Tuan Faiq tersenyum lebar melihat bouquet mawar merah di tangannya. Tak sabar balik nanti nak bagi dekat Laura. Matanya menjelajah sekeliling Pavilion itu. Kot ii ada barang ii lain yang nak dibeli.
Dia terkaku melihat dua susuk tubuh lelaki dan perempuan yang berjalan berpelukan pinggang itu. Macam kenal... Dessy dan...abang?! Sesekali Dessy mencium ii pipi Farouk dan Farouk membalasnya.
Astagfirullahhalazim 😌😪 ,penat Mommy dengan Daddy didik kau Farouk...aku mengeluh. Ohh jadi ni lah kerja Dessy kat belakang aku. Aku mengekori mereka sampai ke parking bahagian bawah.
" Baby, macam mana I nak suruh Faiq kahwin dengan I? Dia tu asyik mengelak je dari jumpa I."
Bait kata Dessy aku hadam. Iphone di dalam poket seluar sedang merekod perbualan mereka. Aku genggam penumbuk.
"Halah Darling, memang tu taktik dia pun. But, dia akan rasa tu salah dia mesti dia call you jugak ajak kahwin. jangan risau lah." pujuk Tuan Farouk.
"Hmm esok I akan cari Faiq lagi. Kalini dia takkan terlepas. Penat I seduce dia but dia buad taktahu je dengan I. Nasib baik malam tu you ada dengan I, kalau tak mesti I dah buat betul ii dengan Faiq malam dia tak sedarkan diri tu. HAHAHAHA " Gelak Dessy
"Ohh kalau I takde, you dah rogol Faiq lah malam tu eh?" Tanya Farouk
"Upss sorry, nak buat macam mana , nafsu I bila tengok dia lain macam tau. Lain skit bila dengan you." Kata Dessy.
"Hisy you ni, Darling. I tak kira, malam ni I rasa horny gila. Jom balik hotel. " Farouk memaut pinggang Dessy lalu masuk dalam kereta.
Aku terduduk lelah. Terkejut....Maksudnya, malam tu Farouk ada sekali dengan Dessy? Dan malam tu memang aku tak sentuh langsung Dessy. Alhamdulillah, kau pelihara aku Ya Allah...
Siap kau Farouk, kau takkan terlepas lagi. Aku call Laura mengatakan aku akan balik rumah Mommy malamni.
Time skip
"Daddy tak sangka Farouk akan jadi macamni Faiq.... Dia tu abang, patutnya dia jadi contoh yang terbaik buat kamu. Ni tak...terbalik " Daddy mengeluh sementara Mommy berdiam diri kerana bersalah. Memang Mommy suka manjakan abang.
"Faiq pun taktau apa punca dia jadi macamni, Daddy. Dia pun ada apa yang Faiq ada... Dia dah rampas Dessy, Faiq reda dan Faiq pun dah mula sayangkan Laura. Tapi sekarang , kenapa dia jatuhkan imej Faiq? Sebab apa?" Keluhku
"Daddy tahu kenapa...Mungkin dia nakkan jawatan CEO FA HOLDINGS. Daddy dapat jangka dan dalam masa yang sama, mungkin Farouk nak hancurkan rumah tangga Faiq dengan Laura." Conclude Daddy
"M...mm..mommy pun rasa macamtu. Faiq...maafkan mommy yea sayang... Mommy tak patut manjakan abang. Sekarang, makin liar pulak dia." Pinta Mommy sambil menangis.
Aku peluk badan tua Mommy .
"Mommy tak salah... abang yang salah sebab tak ikut betul ii apa yang dididik oleh mommy dan Daddy." Pujukku
"Thank you Faiq. Faiq memang anak yang baik. Sejuk perut mommy pregnantkan Faiq. Hal Farouk ni, biarlah mommy dan daddy yang settlekan. Sekarang ni, Faiq fokus lah pada Laura. Nanti senang ii, bawaklah Laura datang sini ye." Ajak Mommy sambil tersenyum.
"Insya Allah mommy." Aku ukir senyum. Teringat pulak dekat Laura. Tengah buat apalah dia sekarang.
"Okayla Mommy, Daddy. Faiq balik dulu ye. Both of you jangan stress ii jugak. Faiq akan tolong settelkan masalah ni ye. Assalamualaikum" Dahi daddy dan mommy aku cium. Parents takleh diganti.
"Waalaikumsalam"
Time skip
Laura kalih melihat jam di dinding bilik. 2 pagi dah... Faiq belum balik lagi. Hmm
Kertas ii kerja di mejanya dikemas cantik ii. Lepas cuci muka dan pakai skincare, Laura bersiap untuk tidur. Baju tidur satin berwarna biru gelap itu dibetulkan sedikit pada badan. Tanpa sedar, dia terlelap.
Tangan Faiq memeluk pinggang Laura yang pulas tidur. Mesti dia penat siapkan beberapa paper work yang Faiq perlukan besok. Rambut lurus Laura, Faiq main. Sesekali dia cium bibir dan pipi Laura. Wangii 😆 Faiq yang semakin mengantuk juga tertidur sambil memeluk Laura.
To be continued
Hey semua 😄, sorry for the very very very late update 😬 so nahh ,here you goo 😜 tak best ke ape ke pls comment tau ;) Tekan star 🌟tauu