Hs 1 Diana

344 12 1
                                    

Hs 1 Diana

Ik kijk omhoog. Eigenlijk zou ik mijn plafond ook is moeten verven. Ik wordt iedere ochtend wakker en dan heb ik zo'n saai uitzicht. Ik stel het wel is voor aan mijn vader. Waarschijnlijk mag het van hem toch niet. Dan toch eerst aan mijn moeder vragen. Tja...

Maar het punt dat ik zo'n mooi uitzicht had op mijn plafond was omdat mijn wekker ging. Jeej... Niet dus. Ik haat het als mijn wekker gaat, het geluid maakt me wakker uit mijn slaap. En mijn slaap heb ik nodig anders ben ik niet te genieten. Niet dat mensen van mij willen genieten. Maar je snapt m'n punt. Oh mijn god, wat nou als je het niet snapt. Moet ik het uitleggen? Uhm.. nee toch maar niet. Volgens mij snap ik het zelf niet eens. Dat is dom van mij.

'Diana! Wakker worden!' roept mijn moeder van beneden. Ik zucht. Nee joh. Ga lekker met z'n tweeën mij wakker maken. Daar word ik nou ook echt vrolijk van... Oh dear... Ik ben echt in een te sarcastische bui. En ik denk weer is te veel. Nu vraag je je waarschijnlijk af "hoe kan je nou weer te veel denken?" Nee? Ow... Nou ik vraag het me wel af. Ik weet het mijn gedachte lijkt echt op de gedachtegang van een hypere kip.

'Dianaaa! Wakker worden!!' Roept nu ook mijn vader. Ik wordt hier echt gek van. Met z'n drieën tegen een. Dat is toch flauw.

'Ik ben al wakker!' roep ik toch maar terug voor als die drie oelewappers weer mijn gedachte en slaap willen verpesten. Mensen als jullie nu flauw aan het doen zijn. Mijn moeder heeft me al is laten testen, ik heb niks en ik ben heel gewoon.

Ik kijk met een sip gezicht om mij heen. Ik voel me heel erg beledigd. Ik ben echt niet gek in mijn hoofd hoor.

Ik stap uit bed. Ja mensen, het is zover ik ben uit bed gestapt. Werkelijk waar geweldig. Oh goeie grutten ik praat mijn moeder na. Shitzooi. Ow nee, ik heb gescholden. Ik sla mezelf voor mijn hoofd. Nu moet ik een streepje zetten op mijn mooie scheldwoordtelblad. Nu vraag je je vast af wat dat betekend. Dat betekend dat ik aan het begin van dit jaar dom ben geweest. Nee ik ben niet het hele jaar door dom. Maar in ieder geval, toen had ik dus een leuk voornemen bedacht; minder schelden. Toen ik dat mijn ouders vertelde vonden ze het een werkelijk waar geweldig idee, en hadden erbij bedacht dat ik dan iedere keer dat ik een scheldwoord zij moest turven. Oftewel ik ben fucked up.

Wow wacht, ik zeg al die scheldwoorden in mijn hoofd. Ow yeah, ik hoef niet te turven! Ik doe een dansje en loop dan op slakkengang naar mijn kast. Ik open de deuren en bekijk welke kleren in aan ga doen.

.... Uhm.... Uhm....

Welke dag is het eigenlijk vandaag?

Geen idee... shitzooi.

Wat ga ik vandaag ook alweer doen?

Owja... Het is de laatste dag voor de vakantie. Ik doe weer een dansje.

Ik trek een shortje en een leuk topje uit de kast en loop naar de badkamer. Ik zet de douche aan terwijl ik mijn pyjama uittrek. Nee dat doe ik niet tegelijkertijd. Eerst zet ik de douche aan, dan trek ik mijn pyjama uit zodat de douche warm kan worden en ik niet hoef te wachten. Dat heet gewoon slimheid.

Als ik eindelijk aan het ontbijt zit, kijk ik op de klok. Ik verslik me en begin te hoesten. Nog tien minuten en dan moet ik weg. Ik sjees de trap op en poest snel mijn tanden. Ik ren weer naar beneden waarbij ik bijna flikker. Ik kijk op en zie mijn vader staan.

'Hoe laat gaan we weg?' vraagt hij. Ik kijk hem raar aan. Ow mijn god, ik moet ook nog mijn koffers pakken. Meteen uit school rijden we door naar Zuid-Frankrijk.

'Uhm pap, jaa. Over tien minuten en misschien ben ik een klein beetje mijn tas vergeten in te pakken.' Ik hem met een onschuldig glimlachje aan. Mijn vader kijkt me aan.

Diana H.S.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu