De trap voor het huis is een erg lange trap. Ik trek mijn jurkje naar beneden en begin de tredes te bewandelen. Aan zijkanten van de treden staan hier en daar mannen met elkaar te praten. Ze kijken me aan, scannen mijn lichaam en glimlachen daarna naar me. Viezerikken. Nog een reden waarom ik verliefd ben op Landon. Hij heeft deze zakelijke overeenkomst niet voor seks, hij heeft me nog nooit met een vieze, oude mannen blik aangekeken.
Wanneer ik boven aan de trap ben worden de deuren voor mij geopend door twee mannen. Ik glimlach en krijg binnen direct een glas champagne in mijn handen gedrukt. Ik kijk om me heen. Waarom ben ik eigenlijk naar binnen gegaan? Ik wil nog steeds niet zien hoe Landon het gezellig heeft met andere vrouwen.
Ik drink mijn glas champagne direct leeg en vraag gelijk aan een rondlopende ober of hij mijn glas wilt bijvullen. Ook dat glas drink ik gelijk leeg. Wanneer ik moed heb verzameld begin ik over de dansvloer te lopen. Allemaal oude mannen kijken mij na terwijl ik langsloop.
"Hey," zegt een van de mannen tegen me. Ik glimlach naar hem en voel zijn hand daarna iets te laag op mijn rug. Ik weet niet wat ik moet doen en begin sneller te lopen. De man laat zijn hand kort over mijn billen glijden en laat me dan los. Ik loop snel de dansvloer af en loop tussen de mensen door op zoek naar Landon. Waarom kan ik hem niet vinden?
Weer voel ik handen over mijn billen en heupen gaan. "Blijf van me af!" schreeuw ik na de zoveelste hand. Een oude man kijkt me geschrokken aan. "Ik hoor al bij iemand," zeg ik. Hij biedt zijn excuses aan. Ik duw me door de mannen en vrouwen heen die nu nog meer naar mij kijken als voorheen. Lekker bezig, Rosie.
Eindelijk zie ik Landon. Hij staat met een man, iets ouder dan hem, te praten. Hij heeft een glas champagne in zijn hand en ruim vijf vrouwen staan bij de mannen. Landon kijkt me aan. Ik zucht en draai me weer om. Precies hierom wilde ik hier niet zijn. Alle vrouwen gooien zich gelijk op hem als ik er niet bij ben. Hoe kan ik hem voortaan nog een week missen, als hij voor hetzelfde geldt elke avond wordt omringd door vrouwen?
"Rosie?" Ik hoor Landon zijn stem achter me. Ik draai me om en kijk hoe hij naar mij toe komt lopen. "Waar bleef je?"
"Kunnen we alsjeblieft gaan, Landon? Acht mannen hebben aan mijn kont gezeten zonder mijn toestemming, vijf vrouwen dansen om jou heen om je van me af te pakken. Ik wil weg."
"Je bent net binnen," zegt hij. Hij kijkt me recht in mijn ogen aan. "Heb je gehuild?" vraagt hij. Ik schud mijn hoofd. "Je liegt," zegt hij. Ik voel zijn hand de mijne vastpakken. Landon begeleidt me tussen de mensen door naar buiten en loopt met me naar een bankje bovenaan de trap.
"Kunnen we gewoon naar je auto?" vraag ik.
"Waarom heb je gehuild?" vraagt Landon. Ik kijk hem aan.
"Dat kan ik niet zeggen, want dan ga je me dom vinden en zeggen dat alles in het contract staat en daar heb ik geen zin in."
"Zeg het nou maar, Rosie." Ik zucht.
"Ik voel me aan de kant gezet," zeg ik. "Zo lang ben je nog niet mijn sugardaddy en je wilt nu al naar een feest om een nieuwe potentiële sugarbaby te vinden." Eigenlijk ben ik daarnaast ook nog smoorverliefd op hem, maar als ik dat zou zeggen is alles verpest. "We zijn vorige week een romantisch weekend weggeweest en ik heb je dingen verteld die niemand weet. Dan voelt het niet prettig als je nu op zoek gaan naar iemand anders voor als het straks over is tussen ons."
"Ik verwacht dat wij nog lang niet klaar zijn met de overeenkomst, maar ik mag toch best al kijken?"
"Ik was anders dan voorgaande sugarbaby's zei je vorige week. Ik was niet hebberig en was juist dankbaar en ik was een goede investering. Wat ben ik nu?"
"Je bent nu een groot drama aan het maken om niks. Ik kijk naar wie ik wil, wanneer ik dat wil. Je bent mijn sugarbaby, niet mijn vrouw." Wanneer Landon dat zegt kijkt hij mij aan en zijn ogen spreken boekdelen. Ik kijk weg. "Je bent verliefd," zegt hij. Ik produceer een nep lach.
"Ik ben niet verliefd, Landon," zeg ik. "Ik vind het gewoon niet leuk dat je nu al iemand anders zoekt."
"We hebben een zakelijke relatie, Rosie."
"Dat weet-"
"Ik had nooit iets moeten beginnen met een onervaren sugarbaby," zegt hij. "Een zakelijke relatie, Rosie! Hoe moeilijk is het? Geen gevoelens? Puur dates, geld en seks, wat je me niet eens kan geven."
"Dat begrijp ik, maar-"
"Maar je bent wel verliefd?"
"Maar ik wil niet dat je nu al een nieuwe zakelijke relatie zoekt. We hebben het contract hooguit anderhalve maand geleden getekend. Minder nog zelfs."
"Misschien moeten we de overeenkomst maar beëindigen," zegt hij.
"Wat? Omdat je denkt dat ik verliefd ben?"
"Ja en omdat ik al nieuw potentieel heb," zegt Landon. Ik val stil en voel tranen opkomen in mijn ogen.
"Klootzak," zeg ik. Ik sta op van de bank en loop naar binnen. Landon loopt snel achter mij aan. Ik pak drie glazen champagne van het dienblad, maar die worden snel van mij afgepakt door Landon. Hij zet de glazen terug op het dienblad en pakt mijn arm beet.
"Meekomen!" hijgt hij boos. Hij trekt me mee het gebouw uit en de trappen af. Hij opent de autodeur en laat me instappen. Wanneer hij in de auto zit kijkt hij me aan. Ik begin te huilen.
"Ga naar je ander potentieel," zeg ik. "Ik loop wel naar huis." Ik open de autodeur en voel Landon zijn hand me tegenhouden, daarna laat hij me toch uitstappen.
"App me maar als je thuis bent dan." Hij stapt ook de auto uit en kijkt me aan.
"Zijn we klaar?" vraag ik.
"Ik denk het," zegt hij. "Of kan je gewoon normaal doen en genieten van de tijd zolang we die samen doorbrengen?"
"Op dit moment niet," zeg ik.
"Dan zijn we voor nu even klaar." Landon draait zijn rug naar me toe en loopt naar de trap toe. Ik blijf achter.
JE LEEST
Gimme some sugar, daddy
Storie d'amoreRosie Johanson, een serveerster bij een koffiezaak en een student aan een doktersopleiding, komt in geldnood te zitten. De enige die van haar geldgebrek afweet is haar beste vriendin, Yana, die op haar manier weet hoe dit op te lossen valt. Rosie l...