De opstelling

208 17 0
                                    

"Sirius?", vroeg ik, toen Sirius, James, Julietta en ik om 10 nog in de leerlingenkamer zaten, "Wat moet je eigenlijk doen als straf?" "Nu ja" ,antwoordde hij, "Omdat ik twee keer gespijbeld heb, zei ze dat ik in haar kamer strafwerk moest komen schrijven, zeven dagen."

Aan het begin van de vliegles dinsdag, was ik best wel zenuwachtig. "Oké, zei madame Hooch, vandaag gaan we kijken wie de drijvers, jagers, zoeker en wachter worden. "Oké, we beginnen met een test. Peeters, Adriaans en Zhang als jagers, Potter en Zwarts als drijvers, Lupos als zoeker en Pippeling als wachter. Evers en Zwinnen moeten even op de bank zitten." Na vijf minuten gaf madame Hooch teken dat ze moesten stoppen en naar beneden vliegen en toen zij ze: Peeters en Zhang, jullie zijn nog een keer jagers, maar deze keer wordt Evers ook jager en gaan Lupos en Potter de bank, Adriaans word zoeker, Zwarts blijft drijver, Lupos wordt ook een drijver en Pippeling wordt wachter." Na opnieuw vijf minuten gaf madame Hooch teken dat we naar beneden moesten vliegen. "Oké, Evers, Peeters en Zhang, jullie zijn nog een keer jagers, Zwarts en Zwinnen zijn drijvers, Lupos wordt wachter en Potter wordt zoeker. Pippeling en Adriaans zitten op de bank. Na vijf minuten gaf madame Hooch voor de derde keer teken. "Dit wordt de opstelling. We hebben nog een halfuur, dus gaan we al beginnen oefenen. Voor deze oefening splitsen we ons op in twee teams, Evers en Zhang zitten in team A als jagers, Adriaans en Peeters zitten als jagers in team B. Zwarts wordt drijver van team A, Zwinnen wordt drijver van team B, Lupos wordt wachter van team A, Pippeling wordt wachter van team B. Potter, jij zit team A, maar omdat we met een oneven aantal zijn, moet je de snaai gewoon binnen het halfuur vangen. Als je hem vangt, krijgt jou team honderdvijftig punten, als je hem niet binnen het halfuur vangt krijgt team B honderdvijftig punten", zei madame Hooch.

Madame Hooch liet eerst de snaai los, daarna de beukers en tenslotte de slurk. Dan blies ze op haar fluitje, als teken dat de oefenwedstrijd begonnen is. Julietta had als eerste de slurk, paste hem toen naar mij, ik paste hem terug naar Julietta en Julietta scoorde: 10-0! Aan het einde van de oefening was het 250-20, want James had de snaai gevangen en Lupos was best een goede wachter, in tegenstelling tot Pippeling.

the marauders: the loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu