Aku masuk dalam bilik lepas penat melayan tetamu dan berborak panjang. Huarghh masa untuk mandi dan tidur. Tombol pintu ku pulas, hmmm mana Tuan Faiq? Aku cabut crown atas kepalaku dan meleraikan ikatan sanggul rambut perangku. Fuhhh legaaa...
"Ahhhh!!! "
Tuan Faiq menekup mulutku bila aku menjerit saat melihatnya hanya bertuala. Rambut dan badan sasanya yang basah buat aku terkedu. Allahhh... Bau haruman badan dia, wangi sangat 😛 .
"Shh kau ni jerit macam nampak monster. Aku ni monster ke? " Soal Tuan Faiq.
"Taklah, mana ada boss jadi monster. Saya terkejut jelah" Ujarku.
Kejappp 😳😳😳 dddiaaa bahasakan diri dia aku kau keee dengan aku tadi? Emmm, aku salah dengar kot... takkanla dia cakap aku kau. Tapi jelas sangat aku dengar tadi..
"Kau kenapa? "
Haaa kan betul.... Kenapa dia berubah? Mana perginya Tuan Faiq yang baik dan lemah lembut bahasa dengan perempuan?
"Boss...bila masa boss tukar panggilan jadi aku kau ni? " Soalku berani."Sejak kita kahwin."
"Tapi... tapi kenapa? "
"Sebab aku tak suka kau. "
Dushh! Terasa ayat Tuan Faiq menusuk terus ke dalam hati aku. Sakit nye.... aku isteri dia kot... takkan lah dia tanak cuba untuk bercinta dengan aku? Sabar, Laura. Kau kuat.... jangan nangis sekarang.
"Dan untuk pengetahuan kau, aku terima jadi suami kau pun bukan sebab aku kesiankan kau. Tapi sebab aku nak balas dendam. " Kata Tuan Faiq angkuh.
Aku telan air liur yang terasa kasar pada tekak. Apa salah aku sampai dia nak balas dendam?
"Apa maksud boss? Apa salah saya sampai boss nak balas dendam kat saya ni? " Aku berdiri mendongak memandang Tuan Faiq memandangkan dia lebih tinggi dariku.
Tuan Faiq tidak mengendahkan aku, lalu bersiap-siap untuk keluar. Aku pegang tangannya namun dia menepis.
"Boss nak pergi mana? "
"Jumpa Dessy. Jangan masuk campur hal aku lah. "
Tuan Faiq menutup pintu lalu meninggalkanku sendiri. Aku taktau apa dah jadi sekarang ni. Kenapa dia berubah sedrastik ni? Mesti ada something tak kena. Dahla Laura, baik kau mandi and solat zohor. Terlepas pulak karang.
Lepas je solat, aku baring atas katil dengan pakai kain batik dan T-shirt lengan panjang. Rambutku biar lepas. Sedar-sedar je aku terlena sebab penat.
TUAN FAIQ POV
Tergugat jugak iman dengan penampilan Laura sebagai pengantin perempuan aku. Sejuk je mata memandang. Ish, Faiq! Come back to your sense! Dia tu pernah malukan kau depan orang lain tau. Tak patut kau jatuh hati kat dia. Ahh daripada aku duduk berdua dengan Laura dalam bilik ni, baik aku keluar.
Sengaja aku cakap nak keluar jumpa Dessy, sebenarnya aku nak jumpa dengan Afiq je. Dia dah tunggu kat restoran sushi macam yang aku suruh.
"Haaa bro, selamat pengantin baru lah! Sorry lah takde masa majlis tadi. Tapi dapat jumpa sekarang pun dah okey kann? " Sapa Afiq seraya menepuk lembut dadaku.
Aku tergelak kecil.
"Takpe, aku tak kisah pun lagipun wife kau ada datang kan tadi dengan member dia? Sofea datang dengan Ariana kan? "
"Ouh haah. Sofea bagitahu wife kau punyalah lawa gila macam duta product cosmetic wehh. Serius ahh? " Cerita Afiq.
Aku teringat wajah Laura yang cuma dihiasi mekap nipis namun nampak manis di mukanya yang sememangnya lawa tu.
"Woi kau dengar tak ni, bro? " Afiq memetikkan jarinya depan muka ku.
"Ish aku dengar lah. Takdelah... biasa-biasa je aku tengok. Takkan kau tak kenal Laura macam mana? " Tanyaku. Setahu aku, Afiq dulu pernah minat pada Laura jugak...
"Hahahahaha yee aku tahu. Laura memang lawa dari dulu seh... takde siapa boleh kalahkan queen of beauty kat sekolah dulu. Kan? "
"Hm... "
"Tu je? Kau ni dah kenapa? Wife kau kot ,yang aku puji ni. Tak jeles? " Uji Afiq.
"Tak pun. Aku kahwin dengan dia bukan sebab aku cintakan dia. Aku cuma nak balas dendam je."
"Elehh jangan sampai misi balas dendam tuu jadi misi jatuh hati. " Gelak Afiq.
"Gila ke? Tak ingin aku dekat Laura tu. "
Lepas 3 jam lepak dengan Afiq, aku balik ke rumah dengan sebekas sushi. Nasib baik mama dan baba dah masuk tidur.
"Abang Faiq pergi mana? " Tanya Helmi yang baru keluar dari dapur. Minum air agaknya.
Aku garu kepala yang tak gatal. Takkan nak cakap aku melepak dengan member sedangkan baru kahwin harini? Aduhh.
"Erm abang pergi ofis, ada kerja sikit. " Tipu sunat jelah.
"Even harini wedding abang dengan kakak? Kalau gitu, kenapa kakak tak ikut abang sekali? Kakak kan PA abang? " Helmi tanya aku suspicious.
"Kerja tu sikit je. Dia tak melibatkan kakak pun. Abang tanak lah kacau kakak berehat. Erm abang naik atas dulu eh? " Aku cepat-cepat naik tangga ke bilik Laura. Laura sedang tidur dengan lena. Baik aku mandi dulu.
Usai mandi dan solat isyak, aku baring perlahan-lahan atas katil. Tanak Laura terjaga, kang macam-macam aku kena jawab. Wajah Laura yang betul-betul menghadapku, aku tatap sekejap. Ahh aku takboleh jatuh cinta pada kau. Bila sampai masanya nanti, aku akan lepaskan kau.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Hye syemuaa 😆 Sorry tho kalau chap ni boring , saya cuba buat yang terbaik untuk novel ni, eheh 😁 Oke bye. Author tak nak suruh korang vote sebab author dah tahu korang malass 😑
mrseunwo 😔👍