Telinga Tengku Rayyan tajam mendengar tiap bait kata yang keluar dari bibir merah seorang perempuan yang sedang duduk agak dekat dengan mejanya. Perempuan yang mengenakan spek mata hitam itu sedang rancak berbual dengan seorang lelaki agak segak. Takdelah hesmes sangat cuma gayanya macam orang kaya.
Ya, Tengku Rayyan kenal lelaki itu. Tuan Farouk 😌 Siapa je tak kenal dia, playboy sejati dan lelaki yang suka berfoya-foya. Tapi yang dia pelik sekarang ni, apa hubungan Dessy dengan Tuan Farouk? Tengku Rayyan memfokuskan tumpuannya.
"Baby, so how's your plan? I dah jalankan kerja I okeyy. " Tanya Dessy pada Tuan Farouk.
"I think, you kena push Faiq untuk kahwin dengan you. Tu baru betul. Bila you da dapat harta dia, baru lah you mintak cerai. Then, kita sama ii keluar dari Malaysia ni. " Cadang Tuan Farouk.
Dessy sedang menimbang semula idea Tuan Farouk. Otaknya cuba memproses dan menjana idea jahat lagi.
"Yeah... idea you hebat baby! I akan mintak Faiq untuk bertanggungjawab then kitorang akan get married. Wow... amazing 😘😜." Katanya teruja.
"Right? I dah kata, I ni bijak. And I pulak akan bagitahu my mom whole things about Faiq and Laura. Biar mommy suruh Faiq ceraikan dia. HAHAHAHAHA"
Mereka berdua ketawa jahat. Namun, Tengku Rayyan sudah mendengar semuanya. Ohh jadi ni semua plan kau, Farouk! Kalau bukan sebab Tuan Faiq, memang dah lunyai badan kau, aku belasah sekarang ni. Tapi aku bawak rahsia penting kau untuk Faiq. Sampai hati kau nak hancurkan hidup darah daging kau sendiri ! Memang keji !
Selepas itu, Tuan Farouk merangkul badan Dessy masuk ke kereta. Nak ke club la tu. Lantak kau lah Farouk. Tengku Rayyan terus bangun untuk balik. Hari juga sudah larut malam. Tiba-tiba, badannya dipukul dengan kuat.
"Aduhh! " Matanya sempat melirik ke arah seorang perempuan yang memukulnya menggunakan handbag kerasnya tadi. Tak sempat bersuara, dia dipukul lagi sebelum jatuh pengsan.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
"Haish... Rayyan ni ke mana? Call tak jawab, mesej tak reply. One tick pulak tu! " Getus Tuan Faiq risau.
Sepatutnya, Rayyan dah inform maklumat tentang Dessy. Tadi, cuma Afiq yang bagitahu Dessy ke mana then tugas Rayyan untuk korek maklumat. Tapi... ke mana dia?
Tuan Faiq berjalan mundar-mandir. Aku tak boleh berdiam macam ni. Aku mesti buat sesuatu! Entah ii, Rayyan dalam bahaya? Rayyan bukan saja business partner Tuan Faiq, tapi dia juga merangkap teman baiknya semasa belajar di luar negara dahulu.
Kunci kereta digenggam lalu bergegas memandu kereta. Office Tengku Rayyan dituju.
"Hey, excuse me. " Sapa Tuan Faiq pada seorang pekerja perempuan dalam office itu. Dia juga seperti mahu pulang memandangkan jam sudah menginjak angka 10.00 malam.
"Ehh ni Tuan Faiq kan? Ye Tuan, boleh saya bantu apa ii ke ni? " Soalnya kaget. Tiba-tiba, business partner bossnya datang time ii macam ni. Mukanya resah begitu.
"Yes, I Tuan Faiq. I just nak tanya, Rayyan ada masuk office tak harini? "
"Hmmm.... saya tak sure sangat lah Tuan. Sebab pagi tadi sampai lunch time, Tengku Rayyan ada je. Lepas waktu lunch, dia tak masuk office dah." Beritahunya jujur.
"Ohh yeke... Em, sokay thank you ea? "
"Welcome Tuan. Saya balik dulu."
"Alright then. "
Ya Allah, Rayyan.... kau kat mana ni? Tuan Faiq usap belakang tengkuknya. Risau doo. Kemudian, dia meronda sekitar shopping complex dan beberapa restoran. Kot ii lah Rayyan singgah makan. Tapi hampa, takde nampak pun bayangan lelaki itu.
Jam 1.00 pagi, Tuan Faiq terus pulang ke rumah. Sofa di ruang tamu itu menjadi sasaran badannya didaratkan. Matanya yang kuyu itu tertutup rapat sebelum lena ke alam mimpi.
Aku terdengar bunyi dari bawah. Tuan Faiq dah balik kot. Rasa nak tidur tapi tak boleh lena pulak. Tiba-tiba, mesej masuk ke dalam iPhone 12 pro Max aku.
Camelia ❤
Weh babe. Are you sleeping?Laura
Not yet. Why Mel? 😳Camelia ❤
Ohh okay. I'm just wondering, where's Sana? Dia tak balik ii lagi ni. 😥Laura
Omaigad... dah pukul 1 pagi ni. Kau biar betul Mel? 😫Camelia ❤
Yes I'm really sure 😰... Dah text but still no reply.Laura
Hm... Maybe Sana tidur hotel? Dia over time ke? Ehh macam merepek pulak model kerja lebih masa sampai pukul 1 😅 hshshsCamelia ❤
Babe 😌....Laura
Hehe sorry ii 😣 Relaks key... kejap lagi mesti Sana text kau balik. Dia dah tidur lah tu.Camelia ❤
Hmm betul jugak... okey lah, kau pergi la tido. Aku pun dah mengantuk ni. Sorry kacau kau. Ntah ii tengah syok kena peluk dengan Tuan Faiq 😝😝Aku buad muka blur.... Ishh tanak lah kena peluk 😩😩😩
Laura
Banyak cantik koo 😂 Haaa yelah, bubyee. Good night Mel 😴💕Camelia ❤
Gudnight too 😝😚Aku menggelengkan kepala melihat perangai sahabat sendiri 😂. Hm sejak aku berkahwin, Sana tak pernah contact aku lagi. Nak cakap dia busy, takkan lah sampai tak update status wasep? Selalunya ade je dia post gambar dia memperagakan baju ii berjenama baru.
Tapi kalini takde langsung. Dia delete contact aku ke? Ishh takkan lah.. Kenapa pulak ekk... Hmmm... 😢
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Hye ssupp gaiss 😊
Today is chap baru okeyy 😉
Hope you all semua enjoy readingBtw... I ada berita buruk nak bagitahu 😥 Next week I ada exam lagii 😭😭😭 haihh penat siaa banyak betul exam nya... kalini exam ikut SBP. Aduhh pening kepala 😌😢 I baru abis buat hw chemist. Kejap lagi nak study addmath 😷 seriau tho 😀 Sumpa tak ready nak exam balik even subject yg kena amik exam tu just biology, addmath, chemist dengan physic 😞😊 Siyes I redha plus tawakal gila dah... dgn preparation mcm ada takde je ni 😢
Worry sometime ii 😩 Okey lah jangan lupa doakan saya lulus exam next week ye, aamiin 😊 Thank youuu semua 😅😉
HIT THE 🌟 BELOW PLEASE 😠🙏 IT WILL BE A HUGE MEANING FOR ME 😊💘