Hoofdstuk 17

2K 47 30
                                    

"Ik wil je sugarbaby wel zijn," zeg ik. 

"Ik hoor een maar," zegt Landon. 

"Er is geen maar," zeg ik. "Ik wil het zijn voor zolang het duurt. Ik wil gezelligheid bieden en het gezellig hebben. Ik wil alleen wel wat regels." 

"Regels kunnen gemaakt worden," zegt Landon. "Ik pak even de papieren." Ik knik. Landon loopt weg uit de keuken en verdwijnt door een deur. Ik pak mijn glas wijn vast en merk op dat ik iets ril. Zenuwen. Ik sta strak van de zenuwen elke keer dat ik met Landon ben. Zeker nu. Nu we op het punt staan een overeenkomst op te stellen. 

Hij is een man met veel macht. Als hij iets wil zal hij zijn wil wel doordrukken. 

"Ben ik," zegt hij en hij komt binnenlopen met een zwart mapje in zijn hand. In zijn andere hand houdt hij een pen. Hij komt naast me zitten. "We gaan een hele overeenkomst opstellen, met wat jij wilt en wat ik wil." 

"En als ik iets niet wil wat jij wel wilt?" 

"Dan vervalt het. Dan gebeurt het niet. Andersom, precies hetzelfde." Ik knik. Landon slaat het mapje open. Ik zet het glas wijn aan mijn lippen en neem een grote slok. 

"Oké," zeg ik. "Laten we die overeenkomst maar maken dan." Landon kijkt me aan en glimlacht. 

"Ik ben blij dat je ja hebt gezegd," zegt hij. 

"Ik ook," zeg ik. Ik glimlach. Landon glimlacht ook en kijkt dan naar het mapje. 

-------------------------------------------------------

Overeenkomst tussen Landon McDowell en Rosie Johanson. 

Overeenkomst gesloten op 5 februari 2019. 

------------------------------------------------------

Ik staar naar het blad. "En hoe wil je deze overeenkomst gaan opstellen?" vraag ik. 

"Ik stel je standaardvragen. Jij geeft antwoord. Ik schrijf de overeenkomst, stuur hem naar je op en jij ondertekent hem. Dat is het." Landon kijkt me aan om te zien of ik het begrijp. Zo ingewikkeld is het niet, dus ik begrijp het direct. 

"Oké, begin maar met de vragen dan." 

"Wat verwacht je dat ik je betaal per afspraakje?" 

"Ik heb geen eisen en verwachtingen." 

"Je zal andere antwoorden moeten geven," zegt Landon. 

"Geef me een indicatie van wat je wilt betalen," zeg ik. 

"Ik zat zelf te denken aan €1000 per keer dat we elkaar zien." Ik open mijn ogen wijd. 

"Wat?! €1000?" Bij de meeste verhalen die ik op internet heb gelezen was €50 per date al veel. De €600 voor de vorige date was daar al ruim overheen, maar €1000 voor een afspraakje?

"Ja?" 

"Dat is wel heel veel," zeg ik. "Zoveel hoef je echt niet te geven." 

"Zoveel wil ik geven. Minder dan dat gaat het sowieso niet worden. Als je meer wilt kon je het zeggen. €1000, it is." Landon maakt aantekeningen op de blaadjes voor hem. Ik wil op hem in gaan, maar hij begint al over iets anders. "Op welke dagen ben je vrij van werk?" 

"Uhm, verschilt per week," zeg ik. 

"Daar ga je verandering inbrengen. Elke vrijdagavond en zaterdag ben je vrij." 

"Oké, dat kan ik wel regelen." 

"Goed zo." Weer maakt hij aantekeningen. "Waar ligt je grens?" 

Gimme some sugar, daddyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu