Het is een week geleden sinds ik Landon heb gezien. Na ons weekendje weg kreeg ik het erg druk met werk en mijn studie. Ik moest verslagen maken en leren voor toetsen, terwijl ik ondertussen nog een beetje geld probeerde te verdienen. Elkaar tussendoor zien was dus niet te doen.
Natuurlijk kon ik Landon bellen voor een date en verdien ik zo even een paar duizend euro, maar ik werk liever wat harder voor mijn geld. Ik heb mijn studieschuld helemaal kunnen afbetalen door dit weekendje weg, dus echt veel geld en snel heb ik het niet nodig.
Het is nu vrijdagavond. Landon heeft me net gebeld om te zeggen dat hij over tien minuten bij mijn huis zou zijn. Ik open mijn kledingkast en pak er een simpel zwart jurkje uit. Ik heb geluk dat het weer nu nog meezit en ik leuke jurkjes aan kan doen. Ik denk dat deze outfit er wat leuker uitziet dan een wollen muts en beenwarmers.
Ik trek het jurkje aan en loop naar de badkamer. Binnen vijf minuten stijl ik mijn haar en werk ik mijn make-up bij. Ik hoor geklop op mijn deur. Kut, ik ben nog niet klaar. Ik haast me naar de voordeur en glimlach als ik Landon zie. "Je bent te vroeg," zeg ik dan. Landon scant mijn lichaam.
"Je ziet er uit als iemand die klaar is om weg te gaan," zegt hij. Ik glimlach en pak mijn tas van het aanrecht af. "Wat moet je nog doen?"
"Ik moet nog even mijn haar borstelen," zeg ik. Landon lacht.
"Je haar zit goed toch?" vraagt hij. Ik schud mijn hoofd en geef mijn tas aan Landon. Ik loop naar de badkamer en borstel mijn haar door. Tijdens het borstelen denk ik aan mijn gesprek met Landon van vorige week. Hij is een van de weinigen die weet wat er met mijn vader is gebeurd. Natuurlijk weet mijn familie het en Yana, maar mensen buiten die groep wisten het niet.
Ik kijk naar het zilveren armbandje van mijn vader die op de wastafel ligt. Ik leg de borstel neer en doe het armbandje om mijn pols.
Nu Landon weet van mijn vader is mijn gevoel voor Landon sterker geworden. Ik wil niet dat deze persoon nog maar een paar maanden in mijn leven is, zodat ik wat geld heb, en hij daarna weer een andere sugarbaby gaat zoeken. Ik wil hem.
Ondanks de waarschuwingen van Yana om geen gevoelens voor hem te ontwikkelen, zijn de gevoelens al ver ontwikkeld. Ik weet niet of dat komt omdat hij mij helpt met mijn geldproblemen of omdat ik hem echt leuk vind, maar er is een gevoel. Een heel sterk gevoel.
"Rosie," Landon staat in de deuropening van de badkamer. Ik kijk hem via de spiegel aan. Hij glimlacht naar me. "Ben je klaar?" Ik knik en draai mijn armbandje goed. Dan loop ik achter Landon aan de badkamer uit. We lopen door mijn appartement en nadat ik mijn jas van de kapstok pak lopen we het appartement uit. In de auto houdt Landon mijn hand de hele rit vast tot we bij een groot huis komen.
"Waar zijn we?"
"We zijn bij een feestje."
"Een feestje?" vraag ik. "Ik dacht dat we wat tijd voor elkaar zouden hebben?"
"Je zou mee gaan naar feesten en verplichtingen van mij. Soms is dat een date, maar soms is dat ook een feestje." Landon parkeert de auto.
"En wat voor feestje is het?" Ik ben teleurgesteld. Ik had liever wat tijd met hem alleen gehad, maar ach, ik ben maar zijn sugarbaby. Niet zijn vriendin.
"Het is een sugardaddy feest. Yana zal er ook wel zijn."
"Ga je daar nog steeds heen? Ook nu je een sugarbaby hebt?" Ik ben jaloers en onzekerheid bekruipt me. "Je hebt toch maar één sugarbaby?"
"Ik moet ook al een beetje verder gaan kijken, Rosie. Ik kan niet voor altijd jouw sugardaddy zijn, jij mag ook rondkijken voor nieuwe." Ik kan het gevoel wat ik in me heb niet omschrijven. Ik voel me verraden, ik denk dat dat mijn gevoel het beste dekt.
"Ik dacht dat het contract zou lopen zolang het goed ging. Gaat het niet meer goed?"
"Jawel, het gaat geweldig, maar als jij mij straks niet meer nodig hebt dan kan ik naar de volgende toch?" Landon stapt de auto uit en slaat zijn deur dicht. Een paar seconde later opent hij mijn deur. Ik kijk hem aan. Nadat ik na tien seconden nog niet uit de auto ben gestapt buigt Landon voorover en kijkt hij de auto in. "Rosie?"
"Ik wil niet mee," zeg ik. "Ik ga niet kijken naar hoe jij naar andere potentiële sugarbaby's zoekt." Landon rolt zijn ogen.
"Het is niet voor direct. Ik zet je echt niet gelijk aan de kant."
"Maar je zoekt wel naar iemand die mij gaat vervangen," zeg ik. "Je mag zelf gaan, maar ik blijf wel hier tot je klaar bent met iemand zoeken." Landon klikt mijn gordel los.
"Ik betaal je niet om in de auto te blijven zitten," zegt hij. "Misschien snap je niet helemaal hoe ik het voor me zie, maar wij gaan samen als koppel naar binnen, we drinken samen wijn en hebben het samen gezellig en ondertussen kijken wij beiden rond of er nog iets bij zit voor een eventuele volgende zakelijke relatie."
"Ik ga niet mee, Landon. Ik ben-. Laat maar," zeg ik. "Ga maar naar binnen. Ik kom wel wanneer ik het zie zitten." Landon zucht.
"Prima," zegt hij en hij gooit hard de autodeur dicht.
Wanneer hij wegloopt voel ik een traan over mijn wang lopen. Waarom ben ik zo'n hopeloos geval? Waarom word ik verliefd op iemand die mij enkel ziet als een zakelijke relatie, een overeenkomst, een soort getekend contract met verloopdatum.
JE LEEST
Gimme some sugar, daddy
RomanceRosie Johanson, een serveerster bij een koffiezaak en een student aan een doktersopleiding, komt in geldnood te zitten. De enige die van haar geldgebrek afweet is haar beste vriendin, Yana, die op haar manier weet hoe dit op te lossen valt. Rosie l...