16. Mysteerimuijat Mea ja Alexandra

771 26 2
                                    

Tänään. Tanssiaiset. Se iskeytyy tajuntaani ja räväytän silmäni auki. Nousen istuma-asentoon ja nappaan puhelimen käteeni. Katson kelloa, 8.12. Voi perse, koulu alkoi kahdeksalta. Hyppään ylös sängyltä ja juoksen vaatehuoneeseeni. En ehtisi panostaa asuuni nyt. Kollegehousut ja pitkähihainen saa kelvata. Juoksen ryminällä alakertaan ja juon lasin vettä. "Eiks sul alkanu kasilta" Elias kysyy samalla kun mussuttaa leipää. "Nukuin pommii perkele" huokaisen. Vedän kengät jalkaan ja lähden juoksemaan pysäkkiä kohti. Bussi saapuu yllättävän nopeasti ja pääsen nopeasti koululle. Kipitän kaapilleni ja samalla huomaan kun oppilaita alkaa lipumaan ulos. Tsekkaan puhelimestani mitä minulla olisi nyt. Espanjaa. Kiva, luokka on toisella puolella koulua. Läimäisen kaappini kiinni ja lähden kävelemään reippaasti kohti Espanjan luokkaa. Sujahdan viimeisenä sisään ennenkuin opettaja vetää oven kiinni.

Alexandra viittoo minua luokseen joten istun tuon viereen. "Missä sä olit? Mea sano ettet ollu matikan tunnilla eikä löydetty sua mistää" Tyttö huutokuiskaa. "Nukuin pommii" naurahdan väsyneesti. Hän virnistää huvittuneesti ja kääntyy sitten kuuntelemaan opettajaa.

"Ketkä tulee mun ja Mintun kaa illal vai onks teil kaikil jo deitit" kysyn kun istumme ruokalan nurkkapöytään. "Mä kysyin Oliverin" Emmi toteaa huolettomasti. "Ja? Mitä se sano" Mea kysyy odottavasti. "Se sano joo" Emmi hymähtää. "No mitä vittua! Miten muut saa deitit noi helposti" Gigi huudahtaa. Purskahdamme nauruun Gigin toteamukselle. "Mul on deitti" Mea sanoo. "Mul kans" Alexandra komppaa. "Ketkä ne on" Minttu liittyy keskusteluun. "Näätte illalla" tytöt sanovat yhteen ääneen. "No mitä mysteerimuijia teistäki on tullu" naurahdan.

Koulun jälkeen kiidän kotiin. Olen poikkeuksellisesti poissa treeneistä tänään sillä onhan tämä koulun tapahtuma. Syön välipalaa jonka jälkeen hyppään suihkuun. Kuivaan hiukseni ja alan meikkaamaan. Teen siniset eyelinerit luomivärillä matchaamaan mekkooni. Saan meikin valmiiksi puolessa tunnissa ja vedän mekon päälleni. Kiharran hiukseni laineille ja pakkaan pienen olkalaukun mukaani. Suihkautan hajuvettä päälleni ja nappaan mustat korkokenkäni vaatehuoneesta. Kello näyttää kahtakymmentä vaille viittä. "Iskä!" Huudan. "Lähetäänkö?" Kajautan vielä perään. Isä astelee kahvikuppi kädessä keittiöstä. "Vilmahan on tälläytynyt! Kenet ajattelit hurmata" isä naurahtaa. "Kavereitten kanssa vaan menen, mennäänkö?" Tuhahdan isälle. "Joo, juon tän kupin ni sit lähetään" hän sanoo ja kävelee takaisin keittiöön. Vedän korkokengät jalkaan ja suljen soljet. Hetken päästä isä tulee eteiseen ja vetää sekä takin että kengät jalkaan. Minäkin vedän takin päälle. Kävelemme autolle ja lähdemme ajamaan kohti koulua.

Saavumme pihaan ja astun ulos. "Monelta haluut että tuun hakemaan?" Iskä kysyy vielä ikkunasta. "No soittelen sit mut jos must ei kuulu mitää nii tuu vaik joskus puol ysin maissa?" Kysyn takaisin. "Asia selvä, pidä hauskaa mutta älä liian" tuo huikkaa vielä ennenkuin kaartaa pois pihasta. Pyöräytän silmiäni tietäen ettei kukaan sitä näe. Käännyn kannoillani ja lähden kävelemään kohti ulko-ovia.

Minttu ja Gigi seisoo odottamassa sisäpuolella. Mintulla on päällään hailakan vaaleanpunainen mekko glitterillä ja Gigillä musta tiukka mekko jossa on avonainen selkämys. "Te näytätte upeilta" huokaan ja syöksyn halaamaan heitä. "Sä myös" Gigi sanoo. "Kuulinko just Gigin suusta kohteliaisuuden? Onks sun keho kaapattu tai jotain" sanon mukamas yllättyneenä. Tuo huokaa dramaattisesti ja kääntyy pois. Seuraamme Mintun kanssa nauraen tuota ja pääsemme liikuntasaliin. Sali näyttää sellaiselta kliseiseltä juhlasalilta kaikista jenkkileffoista. Kyllä te tiiätte, diskovalot, serpentiinejä, juoma- ja ruokapöytä nurkassa. Kaiuttimista kuuluu jotain perus poppia/ bilemusaa. Kiidämme nauraen muiden oppilaiden sekaan ja alamme "tanssimaan".

Luku 16, kiitos paljon kaikille jotka on lukenu ja votannu tätä<3

Terkkuja, Martta<3

Sydämen MokaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora