Tuan Faiq POV
Sungguh rasa tak bersemangat untuk pergi kerja harini. Semalam Laura sikit pun tak nak dengar apa yang aku jelaskan. Siaplah Dessy hari ni, aku akan pastikan dia duduk melutut depan aku untuk minta maaf. Sayang, abang akan tunjukkan dekat sayang yang abang tak bersalah. I'm too in love with you and I never cheat on you.
Tok! Tok!
"Sayang, jom pergi kerja sama-sama. Sayang dah siap ke belum? " Tegur ku sambil mengetuk pintu bilik Laura. Meskipun Laura masih marah denganku, tapi aku tetap tanak berputus asa bagi mendapatkan kemaafan darinya.
"Just go by your own! " Jerit Laura dari dalam bilik.
Jujur aku katakan, takkan lah aku tak terasa dengan sikap Laura . Tapi kerana aku lah punca dia kurang ajar dengan aku sendiri. Sayang.... Panggilku dalam hati.
Aku terus berlalu pergi dan memandu kereta ke office. Tetap teguh aku menunggu ketibaan Laura ke office. Aku duduk dalam biliknya dengan setangkai ros merah, tanda aku meminta maaf. Tiba-tiba, Kak Dar datang berjumpa aku dengan muka yang sedih dan confius.
"Boss, Kak Dar ada benda nak bagitahu dekat boss ni. " Katanya.
"Kenapa kak? Serious je bunyi. "
"Ni sangat serious. Laura datang tadi and dia hantar surat resign. Ni yang kak Dar nak tanya, kenapa tiba-tiba je ni. Siapa lagi nak jadi PA untuk boss?" Soal Kak Dar.
Aku terkesima. Laura takde pun cakap nak resign...
"Sokay... thanks kak. I will ask her myself. " Aku menumbuk dinding bilik Laura sampai tanganku luka berdarah. Sakit, tapi tak sesakit hati aku ni. Aku terus ambik kunci lalu memandu balik ke rumah.
Sampai di rumah, kereta Laura juga baru elok terparkir. Laura yang baru keluar itu, aku raih tangannya kasar.
Laura POV
Tanganku dipegang kasar oleh Tuan Faiq. Aku meronta sakit. Dahla baru hantar surat resign dekat office. Malas lah nak tengok muka dia lagi.
"Look at me! " Marahnya.
Aku tenung anak matanya yang tajam memandangku. Jujur aku takut melihat dia marah.
"Suka buat keputusan sendiri?! Puas hati? " Soalnya geram.
"I'm talking to you Laura! Answer me! " Tengking nya.
"Yes! I'm resign! " Balasku geram.
"Kenapa? Sayang nak kerja apa lepas ni? Hm? " Suaranya dikendurkan dan terasa lembut di cuping telingaku.
Aku senyap membisu. Aduhh kau la ni Laura, suka sangat buat keputusan time marah. Dahla aku taktau nak kerja apa lepas ni... Hmmm...
"Don't bother me! Buat jelah hal masing-masing. Stop lah dengan lakonan awak ni. Annoying tahu tak! " Bentakku.
Aku terus membuka pintu kereta untuk keluar. Esy dah takde hati nak melepak dalam bilik harini. Tanganku disambar kejap oleh Tuan Faiq.
"Fine! Buat hal masing-masing?! Okey... As your wish! If anything happens on you, don't blame me! " Tuan Faiq terus berlalu pergi dengan keretanya. Nak pergi office balik kot..
Aku hela nafas dalam-dalam. Sedihnya... suami aku sendiri pun dah give up. Ahh kau kuat Laura. Kereta kesayanganku ini kupandu sampai ke sebuah kawasan lapang yang berhamparkan padang hijau. Cuaca yang makin mendung itu, tidak aku hiraukan. Titis-titis air hujan turun ke bumi seakan turut merasakan kesedihan yang aku alami tatkala ini.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
"I tak rasa Faiq nak buat macamtu dekat Laura. He love his wife, I know that. " Ujar Tuan Sri Faris.
"Ouhh so you dah tahu lah yang Faiq dah kahwin? Sampai hati you ehh tak bagitahu I? " Soal Puan Sri Qaseh bengang.
"Kalau I bagitahu you pun, ade you kesah? Faiq tu kurang kasih sayang seorang ibu, you tahu tak? Tapi mujur dia boleh bawak diri dan membesar dengan baik. Tak macam anak you lagi sorang tu. Nama je sulung tapi perangai kalah orang tak matang. " Bebel Tuan Sri Faris.
Puan Sri Qaseh mencebik. Elehh nak salahkan kita pulak. Anak I, anak you jugak, komennya dalam hati.
"Well, I taklah percaya sangat dengan cerita Dessy sebab I percayakan Faiq. But I still nak Dessy jadi menantu I. " Katanya selamba sambil merias kukunya.
Tuan Sri Faris mengeluh. Kalau lah you tahu yang menantu you 1000 kali lebih baik dari perempuan yang you nak satukan dengan Faiq, I'm sure you akan menyesal dengan tindakan you ni, katanya dalam hati.
"Lantak you lah. But I akan make sure each plan you untuk pisahkan Faiq dengan Laura takkan menjadi. Cause I believe they are meant together." Tegas Tuan Sri Faris.
Puan Sri Qaseh cuma memandang suaminya dengan pandangan pelik. Ape yang dibanggakan sangat dengan menantu you tu. Even I tak pernah tengok lagi muka Si Laura tu but I rasa, dia tak sesuai untuk anak kesayangan I tu.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Dessy ketawa riang saat plannya untuk pisahkan Laura dengan Faiq hampir menjadi. Nasib baik Laura tu percaya bulat-bulat apa yang dia cakap. HAHAHAHA memang dasar perempuan pendek akal. Dia taktahu ke yang aku tipu je? And Puan Sri Qaseh pun seakan percaya padanya.
Yess lagi mudah nak dapatkan harta macam ni, HAHAHAHA 😈 Telefon di capai lalu contact Baby Boy ditekan. Siapa lagi kalau bukan Tuan Farouk.
"Hello baby... " Cringe siaa dia panggil tu eyyy 😒
"Hey what's up darling? I busy sikit ni. " Jawab Tuan Farouk sambil memandu.
"Lah tak pernah pon you busy. Kenapa harini tiba-tiba ? I baru nak reward you malam ni. Hummm." Kata Dessy nakal.
Tuan Farouk yang dapat menangkap maksud disebalik kata-kata girlfriendnya mula ketawa buas.
"HAHAHAHA nakal lah you ni. Haa malam ni I datang. But kenapa nak reward ni? " Soalnya.
"Haa cepat catch up betul ek you ni kalau bab-bab macam ni. Heeee pegang bebird karang. " Bengong betul otak memasing.
"HAHAHAHA darling you lagi nakal dari I. Come on cakap lah kenapa? "
"Okey, semuanya sebab plan kita dah menjadi! Mommy you dengan perempuan tu iya kan aje apa yang I cakap. HAHAHAHA "
"Woww senang macam tu jek? Kalau tahu, lagi cepat kita buat plan macam ni kan darling? " Kata Tuan Farouk
"HAHAHAHA YESSS. Dahla baby, I nak mandi kejap. Lepas ni, nak kena shooting pulak. Bye... Muahh" Kata Dessy menggoda.
"Alright, see yeahh tonight. Pakai mengancam okeyy babyy " Ujar Tuan Farouk merenyam."HAHAHAHA OF COURSE DEAR. ANYTHING FOR YOU. "
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Fuhh siap dah chap 22 . Sorry kalau otak korang tercemar 😭😭 mianhe 😣🙏 Okeylah nanti I sambung chap 23.
I nak tengok movie peninsular malam ni :p hewhew biase lah I single okeyy, takde maknanya nak otp bagai 😗 I tunggu jodoh dari korea ni ha 😕😩 hahaha dahla movie dah nak starttt 😝
Take care gaisss, love you readers 😆♥