We lopen het restaurant uit. Landon zijn hand ligt weer op mijn rug. "Het eten was echt heerlijk," zeg ik. "Dank je wel." Landon kijkt aan. Het duurt een tijdje voor hij reageert.
"Geen probleem," zegt hij dan. "Had je het een beetje naar je zin?"
"Ja," zeg ik. "Ik vind het wel een beetje overweldigend of zo. Ik bedoel, ik ben zulke etentjes niet gewend en denk ook niet dat ik er aan ga wennen, maar ik vond het wel geweldig."
"Mooi. Zolang je hebt genoten is het goed." Landon begeleid me naar de auto en opent de autodeur voor me. "Pas op voor je hoofd." Ik glimlach naar hem en stap de auto in.
"Pas jij zo ook op voor je hoofd?" Landon lacht.
"Zeker," zegt hij. Ik grinnik en kijk naar de deur die dichtvalt. Niet veel later stapt Landon ook de auto in.
"Ik heb trouwens nog een vraagje," zeg ik. "Mag ik die nog stellen?"
"Als je de komende tijd nog vragen hebt mag je die altijd stellen."
"Als ik je sugarbaby zou willen zijn, moet ik je dan Landon noemen of McDowell?"
"Landon."
"Oké."
"Zal ik jou voor de verandering Johanson noemen?" vraagt hij. Ik schud mijn hoofd lachend.
"Rosie is goed," zeg ik.
"Rosie Johanson," zegt Landon.
"Gewoon Rosie." Landon kijkt me aan.
"Rosie." Ik knik. Landon toetst mijn adres in, start de auto op en rijd het erfgoed af. "Heb je al een beetje een keuze gemaakt, Rosie?"
"Nog niet, Landon. Ik vind het tot dusver geen straf om met je om te gaan, maar ik vind het wel raar om geld van je aan te nemen," zeg ik. "Het voelt een beetje alsof ik een hoer ben, maar dan zonder de seks. Ik ga met je om en krijg geld."
"Je bent zeker geen hoer. Jij helpt mij, ik help jou. Je zal wel moeten wennen aan het geld krijgen voor dat gezelschap houden, want dat hoort er nu wel eenmaal bij."
"Ik heb nog een week. Ik ga nog wel wat informatie opzoeken."
"Heb je nog vragen dan?"
"Niet specifiek naar jou toe," zeg ik.
"Stel de vragen die je nog hebt."
"Wanneer stopt het? Wanneer heb je genoeg van me? Wanneer stopt de overeenkomst?"
"Ik stel geen einddatum. Ik blijf je sugardaddy voor zolang als dat voor jou of voor mij nodig is. Als jij het niet meer wilt stopt het per direct."
"En als jij het niet meer wilt?"
"Dan geef ik dat aan en dan is er een stoptermijn," zegt Landon.
"En wanneer wil jij niet meer?"
"Dat ligt eraan. Als wij het goed kunnen vinden, het gezellig hebben en nog steeds van elkaars gezelschap kunnen genieten, dan kan het lang duren. Als we ruzies hebben of jij een vriend krijgt dan houdt het op."
"Oké," zeg ik. "Dus ik mag ondertussen niet daten?"
"Liever niet nee, maar ik snap dat jij na een tijdje ook een houvast zou willen en die ga je bij mij niet vinden." Die woorden komen binnen. Om de een of andere manier vind ik het jammer dat hij er zo over nadenkt. "Ik ben je sugardaddy, maar niet meer dan dat. Ik ben niet je vriendje of je man. Ik zal niet zeggen dat ik van je houdt of om je geef. Het blijft vrij zakelijk."
"Duidelijk," zeg ik.
"Dat antwoord is niet wat je wilde horen."
"Dat is niet per se waar. Ik had alleen verwacht dat het zijn van een sugarbaby ook genegenheid betekende. Niet per se seks, maar wel liefdevolle omgang."
"Het is ook wel liefdevol. Ik zal wel aangeven dat ik het fijn vind dat je er bent en ik zal je ook laten merken dat ik dat op prijs stel, maar we hebben geen relatie."
"Dus seks kan wel, maar liefde tonen niet."
"Seks hoeft niet liefdevol te zijn. Je kan seks hebben met iedereen zonder er wat bij te voelen."
"Seks is wel liefdevol," zeg ik. "Je kan toch niet met een willekeurige seks hebben?"
"Dat kan wel. Seks is lust. Knuffels en kusjes, dat is liefdevol."
"En doe je daar dan wel of niet aan?" vraag ik. Landon kijkt me aan.
"Waarschijnlijk niet. Liefdevol is voor mij voornamelijk uiteten nemen en films kijken samen. En als we seks in de overeenkomst zetten dan zit dat er ook bij, dus kusjes ook."
"En knuffels?"
"Dat zien we vanzelf. In eerste instantie niet. Knuffelen is houden van."
"En ben je bang voor houden van?" vraag ik.
"Nee, maar ik heb het nog nooit gedaan. Ik verwacht niet dat jij daar verandering in gaat brengen."
"Oké," zeg ik. "Meer vragen heb ik niet."
"Oké, maakt dit je keuze makkelijker?" vraagt Landon bot.
"Misschien," zeg ik. Ik heb wel genegenheid nodig. Ik heb liefde nodig. Hij kan me dat niet bieden. Echter, kan hij me wel geld en gezelligheid bieden. Een soort betaalde vriendschap.
"Dat klinkt niet positief."
"Ik vind het ook een grote keuze om te maken."
"Dat begrijp ik. Je snapt dat we tijdens het bespreken van de overeenkomst ook bespreken of liefde tonen een onderdeel is. Ik heb het zelf alleen nog nooit gedaan bij andere sugarbabies."
"Dan hoef je het bij mij ook niet te doen," zeg ik. "Ik heb geen verwachtingen."
"We zien wel hoe het loopt. Ik denk namelijk dat je je keuze al gemaakt hebt."
"Ik denk het ook," zeg ik, "maar voor de zekerheid denk ik er nog even over na."
-
Na een stukje rijden stopt de auto voor mijn appartement. Landon kijkt me aan. Ik glimlach verlegen en open de deur.
"Je snapt dat ik dat zou gaan doen he," zegt Landon. Ik lach.
"Dat weet ik, maar een deur openmaken kan ik zelf ook wel," zeg ik. Landon stapt ook uit en opent de deur van de achterbank. Hij pakt mijn schort en loopt om de auto heen naar mij toe. Hij drukt het schort in mijn armen.
"Ik vond het een hele leuke avond, Rosie."
"Ik ook," zeg ik en voel dat ik bloos. "Nogmaals heel erg bedankt voor het etentje. Het was een hele mooie ervaring."
"Geen probleem. Jij bedankt voor je aanwezigheid." Ik glimlach. Ik pak mijn sleutel uit mijn broekzak en loop naar de voordeur van het complex. Ik open de deur en kijk naar Landon, die nog bij de auto staat.
"Kom je nog even binnen of moet je naar huis?"
"Ik moet nog langs werk. Misschien de volgende keer," zegt hij.
"Oké. Succes op je werk."
"Slaap lekker, Rosie."
"Slaap lekker," zeg ik en loop het complex binnen. Ik hoor Landons auto wegrijden en loop de trappen op.
Eenmaal in mijn appartement ga ik op de bank zitten. Ik bijt op mijn lip en houd het schort tegen mijn gezicht aan. Ik betrap mezelf op het ruiken aan mijn schort. Het ruikt naar Landon.
Ik lach en kijk naar het schort. Als ik sugarbaby word hoef ik hier voorlopig even niet te werken. Of in ieder geval een stuk minder. Ik kijk naar het voorvakje van het schort en steek mijn hand erin. Er zit een envelop in.
'Voor Rosie'
Ik open de envelop en pak er een briefje uit.
'Bedankt voor de gezellige avond. Ik heb het al lange tijd niet zo leuk gehad. Landon.'
Ik glimlach en kijk in de envelop. Een stapel geld staart me aan. Ik pak het geld eruit.
12 briefjes van 50. €600. Ik glimlach dankbaar en voel een traan over mijn wang lopen.
JE LEEST
Gimme some sugar, daddy
RomanceRosie Johanson, een serveerster bij een koffiezaak en een student aan een doktersopleiding, komt in geldnood te zitten. De enige die van haar geldgebrek afweet is haar beste vriendin, Yana, die op haar manier weet hoe dit op te lossen valt. Rosie l...