Herään herätyskellon joka-aamuiseen piippaukseen. Kömmin puoliunisena pois ihanasta sängystäni ja talsin vaatekomeroon. Laitan päälleni leveälahkeiset housut, topin ja vetoketjullisen hupparin. Keittiöstä aamupalaksi teen puuroa marjoilla ja vettä vielä päälle. Teen arkimeikkini vielä yläkerrassa. Vedän converseni jalkaan ja heitän reppuni selkään. Kipitän bussipysäkille ja nousen bussiin. Istuudun bussin taaimmaiselle penkille ja kaivan kuulokkeet taskustani. Katselen ikkunasta ulos ja keskityn musiikkiin.
"Daddy issues? Aika hyvä biisi" Alex sanoo säikäyttäen minut lähes kuoliaaksi. Poika on ottanut kuulokkeeni vasemmasta korvastani pois ja laittanut sen omaansa. "Jeez säikäytit mut" huokaan. "Mun lempi biisi" jatkan vielä hieman hiljempaa. "Lainaatko sun puhelinta nopee" hän sanoo. "Miks" kysyn hämmentyneenä. "Anna se nyt vaa tänne" Alex sanoo. Kaivan vastahakoisesti puhelimeni farkkutakkini taskusta ja ojennan sen pojalle. "Mikä oli niin tärkeetä ettet voinu käyttää omaa kännykkää" naurahdan. Tuo näppäilee jotain puhelimellani ja ojentaa sen sitten takaisin. Katson näyttöä. "Siin on mun numero joho voit soittaa ni ei tartte unelmoida mun jumalaisesta äänestä vaa voit oikeesti kuulla sen" hän sanoo virnistäen. "Just joo" sanon pyöräyttäen silmiäni ja nappaan samalla kuulokkeen pois tuon korvasta. "Et kieltäny asiaa!" Alex huikkaa vielä ja painuu bussin etupuolelle istumaan. Käännän katseeni ikkunaan ja pieni hymy pyrkii huulilleni tyhmästi.
Kävelemme tyttöjen kanssa koulun käytävällä jutellen jotain turhaa paskaa läksyistä kun kaiuttimesta kuuluu tiedoitus. "Hei oppilaat! Koulun 30-vuotisuuden kunniaksi järjestämme tanssiaiset. Kaikki luokat ovat tervetulleita ja sisäänpääsy ilmainen. Ne järjestetään perjantaina 21.5 klo 17. Tarkemmat tiedot ovat julisteilla joita löydätte ympäri koulua. Hyvää päivänjatkoa!" Rehtorin ääni kaikuu käytävissä. "Siinäs kuulitte" Alexandra toteaa. "Meitsi ainaki menos" Gigi sanoo. "Mä kans" Emmi hihkuu. Puhelimeni piippaa. Nostan sen taskustani ja huomaan että minulle on tullut Whatsapp-viesti. Alexilta.
Alex Nieminen
voitko jakaa sun soittolistan mulle, sul o hyvä maku
Naurahdan tuolle ja Minttu huomaa sen. "Mitäs se Vilma siellä hymyilee" hän virnuilee. Muut tytöt hiljenevät ja katsahtavat minuun kysyvästi. Ennenkuin ehdin reagoida Minttu on napannut puhelimeni ja lukee viestin. "What the fuckkk, Alex Nieminen viestittelee Vilmalle?" Hän ihmettelee. "Damnnn on se iha hyvännäköne mut Oliver on parempi" Emmi hihittää. "No comment, I'm gay" Gigi jatkaa. "Nii mäki" Minttu lipsauttaa. Kaikki kääntyvät tuon puoleen. Minttu lehahtaa punaiseksi. "Voi vittu" hän sihahtaa. "Wait what" Mea kysyy. "No going back i guess, oon bi" Minttu selittää. "mä tiesin tän jo" sanon. "Ollaa ylpeit susta" Alexandra sanoo hymysuin. "Jep" Mea sanoo. "Tottakai!" Emmi komppaa. Gigi kuitenkin on painanut päänsä alas. "Gigi?" Minttu kysyy. Tuo nostaa hitaasti päänsä ja naamalla lepää virne. "homoja 4life" Gigi nauraa ja rutistaa Minttua. Kaikki purskahtavat nauruun.
"Mut takasin aiheeseen, ketkä on menos sinne tansseihi" Mea kysyy. "Voisinhan mä muuten mut ei oo ketään kenenkaa mennä" sanon olkiani kohauttaen. Istumme koulunpihan yhdessä penkkiryhmässä. "Kysy sitä Alexia" Minttu sanoo. "No mitä vittua en ees tykkää siitä" tuhahdan. Kaikki kohottavat kulmiaan minulle ja mutisevat jotain "joojoo": tyyppistä. "Kysyt sitä ja sit jos se ei suostu me mennää kahestaa" Minttu sanoo. "Ei sinne mitä sulhoja tarvita, frendejen kaa voi mennä ihan hyvi" hän jatkaa. "No okei, ehkä" mutisen.
Muista votee näit lukui jos tykkäät, kiitos paljon kaikille lukijoille<3
Terkkuja, Martta<3
CZYTASZ
Sydämen Moka
Losowe"Hyi helvetti tääl haisee" "Väitäks ettet ite hikoile" Vilma harrastaa taitoluistelua, kuitenkin isän työn perässä joutuu Vilma muuttamaan Lahteen Turusta joka tarkoittaa uutta koulua, luisteluseuraa ja ihmisiä. Huomautuksia! -Tarina saattaa sisäl...