"Mul on jano ja nälkä, voiaako mennä safkaa" Gigi sanoo. "Mennää vaa" hymähdän samalla kun lähdemme kävelemään kohti nurkkapöytiä. Juon kokista ja sivusilmällä huomaan kun Alex astelee saliin jonkun kaverinsa kanssa. Kummallista. Eikö hänellä ollut jo pari? "Pöö!" Säikähdän ja purskautan juomani melkein ulos. Käännyn ympäri ja huomaan Mean ja Alexandran ilmestyneen pariensa kanssa. "Verneri ja Nooa, täs on Gigi, Vilma ja Minttu" "Tytöt, täs on Verneri ja Nooa" Mea ja Alexandra esittävät meidät toisillemme. Juttelemme hetken jonka jälkeen parit katoavat väkijoukkoon. "Mennää tanssii" Minttu sanoo ja vetää meidät tanssilattialle.
"Olettaako nää oikeesti et me tanssitaa jotain hitaita täällä" huokaan turhautuneesti kun musiikki vaihdetaan rauhalliseen ja valojen välkkyminen hidastuu. "Ei, mut joku muu olettaa" Gigi sanoo ja virnistää. Luon heihin kummastuneen katseen jonka jälkeen he katoavat kuin savuna ilmaan.
Kuluu ehkä viisitoista sekuntia ja tunnen käden olkapäälläni. Käännyn hitaasti ympäri ja huomaan hymyilevän Alexin edessäni. Vatsassani muljahtaa. "Eiks sun pitäs olla sun seuralaisen kaa" kysyn tuolta. "Ei sellasta koskaa ollukkaa, nyt on" poika sanoo ja tarttuu vyötäröltäni kiinni. Tajuan että hän haluaa tanssia ja lasken käteni hänen olkapäille. "Mistä tiesit et mul ei ollu paria" kysyn katsoen häntä silmiin. "Pikkulintu laulo" Alex virnistää. "Cmoon" anon. "Kyselin frendeiltäs" hän ilmoittaa. "Jaa" tuhahdan. "Mis ne muuten nyt on" kysyn vielä katsellen ympärilleni. "Minttu ja Gigi lähti jo vissii kotii mut ne muut on kai pariensa kanssa" poika hymähtää. "Tää oli kaikki suunniteltu eikö ollukki! Sitä se Gigi siis tarkotti sillä et joku haluu tanssii mun kaa" Huudahdan. Pieni hymy kuitenkin pyrkii huulilleni. "Saattopa ollakki" hän kuiskaa. Lasken toisen käteni Alexin olalta pois ja kierrän sen hänen vyöterönsä ympäri. Painan pääni hänen rintaansa vasten. Kuulen Alexin sydämen sykkeen ja se rauhoittaa minua oudolla tavalla. En tiedä mistä yhtäkkiä saan näin paljon rohkeutta. "Tiiätkö mitä" mutisen pojan rintaa vasten. "No kerro" Hän vastaa. "Tykkään susta varmaa enemmän ku pitäs" jatkan. Alex vain hymähtää joka saa minut hämmentymään. Nostan pääni ylös ja otan askeleen taaksepäin ja katson poikaa kummastuneena. "Mitä toi nyt mein-" kysyn mutta Alex keskeytettää lauseeni vetämällä minut vyöteröstäni häneen kiinni ja iskee huulet omilleni. Kierrän toisen käteni hänen niskaansa ja toinen seikkailee pojan pehmeissä hiuksissa. Perhoset leijailevat vatsassani ja hymyilen Alexin huulia vasten.
Vietän lopun illasta ihastukseni kanssa jutellen ja tanssien. Kun ihmiset alkavat kadota salista päättelen että olisi hyvä aika lähteä.
"Onko ok jos lähen nyt? Iskän pitäs koht olla tuol ulkon" kysyn Alexilta. "Joo, tuun samaa matkaa" tuo toteaa ja häivymme salista.
"Ai vittu mun jalat kuolee näist koroista" huokaisen käytävässä samalla kun pysähdyn. En ehdi ottaa kenkiäni pois kun Alex kaappaa minut syliinsä käsivarsilleen ja lähtee juoksemaan pitkin käytävää. Kiljaisen pienesti. "ALEX PÄÄSTÄ MUT ALAS" huudan niin että koko kaupunki varmasti kuulee. Kun pääsemme ulos huomaan isän auton. "Nyt lasket mut alas en jaksa mitää vittuilua iskältä tästä" sihisen pojalle. Tuo virnistää ja laskee minut sitten alas. Lähden harppomaan kohti isän autoa. Avaan oven etupenkille ja istun alas. "Vai että vaan kavereitten kanssa" isä nauraa. "Alex on vaan kaveri" tuhahdan. "Niinhän sitä aina sanotaan" isä toteaa jolle vain pudistan päätäni.
Alex Nieminen
kiitti hyväst illast, öitä:)
öitä, toivottavasti näät hyvii unii musta;)
älä luule liikoja
Siin taas uus luku, toivottavasti tykkäätte:)
Terkkuja, Martta<3
KAMU SEDANG MEMBACA
Sydämen Moka
Acak"Hyi helvetti tääl haisee" "Väitäks ettet ite hikoile" Vilma harrastaa taitoluistelua, kuitenkin isän työn perässä joutuu Vilma muuttamaan Lahteen Turusta joka tarkoittaa uutta koulua, luisteluseuraa ja ihmisiä. Huomautuksia! -Tarina saattaa sisäl...