoo. "Nii? Ne oli siel tansseis yhes" kyseenalaistan. "Eiku siis iha jotai vakavaa" Hän jatkaa. "Omg, onks muuta? Sun lovelaiffista?" kysyn nostaen ääneni korkeaksi viimisen sanan kohdalla. "No emmä tiiä, ei siit Nellast saa mitää selkoo" Minttu mutisee. "Damn" sanon ja nojaan käteeni. Hiljaisuus rikkoutuu kun puhelimeni kilkattaa. Nostan sen käteeni ja huomaan että olen saanut viestin. Suupieleni kaartuu pieneen hymyyn kun huomaan keneltä se on. "Mille sä oikee hymyilet näytä mullekki" Minttu sanoo ja kaappaa puhelimeni. "HEI EI SAA" kikatan.
Alex
Hyviä unia neidille
"Hei vähän informaatiota kaivataan tästä Alex-tilanteesta" "Mul ei oikeesti oo mitää hajuu mitä me ollaa tai siis joo ollaa pussattu mut en tiiä argh" sanon ja painan otsani kättäni vasten. "Kysy siltä" Minttu vastaa ja ojentaa puhelimeni takaisin. "Emmä viitti" sanon ja nyrpistän nenääni. "Pyydä sitä olee ja sit vaa kysyt" Minttu rohkaisee. "No okei sitte" sanon ja näpyttelen Alexille viestin jossa pyydän häntä näkemään minut huomenillalla treenien jälkeen. Alex vastaa heti myöntävästi. Hymyilen ja käännyn Mintun puoleen. "Tavataa huomen treenien jälkee" sanon. "Noni eihän se sen vaikeempaa ollu!" Hän sanoo ja taputtaa minua veljellisesti olalle.
Maanantaina näen Alexia pariin otteeseen koulussa ja hymyilen hänelle tervehdykseksi.
Illalla treenien jälkeen kasaan kamani ja poistun pukuhuoneesta hallin ulkopuolelle odottamaan Alexia. Hetken päästä kuulen jätkälauman poistuvan hallista ja Alexin sanovan: "Moro nähää huomen!" samaan aikaan kun hän lähtee kävelemään minun puoleeni. Jotkut hänen joukkuelaisistaan viheltää ja Alex vain osoittaa hymyillen keskisormea takaisin. "Moi" tervehdin häntä. "Oliks sul jotai asiaa vai halusitko vaa hengata?" hän kysyy. "Asiaa lähinnä" vastaan. "Voiaa mennä ajelee hetkeks ni voit sit siin samal kertoo" Alex sanoo ja nyökkään. "Haluun kans näyttää sulle yhen paikan" hän jatkaa.
Melkeen 4 kuukautta ku oon viimeks julkassu uuden luvun?! Oon tosi pahoillani siitä + tän tekstin laadusta, mul ei oo ollu mitään motivaatioo ja avasin tän sovelluksen viimeks 4 viikkoo sit, yritän kuitenki saada tätä jatkettuu!
Terkkuja, Martta<3
ESTÁS LEYENDO
Sydämen Moka
De Todo"Hyi helvetti tääl haisee" "Väitäks ettet ite hikoile" Vilma harrastaa taitoluistelua, kuitenkin isän työn perässä joutuu Vilma muuttamaan Lahteen Turusta joka tarkoittaa uutta koulua, luisteluseuraa ja ihmisiä. Huomautuksia! -Tarina saattaa sisäl...