BAB 2

625 6 0
                                    

Aku bergegas keluar dari lif selepas penat menghadap jammed di pagi hari. Fuhh nasib baik kira awal. Aku melabuhkan punggung di atas kerusi lalu mencuri sedikit nafas. Fuhh lelah oi. Beberapa minit kemudian, telekom atas meja aku berbunyi.

"Laura, get me a cup of Americano. I want it now. "

Aku tercengang. Whattt huarghh lelah aku pun tak abis lagi, dia dah suruh buat kopi bagai. Esy boss ni kang!

"Alright boss, on the way. "

Aku bangun dengan malas lalu menuju ke pantri. Lepas bancuh air, aku hantar personal kat office dia.

"Your coffee. "

Tuan Faiq memandangku lalu menyisip sedikit kopi ke dalam mulutnya.

"Air apa ni? Tak sedap langsung! "

"Hah? Tapi sssaya dah rasa tadi okey je. " Ujarku.

"Tak sedap lah! Buat baru! "

Aku ketap bibir yang dilapisi lip gloss pink. Arghh sabar jelah Laura.

"Alright boss, saya buat yang baru kejap. "

Kali ke dua, dia still rejected coffee aku! Eyy dia nak apa sebenarnya? Arghh. Okey kali ni last, kalau tak sedap jugak, haa pandai - pandai dia lah nak cari coffee kat starbuck sana. Huhhh

Saat aku ingin mengetuk pintu bilik kerja dia, aku ternampak seorang perempuan berpakaian seksi sedang duduk atas peha Tuan Faiq. Ohh my... macam ni ke rupa sebenar boss aku? Macam takde beza je dia dengan Tuan Farouk tu... Even aku tak pernah jumpa dia lagi, tapi aku dapat bayangkan perangai gatal miang keladi diorang mesti sama.

Aku taktau nak masuk dalam ke tak... Ahh masuk jelah. Lepas tu kau boleh buat kerja kau terus. Aku menapak masuk. Boss dan perempuan tuu boleh buat taktau je? Ohh wow, macam tu rupanya kerja as Boss kat company sendiri.

"Excuse me, boss. Your coffee and I hope this will be the last. Saya keluar dulu. Tanak mengganggu. " Kataku walaupun aku tahu perempuan yang di atas peha boss itu sedang bercakap dengannya. Lantak ah.

"Ehh you tak nampak ke I tengah bercakap dengan boyfriend I? Hah? Buta? " Jeritnya.

Aku blur... Amende dia ni, ehh aku curahkan jugak air panas ni kat dia. Haa baru tahu langit tinggi ke rendah.

"Dessy, calm down. Dia belum kenal you ni siapa. Well, Laura this is my girlfriend, Dessy. And Baby, this is my PA, Laura. " Ehh aku tak nak kenal pun lah dia ni siapa. Eyy boss ni sukati je buat kerja.

"Ouhh so ni ke PA you? Well...so ordinary. " Kutuk Dessy.

Dia menuju ke arahku dengan catwalk buruk dia, lalu memandang aku atas bawah. Bajunya yang berleher V itu, di turunkan lagi menunjukkan lurahnya. Aku tunduk memandang baju aku. Kemeja merah pekat dengan seluar jeans warna putih bersih. Rambut pulak aku lepas bebas. Haa cantik jugak aku ni berbanding perempuan tak cukup kain ni.

"Baby, buruk betullah baju PA you ni. Tak fashion langsung. " Selamba dia cakap macam tu.

Heh memang mencabar kesabaran aku. Fine, let's play with the fire.

"Eh perempuan, kau ingat kau bagus sangat ke sebab pakai baju tak cukup kain ni. Kenapa? Tak cukup duit ke sampai kena pakai baju lubang sana sini? Bangga tunjukkan aset kau tu? " Sembur aku berani namampuss Haa geram aku nyahh dengan perempuan tak tahu malu ni.

Muka Dessy dah merah padam dan boss pun nampak gelabah cuba tenangkan makwe dia. Hahahaha lantak kau lah. Haa puas hati aku sekarang.

"Laura mintak maaf sekarang dekat Dessy! " Arah boss

Alright Boss 👌Where stories live. Discover now