Cahaya yang sedikit samar itu menyukarkan Tengku Rayyan untuk memandang satu wajah di depannya kini. Tapi dia tahu, itu seorang perempuan. Wangian perfume nya begitu asyik di hidung mancung Tengku Rayyan.
"Who are you? " Tanyanya lemah.
"Tak payah tahu siapa I, I just nak warning you, jangan masuk campur hal Dessy. " Ugutnya.
Tengku Rayyan mengerutkan kening. Apa perempuan ni cakap?
"You jangan pura-pura tak tahu. I tahu you dah rakam apa yang Dessy dan Tuan Farouk bualkan." Katanya.
Jadi... perempuan ni mesti kawan kepada Dessy. Kalau tak, Kenapa dia nak pertahankan Dessy.
"You jangan sesuka hati nak suruh I buat apa. You taktahu apa I buat! lepaskan I lah! " Jerit Tengku Rayyan.
"Hahahaha I can't Rayyan...Macam you kata... I taktahu apa yang you boleh buat. So, buat masa sekarang, I akan kurung you dalam ni. Byee " Perempuan itu berjalan keluar tanpa sedikit pun rasa bersalah.
Tengku Rayyan mengeluh. Ditelan liur bagi menbasahkan tekaknya yang sedikit kering. Macam mana nak bagitahu Faiq aku dekat sini? IPhone 13 pro nya masih elok berada dalam poket seluar. Sayangnya, dia tidak dapat mencapai kerana tangannya yang diikat ketat.
Akibat terlalu penat membuka ikatan tali yang mencengkam pergelangan tangannya, Tengku Rayyan terlelap dan tertidur atas kerusi itu.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Aku terfikir-fikir nak keluar atau tak dari bilik ni. Dah 2 hari tak masuk kerja, rasa bosan betul 😫. Aku cuma nak minta Tuan Faiq supaya terima aku kerja balik tapi... eyy malunyaa 😩 Setelah mengumpul segala kekuatan, aku keluar dan menuju ke biliknya.
Aku ketuk pintu banyak kali namun tiada sahutan. Aik dah pergi kerja ke? Baru 7.20 pagi... hmm oh ye, malam tadi kan dia baru balik. Mesti tertidur dekat bawah. Kakiku menjengket turun ke tingkat bawah.
Haa kannn betul. Elok je aku sampai, dia terus terbangun. Jarinya mengusap mata yang terkena cahaya lampu.
"Hey... " Sapaku janggal. Yelah dahla tengah perang dingin... tetiba pihak lawan nak menyerah hahahaha tak macho betul.
Tuan Faiq memandangku atas bawah. Pelik mungkin.
"Asal? "
"Erm... saya..."
"Hm? "
"Saya nak kerja balik... boleh? " Pintaku agak malu.
Terkeluar sedikit ketawa dari bibir merahnya. Tak kelaka okeyy.
"Kenapa awak gelak ha? Saya tak buad lawak kan? "
"Pfttt memanglah... aku gelak sebab aku dah agak benda ni akan jadi "
Cehhh.... acah betul. Kau boss bolehlah citer. Ishh
"Dahtu... awak bagi ke tak? "
"Tak... kau nak sangat resign kan? Aku dah luluskan. " Kata Tuan Faiq mengusik.
Aku ternganga. Siyes aaa haritu cakap takbagi aku resign sekarang dah luluskan pulak. 😩😤 Aku silang tangan ke dada dengan muka cemberut.
"Ape awak ni... haritu kata takbagi sekarang bagi saya resign pulak... menyampah lah. " Baru saja aku ingin naik ke tingkat atas, tanganku digenggam oleh tangannya yang kasar. Terus terpusing aku menghadap badan sasanya.
"Fine... kau kerja balik. Tapi ada syarat. " Arah Tuan Faiq.
Aku memandang kedua anak matanya yang seksi itu. Ehh dah dapat kerja, kau nak puji ii dia pulak ekk Laura 😂 bertuahh 😂😁
"Ape dia? "
"Panggil aku abang macam biasa. And one more thing.... abang minta maaf. " Kedua tanganku digenggam lalu dicium oleh bibir merahnya. Tuan Faiq tersenyum kecil.
Aku terkaku. Aihh sweetnya dia ni... nak mintak maaf pun macam tu ehh 😝 Tapi... dia still belum cari bukti tu... tapi x salah kan kalau aku berbaik dengan dia. Aku tanak jadi isteri derhaka.
Aku mengangguk kepala tanda memaafkannya.
"Thank you sayang " Tuan Faiq mencium dahiku yang ditutup sedikit anak rambut. Tersengih aje keje.
"Abang takkan lupa yang abang akan cari bukti tu okey? I love you so much sayang 😫. Jangan buat gap antara kita. Okey? "
"Okey abang. " Aku tersenyum lebar.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Hai readers 😭💖 I'm sooo happy dapat publish chap ni. But sorry kalau tak best. Sumpa dah takde idea doo 😀😌
Oh yea thank you yg wish goodluck dekat saya masa exam last week. I'm so glad but I tak sempat nak reply sbb time tu tgh study 😂 but anyways thanks sesangatt 😘
Oh I ada nak story dengan korang 😬 I terpilih jadi wakil sekolah untuk SBP dalam subject physics dengan chemist 😆 I taktau la I jawab ape masa exam eh tau ii markah nya boek astu terpilih kauu 😂 program chemist hari khamis ni and physics on this saturday.
Hehe doakan I and my classmates dapat present physics dengan terbaik and lancar yea, aamiin 😊 I risau but at the same time I nak buad yg terbaik this time.
Dua subject tu jelah yang I jadi wakil. Biology dgn addmath org lain 😂 pehh tasanggup 😂 addmath tu I dah tawakal dah 😅 but doakan I ni rajin study yea 😁😁 hehe I really appreciate you gais yg baca cerita I harini.
I nak cerita dekat My Fav Person tapi semalam dia buat I merajuk 😤 malas nak citer dgn dia 😂 so I luah dekat sini ajelah 😂
hehe okey lah tu jek bubyee 😅 votes for another update from me oceyy 😚😎 klik the 🌟 noww 😤