De rest van de week ging redelijk vlotjes en ik ontdekte wie wat voor personen waren: Julietta was heel lief en slim, haar beste vak was bezweringen en ze was mijn beste vriendin. Remus was ook slim maar zijn beste vak is astronomie. Sirius en James waren best slim en populair en ze waren bijzonder in gedaanteverwisseling. Eleonore was ook best populair. Charlotte was een vreselijke klungel, de beste vriendin van Eleonore en had een talent voor kruidenkunde. Peter was een verlegen en geen al te verstandige jongen en liep de hele tijd achter James aan. Samuel was vriendelijk en versloeg me altijd in toverschaak. Met Serverus had ik het weer bijgelegd. Ook al was ik heel gelukkig, ik maakte me een beetje zorgen om Remus. Hij lag nu al 3 dagen in de ziekenzaal, maar mevrouw Plijster zei dat we hem niet kunnen bezoeken. Vanavond was het kennismakingsfeest. Ik zat op mijn kamer en Julietta vlocht mijn haar in terwijl ik met mijn kat speelde. "Met wie ga jij eigenlijk?",vraag ik. "Euhm.. met Samuel. "Spijtig dat Remus er niet bij kan zijn", zei ik. Mevrouw Plijster zei dat hij morgen weg mag van de ziekenzaal. Eleonore ging met Lukas en Charlotte met Maarten. Toen ze klaar was zat mijn donkerrood haar in een vlecht. Julietta maakte nog een vlecht bij haar zelf en ik pakte mijn smaragdgroene jurk. "Ik weet dat dat de kleur van zwadderich is", zei Lily meteen. "Maar deze kleur past gewoon heel goed bij mijn haar." "Ik heb een roze jurk, kijk maar", zei Julietta. "Wauw", zei ik, en ik meende het, de jurk was prachtig. Om 8 uur, zoals afgesproken, gingen we naar beneden, aan de deur van de grote hal staan. James kwam naar beneden en zag er best wel mooi uit, zijn haar met speciale gel platgelegd en hij had een zwart gewaad aan. Hij stak zij arm uit en zo gingen we arm in arm de grote zaal binnen. Er stond mooie muziek op en in plaats van 5 grote tafels stonden er nu allemaal kleine tafeltjes. Het was een geweldige avond: ik en James dansten er op los. Om half 2 ging ik naar de slaapzaal en viel als een blok in slaap.
De volgende ochtend was het zaterdag en dus weekend. Ik sliep uit tot 11 uur. Toen ik wakker werd zag ik dat ik de enige eerstejaar was en opeens dacht ik weer aan de brief die bij het snoep zat. Ik haastte me naar boven, haalde de brief uit de zak van mijn gewaad en liep terug naar beneden. Ik maakte de brief open die ik samen met het snoep had gekregen.
Beste Lily,
Hier bij ons gaat alles goed. Papa heeft een nieuwe auto gekocht en oma en opa zijn komen eten. Hoe is het daar? We hebben deze brief naar een speciaal postkantoor gestuurd. Dat postkantoor kan onze brieven naar zweinstein brengen. We missen je heel erg en hopen dat je het naar je zin hebt. Hoe gaat het met Laetitia?
Vele groetjes Papa, Mama en Petunia
Ik pakte perkament en mijn veer en schreef mijn antwoord.
Beste mama, papa en Petunia,
Hier gaat alles goed. Het kasteel is prachtig en we krijgen vakken als toverdranken, vliegen, bezweringen, gedaanteverwisseling, kruidenkunde, verweer tegen de zwarte kunsten, geschiedenis van de toverkunst en astronomie. Het is hier heel fijn maar ik mis jullie wel. Met Laetitia gaat ook alles goed
Vele groetjes terug Lily
Ik liep naar de uilenvleugel, ik bond de brief aan de poot van een sneeuwuil en zei tegen de uil waar de brief naar toe moet.
JE LEEST
the marauders: the love
FanficLily, James, Sirius, Julietta, Peter, Remus, Eleonor, Charlotte en Samuel zijn de eerstejaars van Griffoendor. James en Sirius kunnen Severus niet uitstaan, tot grote teleurstelling van Lily. Ze vindt het moeilijk voor wie ze moet kiezen. James en S...