Na twee weken gingen we tijdens vliegen beginnen met zwerkbal. De helft van de les legde madame Hooch de spelregels nog uit en eigenlijk vond ik het best wel spannend, want we zijn in ons jaar griffoendor met 9, maar we hebben in zwerkbal maar 7 spelers nodig, dat betekent dat er 2 mensen zijn die niet mogen meespelen. Nadat de spelregels waren uitgelegd, zei ze dat we vandaag de technieken van de 4 verschillende plaatsen (drijver, wachter, jager, zoeker) op het zwerkbalveld gaan leren, zodat we volgende week kunnen testen wie waar gaat staan op de eerste match. "Om te beginnen", zei madame Hooch, "gaan we de technieken van de jager leren. Als ik ja zeg, stijgt iedereen met z'n bezem op en gaan we de slurk naar elkaar gooien. Het is belangrijk dat je hem goed en vangt, maar ook dat je hem goed naar de speler over jou gooit. Ga nu even in deze volgorde staan: Potter in de hoek, schuin over Potter gaat Pippeling staan, schuin over Pippeling gaat Peeters staan, schuin over Peeters gaat Adriaans staan, schuin over Adriaans gaat Zwarts staan, schuin over Zwarts gaat Evers staan, schuin over Evers gaat Zwinnen staan en schuin over Zwinnen gaat Zhang staan. Zhang gooit de bal gewoon terug naar Zwinnen en zo gaan we dus gewoon het rijtje terug. Ja" zei madame Hooch en alle bezems gingen de lucht in. James gooide heel goed naar Peter, maar Peter ving hem niet, dus maakte James een duikvlucht en pakte de slurk, hij gooide opnieuw naar Peter, en deze keer ving Peter hem wel, maar hij gooide zo slecht naar Eleonor dat de slurk niet kon vangen. Zo ging het nog een tijdje tot dat madame Hooch op haar fluitje blies. 'Nu gaan we een andere basistechniek van de jager leren tegelijk met die van de wachter. Dadelijk verdeel ik jullie in paren van twee, ze legde nadruk op de ik toen ze Eleonor en Charlotte al naar elkaar zag kijken. Een van de twee is jager en probeert te scoren, de andere is wachter en probeert de bal te vangen. Om te beginnen is het een ring per twee in plaats van drie ringen. Oke Potter gaat met Zhang, Peeters gaaat met Zwarts, Zwinnen gaat met Evers, Lupos gaat met Adriaans en Pippeling gaat met mij. Samuel begon met jager te zijn en ik begon met wachter te zijn. Ik liet de eerste slurk door, maar de tweede had ik, toen was het tijd om te wisselen, en tot mijn verbazing scoorde ik. Toen Samuel en ik 4 keer afgewisseld waren, ging madame Hoochs fluitje opnieuw. "Voor de technieken van de drijver, hebben we eigenlijk beukers nodig, maar we gaan het nu gewoon bij slurken houden. Dus jullie gaan dadelijk met dezelfde paren als daarjuist opnieuw een oefening doen. Een iemand van jullie gooit de bal, de andere pakt de knuppel, die jullie dadelijk van mij gaan krijgen, en probeert de slurk zo ver mogelijk weg te slaan. Toen de bel ging zei ze dat we volgende week gingen kiezen wie waar op het veld gaat staan.
JE LEEST
the marauders: the love
FanfictionLily, James, Sirius, Julietta, Peter, Remus, Eleonor, Charlotte en Samuel zijn de eerstejaars van Griffoendor. James en Sirius kunnen Severus niet uitstaan, tot grote teleurstelling van Lily. Ze vindt het moeilijk voor wie ze moet kiezen. James en S...