Familie Zhang

240 15 0
                                    

Toen ik en Julietta vrijdag aan het ontbijten waren, kwamen er twee jongens en een meisje, die erg op Julietta leken, naar ons toe en legde een pak op tafel voor Julietta. "Dat moest ik aan jou geven van mama", zei de grootste jongen. "Dit zijn mijn broers en zus" , zei Julietta, "dit is Xumy, ze wees op de grootste jongen, hij is een vierdejaar. Dit is Elina, ze wees op het meisje, zij is een derdejaar. En dit is Thimy, ze wees op de kleinere jongen, hij is een tweedejaar. Ze zitten allemaal in griffoendor, zei Julietta. "Bedankt voor het pakje", zei Julietta. "Nog vijf minuten en de les begint", zei Julietta, toen ze op haar horloge keek. "Daag", zeiden ze alledrie, en ze gingen weg. "Dat was mijn familie, zei Julietta. We zijn samen gevonden, en we werden samen geadopteerd. Xumy en Thimy zijn drijvers van het zwerkbalteam van griffoendor, Elina is een jager. "Kom we moeten gaan", zei ik. We moesten lopen om nog op tijd te zijn.

"Oke, zei professor Stronk, vandaag gaan we Luna-floressen behandelen. Wie weet wat dat is? Potter", zei ze en James keek verbaasd waarom zijn naam werd genoemd, het was duidelijk dat hij niet had opgelet. "Wat?", vroeg hij beleefd. "Vijf punten aftrek voor griffoendor, zei ze. "Evers", zei ze. "Luna-floressen zijn planten die bloemen hebben die veel op manen lijken. Als je hard in een bloem knijpt, komt er een sap vrij, dat erg plakt, dat wordt gebruikt als lijm", zei ik. "Tien punten voor griffoendor", zei professor Stronk. "Weet iemand wat er gevaarlijk is aan deze planten?" "Potter", zei ze, tegen James, die zijn hand had opgestoken, om zijn fout van daarjuist goed te maken. "Het sap wat er uitkomt plakt heel hard ,waardoor, denk ik, je vingers aan elkaar kunnen blijven kleven." "Tien punten voor griffoendor. Weet iemand hoe je dat kan tegengaan? Zhang" "Je smeert een beetje Sol-olie op je handen, want daardoor plakt het niet op je handen." "Tien punten voor griffoendor. Iedereen krijgt een plant. Vervolgens smeer je een beetje Sol-olie op je handen, en dan pak je een fles, en vang je het sap van de plant op in een fles." Toen de les gedaan was, leverde de leerlingen hun volle fles in, en gingen terug naar het kasteel. Iedereen van griffoendor en huffelpuf ging vlug douchen in het kasteel. De badkamer van griffoendor was in de leerlingenkamer van griffoendor, maar omdat die op de zevende verdieping was, moest iedereen zich haastten, omdat binnen tien minuten gedaanteverwisseling begon. De jongens gingen de linkse deur binnen, naar de jongensbadkamer, en de meisjes gingen de rechtse deur binnen, naar de meisjesbadkamer. We moestten in onze propere kleren terug spurten naar het lokaal van gedaanteverwisseling. Professor Anderling stond al vanvoor in het lokaal, toen ik op mijn vaste plaats naast James ging zitten. Hij was de enige die er al was, zo te zien kon hij hard lopen. Toen de bel ging, die betekende dat iedereen in het lokaal van de les die ze dat uur hadden moesten zijn, bleven twee mensen afwezig. Remus en Sirius. We moesten een oorbel veranderen in een ring en na vijf minuten lukte het James. Professor Anderling was erg verbaasd. "Twintig punten voor griffoendor, voor deze opmerkelijke prestatie", zei ze, erg blij. Na 25 minuten lukte het me, als tweede. Professor Anderling gaf mij tien punten voor griffoendor, omdat het me ook was gelukt.

Toen kwam Remus binnen. Zijn haar was nog helemaal nat, en hij had een rolletje perkament in z'n hand. Hij kwam naar voren en gaf het rolletje aan professor Anderling. Ik vond het eigenlijk best raar waarom hij niet gewoon zei waarom hij te laat was, maar misschien wilde hij dat liever geheimhouden. Toen professor Anderling het rolletje gelezen had, leek het wel alsof ze bang was. "Oke, Lupos, blijf na de les nog even en dan bespreken we dit. Ga nu maar op je plaats zitten", zei professor Anderling. Ik was best wel nieuwsgierig wat er op dat briefje stond. Tijdens de pauze zagen we Sirius terug, en hij zei dat hij gespijbeld had omdat hij het moest uitmaken met zijn vriendin. Toen we om 5 uur in de leerlingenkamer zaten, zei Remus dat die nodig weg moest, en hij bleef de hele avond weg.

the marauders: the loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu