7. Juomapeli

899 20 19
                                    

Treenien jälkeen pingoin kotiin täyttä vauhtia. Olen tällä hetkellä tunkemassa vaatteita laukkuuni, vaihtaisin ne Mintun luona. Heitän laukun olalleni ja laitan kengät jalkaan. Näen pihassa jo Mintun mopoauton ja harpon sen luo. "Let's go!" Minttu sanoo kääntäen mauton pois pihasta.

"Tuu näyttää!" Huikkaan Mintulle joka on vaihtamassa vaatteita vessassa. Pian Minttu tallusteleekin ulos pinkissä puoleen reiteen ylettyvässä mekossa, korkeissa valkoisissa koroissa ja mekkoon matchaavassa meikissä. "Apua, sopii sulle hiton hyvin" huokaisen. "Kiitti, nyt on sun vuoro!" Hän vastaa. Nostan laukustani lyhyen hameeni, kimaltavan toppini ja nahkatakkini. "Aattelin näitä, mitäs tykkäät?" Sanon kääntyen Minttuun päin. "Täydelliset" Hän sanoo hymyillen. Vaihdan asun vessassa. "Mitkä kengät laitat?" Minttu kysyy. "Maiharit, luottokengät" sanon. Minttu nyökkää.

Saavumme Oliverin talon pihaan jossa kuuluu vaimeasti sisältä musiikki. "Nyt mennää pitää hauskaa!" Emmi sanoo innoissaan. Tapasimme kaikki muut siis paikanpäällä sillä asuimme eri suunnissa. Lähdemme kävelemään sisälle ja kun avaamme oven kuulen musiikin paljon selvemmin. Kävelemme keittiöön ja Emmi korkkaa heti pullon jossa on jotakin kirkasta. "Otatteko?" Hän kysyy. "Mitä se on?" Kysyn. "Vodkaa" hän vastaa virnistäen. "Hei mä voin tehä meille drinkit, oon ammattilainen" Alexandra puuttuu keskusteluun. Hän lampsii jääkaapille ja nostaa sieltä mehuja ja hedelmiä. Sitten hän alkaa sekoittamaan mehuja ja alkoholeja sekä pilkkomaan hedelmiä. "Tadaa" hän sanoo ja ojentaa minulle lasin. "Mitä täs on" kysyn katsoen juomaani. "Appelsiinimehuu, vodkaa ja viipaloituu appelsiinii" Alexandra sanoo naurahtaen. Maistan hörpyn juomastani. Tunnen vodkan kitkerän maun kurkussani mutta juoma on oikeasti hyvää. "Kiitti" sanon Alexandralle hymyillen.

"Mitä tehää" Minttu kysyy. Istumme sohvalla jutellen. Kohautan olkiani. "Mennääkö pelaa juomapelii" hän kysyy sitten. "En tiiä mun ei varmaa pitäs juoda enempää ku oon urheilija ja sillee..." Sanon epäröiden. Olen tänään juonut vain yhden siiderin ja sen Alexandran tekemän drinkin. "Cmoon mennää nyt, ei yks kerta mitää haittaa" hän sanoo anovasti. "No okei" myönnyn lopulta. Marssimme takaisin keittiöön. "Käyn pyytää muut mukaa" Minttu sanoo ja lähtee etsimään muita. Pian hän saapuu kaikki mukanaan. Kaadamme Mintun kanssa vodkaa shottilaseihin ja nostamme ne isolle tarjottimelle. Etsimme tyhjän tilan jossa voimme pelata ja istumme lattialle. "No miten tätä pelataa" Mea kysyy. "Homman nimi on se et joku saa kysyy kysymyksen joltain muult henkilölt ja siihen pitää joko vastaa tai sit joutuu juomaa shotin" Minttu selittää. "Kuka alottaa" Gigi kysyy. "Mä kysyn, Vilmalta." Emmi sanoo. Voi vittu. "No anna tulla" sanon itsevarmasti. "Ootko neitsyt?" Hän kysyy. Ojentaudun tarjottimen luo ja nappaan yhden shottilasin käteeni. En varmasti vastaa tuohon. Kumoan lasin nopeasti alas ja nyrpistän nenääni. Kaikki vain nauravat.

Lopettelimme peliämme ja tuli siinä aika monta shottia juotua. Kysymykset olivat kyllä sitä luokkaa että ei mikään ihme. Pääni on pyörällä ja mahani sekaisin. Lähdemme laittamaan ulkovaatteet päälle ja sen jälkeen ulos. Pidän Mintusta tukea koska oloni ei ole mikään järin hyvä. Hoipertelen Mintussa kiinni ja oloni vain huononee. Tarraan häneen kiinni ja yritän pysyä pystyssä. Väsyttää aivan kamalasti. Kaikki sumenee ja tunnen alkavani kaatua kohti maata. Minttu kuitenkin pitää minusta kiinni ja auttaa minut maahan. "Hei onks kaikki ok?" Hän kysyy huolissaan. "Mul on vitun paska olo" mumisen. "Pärjäisiks meille asti, et sä siihenkään voi jäädä" Mintun ääni kuuluu erkanevasti samalla kun vaivun johonkin unen tapaiseen.


Mintun näkökulma:

Yritän herätellä Vilmaa mutta hän on aivan vintti pimeänä. Jätän Vilman hetkeksi siihen ja lähden juoksemaan takaisin sisään. "Hei onks tääl ketää selvinpäin" huudan eteisestä. "Mun frendi on ihan vintti pimeenä enkä saa sitä kannettuu tuolta" jatkan vielä epätoivoisena. Pian Alex astelee luokseni olohuoneesta. "Missä se on, mä tuun jeesaa" hän sanoo. Lähdemme ulos ja juoksen takaisin Vilman luo. "Onks sul mautoo tai jotai?" Kysyn kääntyen Alexin puoleen. "Joo on, voiaa kantaa se sinne ja voin ajaa mut ja Vilma meille ni kuskaan sen sit vaik teille aamul" Alex sanoo ja kyyristyy Vilman puoleen. "Jos katkaset hiuksenki Vilman päästä leikkaan sun pallis irti ja syötän ne sun mummolles" sanon vakavana. Alex nyökkää huvittuneena. "Otan sen mun sylii ni saat sit auttaa kantaa ja avaa mun mauton ovet" Alex sanoo ja ojentaa minulle avaimet. Hän nostaa Vilmaa selästä ja reisistä jonka jälkeen hän nostaa hänet käsivarsilleen. Juoksen Alexin mautolle ja avaan oven. Pian poika tulee perässä ja nostaa Vilman varoen istumaan penkille. Hän napsauttaa turvavyön tälle vielä päälle ja kiertää sitten mauton toiselle puolelle. "Hei kiitti vielä, tekstaan sulle osotteen johon sit saat tuoda ton alkoholimonsterin" sanon nyökäten nukkuvaan tyttöön. "Joo, öitä" hän vastaa. Sitten hän kaartaa pois pihasta.


Kiitos kaikille jotka on lukenu tätä, yritän saada teille mahdollisimman nopeesti uutta lukua kehiin!

Terkkuja, Martta<3


Sydämen MokaWhere stories live. Discover now