Ik was best zenuwachtig vandaag, want vandaag, zaterdag, was het de openingswedstrijd. Toen ik beneden zat, kreeg ik geen hap door mijn keel. Om kwart voor elf liep ik samen met Julietta naar de kleedkamer. Snel trok ik de vuurrode zwerkbaloutfit aan, madame Hooch had nog zeven oude zwerkbaloutfits van griffoendor gevonden en ze had de namen op de achterkant voor ons verandert. Na vijf minuten was het tijd en betraden we het veld. De zwadderaars kwamen ook het veld op. James, die door madame Hooch als aanvoerder was gekozen, en Dorian Krodde moesten van madame Hooch elkaar de hand schudden. Met tegenzin gaven ze elkaar een hand, maar Dorian kneep zo hard dat het wel leek alsof hij James' vingers wilde breken. Iris Van Dooren, Hélène Schurk en Emanuela kwast waren de jagers van het team van zwadderich, Malum Arduin en Dorian Krodde waren de drijvers van hun team, Robrecht was de zoeker van het team van zwadderich en Edwin Roselier was de wachter. Severus moest op de bank zitten. Madame liet eerst de beukers los, daarna de snaai en ten slotte de slurk. Daarna floot ze, als teken dat de wedstrijd begonnen was. Ik vloog zo snel ik kon naar de slurk, pakte hem en paste naar Julietta. Die vloog tot ongeveer een meter afstand van de doelpalen, en gooide hem toen naar Eleonor. Dat hadden de wachter niet verwacht, Eleonor scoorde! 10-0 voor griffoendor. De volgende vier goals werden gescoord door Julietta, daarna scoorde ik, dan scoorde Eleonor nog twee keer en ten slotte scoorde Julietta nog drie keer. Vijf minuten later hoorden we gefluit en keken we naar madame Hooch. "Kijk", zei Julietta, en ze wees naar boven. Ik keek naar boven en zag op ongeveer twintig met hoogte James vliegen. Hij had de snaai in z'n hand, we hadden gewonnen! Ik draaide me terug om om met Julietta te kunnen praten, maar toen ik me net had omgedraaid hoorde ik een doffe plof in het gras. Vlug keek ik naar beneden daar lag James. Ik keek rond in de tribune en zag Severus net z'n toverstok wegsteken, maar ook madame Hooch had gezien dat Severus de oorzaak van de val was. Bliksemsnel vloog ze naar beneden, toverde een brandcard tevoorschijn legde James daarop en liep naar Severus. "Durf niet weg te lopen, want dat is dan het laatste wat je op zweinstein doet." Ze liep met de brancard naar het kasteel, en kwam vijf minuten later terug. "Jij gaat mee naar het schoolhoofd, onmiddellijk!" Severus liep mee met haar naar het kasteel terwijl ik en Julietta landden op de grond. "Heel z'n bezem is zelfs kapot", zei ze, en ze wees ernaar. Ik keek en zag dat ze gelijk had: alleen restjes as lagen nog op de grond. "Laten we kijken hoe het nu met hem is", zei ik. Samen liepen we naar het kasteel. "Hij mag nu geen bezoek hebben", zei madame Plijster toen we de ziekenzaal binnengingen. Teleurgesteld gingen we naar de leerlingenkamer.
JE LEEST
the marauders: the love
FanfictieLily, James, Sirius, Julietta, Peter, Remus, Eleonor, Charlotte en Samuel zijn de eerstejaars van Griffoendor. James en Sirius kunnen Severus niet uitstaan, tot grote teleurstelling van Lily. Ze vindt het moeilijk voor wie ze moet kiezen. James en S...