Hoofdstuk 29

708 12 5
                                    

Het is tegen de middag wanneer mijn dienst op werk erop zit. Diane heeft de hele ochtend weer precies niks uitgevoerd en liet mij alle bestellingen voor de klanten maken. Een voordeel, ik heb vandaag 20 euro fooi gekregen en zij net zoveel als ze heeft gedaan op werk, niks dus. Ik loop tevreden de deur van de Brews Brothers uit en zie Landons auto staan. Landon staat naast de auto en glimlacht als ik naar buiten kom lopen. 

"Ik had wel verwacht dat je een cappuccino zou kopen voor me?" grapt hij. 

"Ik dacht dat jij de man met het geld was," zeg ik en lach. Landon lacht ook en slaat zijn arm om me heen. Hij drukt een kus op mijn lippen en daarna op mijn voorhoofd. Het is drie weken sinds Landon en ik voor het eerst seks hebben gehad. Inmiddels hebben wij het al veel vaker gedaan en haalt Landon mij steeds vaker als verassing op van werk of belt hij om mij tussendoor te zien. 

Mijn gevoel voor hem is dus alleen maar toegenomen, maar hij heeft niet door dat ik verliefd op hem ben. Denk ik. We hebben het gewoon heel erg leuk samen en genieten van de tijd die we samen doorbrengen. 

Landon opent de autodeur voor me en laat me instappen. Niet veel later stapt hij aan de andere kant in. Hij kijkt me aan en buigt voorover om me nog een kus te geven. 

"Wat gaan we doen?" vraag ik. 

"We gaan even snel langs mijn huis om wat spullen te pakken en dan gaan we daarna door naar een barbecue van Daniel en Meghan als je dat gezellig zou vinden." Het koppel met wie we al een keer eerder hebben gegeten. Met de twee schattige dochters. 

"Dat lijkt me wel gezellig!" zeg ik enthousiast. "Maar wat moeten we ophalen dan?" 

"Het was eigenlijk een beschaafde manier van zeggen dat we even seks moeten hebben voordat we daarheen gaan, maar dat heb je nu een beetje voor me verpest," zegt Landon en hij lacht. 

"Daarvoor hoeven we toch niet per se naar je huis?" vraag ik. Landon kijkt me aan. Ik glimlach. 

"Je bent minder onschuldig dan ik had verwacht dat je zou zijn," zegt hij. Ik lach. 

"Is dat positief of negatief?"

"Positief. Houdt de relatie spannend," zegt hij. Ik glimlach en kijk van hem weg. De zakelijke relatie, niet de liefdesrelatie. "Wat was je voorstel dan, Rosie?" Ik kijk hem weer aan. 

"We kunnen een goede plek zoeken waar niemand langskomt," zeg ik. Landon glimlacht en knikt.  

-

We lopen de tuindeur door. Meghan en Daniel staan op als ze ons de tuin in zien lopen. "Hallo Rosie!" roept Meghan en ze slaat haar armen om mij heen. Ik sla mijn armen automatisch ook om Meghan heen, maar het voelt nog wat ongemakkelijk. Ik heb deze mensen pas 1 keer gezien en ondanks dat het goed klikte, pas ik natuurlijk niet perfect tussen dit gezelschap. Ik ben student, had meer schulden dan inkomsten voorheen, en heb de inkomsten die ik nu heb te danken aan de man die nu met Daniel naar een barbecue aan het kijken is. Deze mensen hebben er allemaal hard voor gewerkt. 

Fiene en Noortje, de twee dochters van Daniel en Meghan, komen naar buiten gelopen. "Fiene, ken je Rosie nog?" Fiene glimlacht en knikt. Ze zwaait naar me en ik zwaai terug. 

"Hoe is het met je, Rosie?" vraagt Meghan. We nemen met zijn allen plaats in de lounge set die in de tuin staat. Landon en Daniel zijn druk in gesprek, terwijl Landon ondertussen Noortje bij hem op schoot neemt. Ik kijk naar Meghan. 

"Het gaat goed. Ik ben nog druk met mijn opleiding, maar verder ben ik aan het genieten." Meghan glimlacht. 

"En tussen jou en Landon?" Ik kijk kort naar Landon en daarna weer naar Meghan. 

"Het gaat erg goed denk ik."

"Wat gaat goed?" vraagt Landon. Ik kijk hem aan. 

"Tussen jullie," zegt Meghan. "Daar mag ik wel naar vragen toch?"

"Het gaat fantastisch tussen ons," zegt Landon. Ik zie hoe Noortje op de benen van Landon is gaan staan en zijn hoofd tussen haar armen neemt. Het is schattig om te zien. 

"Je bent de eerste die wij meer dan 1 keer hebben gezien," zegt Meghan. "En jij bent de leukste tot nu toe." Tot nu toe... De woorden blijven nog een tijdje hangen. Ik ben mij er bewust van dat ik niet de eerste in zijn rijtje ben, maar nu het zo goed tussen ons gaat wil ik niet denken aan een volgende die mijn 'functie' over zou kunnen nemen. 

"Iemand wijn?" vraagt Daniel. Ik kijk hem aan en glimlach. Waarschijnlijk had hij door dat de opmerking van Meghan niet lekker viel bij mij. 

"Lekker!" zeg ik wellicht iets te snel. Landon lacht. Ik glimlach naar hem. "Is toch lekker?" vraag ik. 

"Voor mij ook," zegt Landon. "Heb je een Malbec?" 

"Is sneeuw wit?" grapt Daniel en hij loopt naar binnen. Meghan volgt hem. Ik zie ze het grote huis in verdwijnen. Landon, Noortje en ik blijven achter in de tuin. 

"Je weet dat ze het niet slecht bedoelde toch?" vraagt Landon. "Ze vindt jou gewoon heel gezellig, die klik had ze met de andere meiden niet en die heeft ze ook maar 1 keer gezien." Ik knik. 

"Dat begrijp ik." Ik kijk naar Noortje, die mij met haar grote blauwe ogen aankijkt. "Wil jij later kinderen, Landon?"  

"Ik heb weinig tijd voor kinderen," zegt Landon terwijl hij Noortje op de grond neerzet. "Ik ben altijd druk met werk en de tijd die ik vrij heb wil ik niet invullen met kinderen. Die wil ik dan hebben om te kunnen ontspannen." 

"En later? Ook niet?" 

"Ik denk het niet. Ik moet daarvoor eerst een relatie aangaan, geen zakelijke, maar een liefdesrelatie, en dat zal al veel meer tijd gaan kosten dan wat wij nu hebben, dus dan blijft er geen tijd over voor kinderen." Au. Dat deed veel pijn om aan te horen. Waarom stel ik dit soort vragen ook? De antwoorden op dit soort vragen gaan me gegarandeerd pijn doen, want terwijl ik hier lieg over het hebben van gevoelens, zijn ze wel nog steeds aanwezig. Zijn woorden 'dan dat wij nu hebben' kerven littekens in mijn hart, oprecht. Net terwijl je denkt dat het zo fijn en liefdevol is, blijkt dat hij het nog steeds ziet als iets puur zakelijks. Ik weet niet hoe lang ik hier nog mee door wil gaan. 

Gimme some sugar, daddyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu