BAB 12

311 2 0
                                    

2 Bulan kemudian,
Aku bergegas ke bilik Tuan Faiq bila dengar suara singa dia muncul. Tengok, dia tengah bercekak pinggang dengan... whutt towel!!! Aku pantas menutup kedua belah mataku. Eyy dia ni, tak reti pakai baju ke?

"Ab... abang nak ape? Laura banyak kerja lah! "

"Asal tutup mata? "

"Ssssebab abang tak pakai baju lah. "

"Elehh, kau teringin nak tengok kann, tengok jelah. "

"Eyyy Laura tak nak pun lah"

"Huh whatever. Harini, aku ada event dekat Hotel Reminisce. Carikan baju aku. " Arahnya.

Ek elehhmekkk. Ehh kejap, mestilah aku ikut sekali kan?

"Laura ikut abang lah kan? " Soalku dengan mata bersinar. Penuh pengharapan giteww 😂

"Hmmm... jangan buat hal sudah. "

"Ihh mana ada Laura buat hal. Kita pakai baju sama warna ehhh? " Pintaku.

"Hm... sukatilah. " Tuan Faiq sibuk main phone. Humph tengah chat Dessy la tuu erghhh 😒

"Abang.... abang dengar takk Laura cakap ni? " Aku pegang tangan sasa Tuan Faiq.

"Ape? Aku dengar lah. " Dengan malas nak layan, dia terus blah centu je.

Hahaha no worries, aku okey.... Kau boleh Laura, apelah sangat setakat Dessy tu. Aku terus pilih baju warna pink soft dan kot biru gelap serta seluar panjang. Lepas iron baju dia, aku iron baju aku pulak. Tepat jam 8.00 malam, aku turun ke tingkat bawah. Pakaian Laura dan Tuan Faiq, contoh je tauu gaiss 😂

 Pakaian Laura dan Tuan Faiq, contoh je tauu gaiss 😂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Baju Tuan Faiq 😆

Baju Tuan Faiq 😆

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Baju Laura 😍

TUAN FAIQ POV

Mana pulak minah ni. Lama betul bersiap.

"Abang! Laura dah siap dah. "

Aku memandang Laura yang baru turun tangga. Wow.... Laura ke tuuu 😍 Lawaa woi, tergugat iman aku tengok dia. Taklah seksi mana tapi sebab kulit dia cerah nampak macam bidadari salju turun dari kayangan pulak. Ehhh melebih pulak aku ni dah kenapa?

"Ehem... ha jom "

Sampai di Hotel Reminisce, kami berjalan beriringan. Saat pintu masuk terbuka, beberapa orang pekerja mereka membawa troli dan papan keluar. Aku peluk pinggang Laura dengan pantas sebab mereka hampir melanggar dia. Serentak itu, badan Laura memeluk erat diriku.

Mata kami buat eye contact 5 minit, sebelum aku mengalihkan mata ke arah lain dan tanganku melepaskan pelukan darinya. Entah kenapa aku tak boleh bertahan tengok dia dengan mata bersinar yang dikelipkan secara refleks tu. Bibir Laura yang dilapisi lipgloss pink soft tu, boleh buat aku hilang kawalan. Ada yang kena kiss jakgi kang. Ehhh kau dah kenapa ni Faiq? Eisyyyy 😖

Aku buat-buat tak salah then berjalan meninggalkan Laura di belakang. Haa nasib baik kawan ii aku dah datang. Kejap... asal ada Farouk kat sini? Haih benci pulak aku dengan dia ni.

END OF POV

Aku tersenyum tengok Tuan Faiq yang berjalan laju depanku. Elehh dah peluk aku tu, cakap jelah. Nak malu ii pulak.

Kami berkumpul di meja makan berbentuk bulatan. Aku duduk sebelah Tuan Faiq dan tiba-tiba, kerusi di sebelah kiriku diduduki seseorang. Aku pandang dia sekilas.

Oh My.... Tuan Farouk!!! Apa dia buat kat sini? Ehhh aduhh kau ni lah Laura, takkan dah lupa yang dia pergi New York tu sebab berkursus CEO kat sana? Haa mapuhhhh. Aku toleh Tuan Faiq di sebelah. Muka jeng je. Lol ni mesti geram sebab ada Tuan Farouk jugak.

"Hai Sweetheart. We meet again. " Sapa Tuan Farouk.

Aku cuma tersenyum. Dia ni macam merenyam pun ada. Sewramm 😂

"Beautiful hair really suit for a beautiful face like you " Pujinya sambil memegang rambut panjang ku.

Aku tepis tangannya dari berbuat demikian.

"Farouk! Behave sikit. She's my PA. " Tegur Tuan Faiq geram.

"I know.... Try je pun, are you jealous Faiq? " Duga Tuan Farouk namun seakan mengejek.

Tuan Faiq mengetap bibir sambil menikmati hidangan yang ada. Lepas sejam dan selepas Tuan Faiq memberikan ucapan, kami menikmati dessert kemudian aku tunggu Tuan Faiq berbual dengan beberapa orang penting. Aku rasa mengantuk gilaaa sampai orang-orang di depanku seakan bergoyang. Ke tanah bergerak? Ehhh, aduu mengantuk sangat ni. Aku tarik hujung kot Tuan Faiq sambil membesarkan biji mataku yang semakin kuyu ni.

"Abang... Laura ngantuk. Jom balik. " Pintaku

Tuan Faiq menundukkan wajahnya sambil berbisik padaku

"Jangan lah buat hal. Kan aku dah kata? Lagi setengah jam abis lah ni. " Beritahu Tuan Faiq.

Aku hembus nafas berat. Haihh aku dah ngantuk gila.... Haa japp aku ada idea.

"Abang bagi kunci kereta kat Laura. Biar Laura tunggu dalam kereta. Tauu? " Pintaku lembut.

Tuan Faiq ragu-ragu jugak pada mulanya. Tapi dia bagi jugak and dia suruh aku tunggu dia. Aku mengangguk lalu cepat-cepat keluar. Yeyy boleh lah aku tidur dalam kereta. Lot parkir kereta bawah nampak suram dan sepi.

Hahahahah woii seram gilaaa 😀😀 Ahhh takpelah. Aku masuk dalam kereta dengan cepat. Belum sempat aku lock pintu, pintu bahagian pemandu dibuka lalu Tuan Farouk meloloskan dirinya dalam kereta.

Aku terkejut. Asal laki ni dalam kereta husband aku? Aku cuba berlagak okey. Tanganku mula mencapai phone dalam handbag lalu mencari contact Tuan Faiq secara curi-curi.

"Hai sweetie..." Tuan Farouk mengelus lembut pipiku lalu aku menepis.

"Wow, sombong. Sokay, I still adore you. " Bisiknya dekat di telingaku.

"Awak buat apa kat sini? Keluar sebelum saya jerit!" Ugutku.

                         🌼🌼🌼🌼🌼🌼

Hehe sorry kacau time scene sensasi ni 😜 Hope you guys enjoy oceyy 😄 Saya cuba buat yang terbaik untuk novel ni. Comment sikit bolehh?? 🙈 Hehe k bye guyssss 😆

mrseunwo 💖

Alright Boss 👌Where stories live. Discover now